Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut naiset kutsuvat aviomiestään isännäksi tai miehet

Vierailija
07.08.2009 |

kutsuvat aviovaimoaan emännäksi... vaikka eivät ole maatilan isäntä tai emäntä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, että tietyissä ammattiryhmissä olevat henkilöt alkavat puhua samankaltaista kieltä - tuntemani viljelijät muuten kutsuvat vaimojaan rouviksi, mutta bussinkuljettajat kautta linjan emänniksi. Joku lienee aloittanut tavan ja yhteisessä ryhmässä sanonta vain leviää kulovalkean tavoin.

Vierailija
22/33 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon siis miestä ukoksi, ja mulle se on ihan hellittelynimi.

Ja ihan sama, mitä mieltä muut on, aijon jatkaa sitä.

Ja olen samaa mieltä tuossa aiemmin kirjotelleen kanssa, että kyllä mielummin ukko oikeella tunteella ku kultamuru vängällä vääntäen, ettei kukaan nyt arvais että tuo ukko on oikeesti aivan paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset jaksavat kuluttaa niin paljon energiaa muiden tapojen kritisoimiseen ja kauhistelemiseen... hankkikaa sisältö omaan elämäänne ja antakaa muiden elää omaansa.

Vierailija
24/33 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä olen kaikille ämmä. Siis M, nimeni alkaa tuolla kirjaimella.

Vierailija
25/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä osaa käyttää itsekään?

Minä käytän miehestä sanaa mies, ukko ja isäntä.

Jos paikalla vanhempia kun minä niin mies on mies. Jos taas paljon nuorempia niin ukko (ollaan 40-50v) ja jos juttelen ikäisteni kanssa niin isäntä (noin niinkuin suurinpiirtein voisin kuvitella että se menee..)

Miestä kutsun etunimeltä, lempinimeltä ja kullaksi, kultsuksi, muruksi, rakkaaksi jne. Minä olin äidille mussukka, kultapieni ja taas lapseni ovat perineet kasan ihania hellyttelynimiä.

Kun äänessä on lempeyttä ja siihen lisää onnellisen ilmeen ja pitkän katsekontaktin, niin tuohon sisältyy kaikki se rakkaus mitä ei voi pukea sanoiksi.

ja Pk-seudulta ollaan

Vierailija
26/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emännäksi mua ei ikinä kyllä sanota. Olen miehelleni sanonutkin, että, jos kuulen sen joskus kutsuvan kua emännäksi minä otan avioeron. Emannät ja isännät ovat maatilojen omistajia. Tietty kutsut on eri asia. Mutta oikeasti ärsyttää, kun töissäkin kolmikymppiset miehet puhuu emännistään. Olenkin joskus kysynyt, että montakos lehmää teillä on.

Vierailija
27/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ukko ole ollenkaan väheksyvä. Sehän on suomalaisten jumala.

Vierailija
28/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei emäntä sana kuulu vain maatiloille!

googlettamalla:

emäntä (10-J):

- nainen, joka vastaa tapahtuman tai tilaisuuden hoitamisesta; majatalon, ravintolan tms. johtava nainen

- talon päänainen, talon omistaja tai isännän vaimo

- keittäjä

Vierailija
29/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok: joskus kutsut kotona, mutta talon omistan puoliksi mieheni kanssa, joka ei ole isäntä enkä oikein sovi päänaiseksikaan, koskapa muita naisia ei tässä taloudessa asu.

Vierailija
30/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin oon monta kertaa kysynyt, miksi näin, mutta eipä siihen vastausta saa. :) Taitaa vaan olla niin, että täälläpäin, varsinkin suht. nuorilla ihmisillä, on tapana sanoa tyttöystävää tai vaimoa emännäksi.

Vierailija
31/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta asiasta toiseen. Aika heikoille kantimille on perhe perustettu ja lapset tehty jos avioero tulee siitä, että mies vahingossa kutsuu emännäksi.

Mahtaa lapsilla olla turvaton olo tuollaisessa perheessä kun avioeron uhka roikkuu koko ajan niskan päällä.

Vierailija
32/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua idiootiksi, läskiperseeksi jne? Otatko eron?Ei ole kaupunkilaismammoilla itsensä kunnioitus kovin korkealla kun emännäksi kutsuminen on maailman kauhein asia ja avioeron paikka mutta huorittelua, idiootiksi sekä läskiperseeksi nimittelyä puolison taholta salitaan vuosikaudet tai loppuelämä.

Vierailija
33/33 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaani "emäntä" ja "isäntä" eivät kuulosta yhtään alentavalta, huonolta tahi pahalta. Itse ei tule käytettyä omasta miehestä, jotenkin se sopii vähän vanhemmille. Mutta en vedä palkokasvia turpavärkkiin, jos minua emännitellään