Siis mitä? Tuttavaperheellä on 5 pientä lasta, he rakentavat taloa
ja molemmilla vanhemmilla on vaativa työ. Sitten itketään, että on rankkaa, voimat eivät riitä ja parisuhdekin kärsii.
Öh - olisikohan tuosta yhtälöstä voinut tiputtaa jotain pois?
Kommentit (70)
Ei aivan varmaan ole tullut perheelle yllätyksenä, että rankkaa on. Eikö muka siitä saisi sanoa? Eikö toisilta saisi odottaa tukea ja osanottoa? Huoletkin on helpompi kantaa, kun ne voi jakaa jonkun kanssa - ilman kateellisen natinaa, että mitäs läksit?
Ymmärrän häntä täysin. Minäkään en kestä valittamalla huomiota hakevia ihmisiä.
ap:n ystäväperheen tilanteessa on. :)
En minäkään ihan ekana kadehtisi 5 lapsen rakentavia vanhempia...
päivittelee 'ystävänsä' tilannetta. Kukin elää tavallaan, ja tässä hetkessä. Se mikä yhdelle on kauhistus voi toiselle olla elämää parhaimmillaan. Miksi pitää tänne palstalle tulla päivittelemään mokomaa.
Kysy jos voisit olla avuksi sen sijaan että selän takana puhut!
Minä olen kokenut useita rakentamisia mieheni kanssa ja meillä on 4 lasta. Elämän voi ottaa seikkailuna.. Pian lähdetään toiselle seikkailulle, etelään koko poppoolla (hieman hirvittää, mutta eiköhän positiivisella asenteella pärjää :) pienin on just 1v)
Miksi pitää tänne palstalle tulla päivittelemään mokomaa.
Täytyy hieman oikaista yhtä väärinkäsitystä. Monet ovat kehottaneet minua auttamaan ystävääni. Se osuu vähän harhaan, sillä ei kyseessä ole ystäväperhe, vaan tuttavaperhe. Sellainen, jonka kanssa puhutaan normaalisti hyvää päivää kirvesvartta. Tai ainakin siihen asti puhuttin, kunnes he rupesivat valittamaan kaikesta.
Itse en ole omasta elämästäni puhunut heille kuin aivan yleisluontoisia asioita. Yleensä en tämän tason tuttaville ole ehdotellut lastenhoitoapua, enkä kyllä odottaisi itsekään kuulevani sellaista tarjousta.
ap
talo järven rannalla?
talo järven rannalla?
Ja kuten taisin jo aikaisemmin sanoa, en ole kadehtivaa tyyppiä muutenkaan. Minusta kateuteen ei ole mitään syytä. Jokainen tekee valintansa ihan itse: jos on tyytymätön johonkin, niin pistäköön asian kuntoon. Tai jos ei pysty laittamaan, niin laskekoon rimaa. Ei se kadehtimalla parane. :)
ap
Ja sitä taas en ymmärrä yhtään miksi joku KADEHTISI rakentamista?
Mutta kai se "itse rakentaminen" joillekin on kunnia-asia, ja heille se suokoon. Me säästimme vaivaa ja koko perheen hermoja ostamalla valmiin talon, oikein mieleisen sellaisen. Toinen vaihtoehto olisi olisi ollut se rakentaminen.
on perheen pahoinvointi, niin taitaisinpa jättää väliin.
59
Pelkkä ajatuskin puistattaa. Me löysimme myös valmiin ja hyväkuntoisen talon. Pihakin oli valmiina. En vaihtaisi tätä ikimaailmassa rakentamiseen!
Ihmiset tuppaavat haluamaan kaiken. Toisaalta jos ovat haaveilleet suurperheestä, lapsiluku on heille hyvä. Ja jos viihtyvät töissään, vaikea siitäkään olisi luopua ja etsiä helpompaa työtä. Ja eniten tilaa talossa tarvii, kun lapset asuvat vielä kotona. Tinkisin kai tuosta rakentamisesta kuitenkin. Kai he nyt vielä rakentavat talon, jonka pihassa riittää työtä ja stressiä vielä tulevillekin vuosille :D
Sit on pakko käydä töissä, että saa rahaa. Ja noin isolle perheelle saa edullisimmin tilavan asunnon rakentamalla talon.
Ei tuossa ole muuta tehtävissä kuin valistaa muita vanhempia että kannattaa tyytyä 2-3 lapseen.
No, rakentaminen loppuu aikanaan. Ja se on yhtä vaativaa, oli lapsia kaksi tai viisi.
Mikä sun mielestä tässä yhtälössä mättää? Eihän vanhemmat voi työttömiksikään jättäytyä.
Eikös ihmiset yleensä rakennuta, eli homma ulkoistetaan jollekin raksa/talopakettifirmalle? Niin kaikki meidän tutut tekee. Ja tämmöisinä aikoina se kannattaa.
pahimmassa tapauksessa kohta on puolivalmis talo myynnissä "pintamateriaaleihin voit vielä vaikuttaa", mies löytää uuden "joka kuuntelee kun kotona menee huonosti" ja äiti viiden lapsen yh:na väsyy. TAI heillä on mahdollisuus ostaa apua lastenhoitoon ja raksalle niin paljon että kaikki sujuu kuin tanssi. Valitse siitä...
Joo. Sinut.