Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat kotona ja lapset päiväkodissa

Vierailija
04.08.2009 |

Subjektiivinen hoito-oikeus HETI pois! Miten voi olla niin kypsymättömiä äitejä, jotka haluavat olla 'vauvan' kanssa kotona tai jopa ilman sitä vauvaa ja heivaavat vanhemman lapsen /lapset päiväkotiin. Olette totosesti laisokoja! Älä seli...seli..selitä, että se on lapsen etu. Laiskaamadon etu se on. MIKSI pitää tehdä lapsia liuta kun yhtäkään ei jakseta hoitaa vaan sysätään yhteiskunann hoteisiin. Vai onko nykyvanhempien voimavarat niin vähissä, että mukeloita tehdään, mutta hoitaa ei enää jakseta.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien 3- ja 5-vuotiaat hoitoon, vaikka olen itse kotona. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä, joka ei mitenkään näy ulospäin.

Se kuitenkin käytännössä heikentää stressin sietoa, ja "itsekkäästi" voimiani ja toimintakykyäni säästääkseni olen päätynyt tähän ratkaisuun. Haluan olla kuta kuinkin tasapainossa ne ajat, jotka olen lasten kanssa. Lapset ovat kokopäiväpaikoilla, mutta käytännössä reilu puolipäiväisiä.

Eikös jokainen voisi keskittyä omaan perheeseensä ja jättää toisten tilanteiden arvailun ja arvioinnin väliin. Koskaan ei voi tietää.

Vierailija
82/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 10 tonni mummon markoissa koko kouluaika.

Mitäköhän vanhusten hoito maksaa kunnalle?

Ja tarha maksaa. Oli syy hoidolle mikä tahansa!

Lapsi elää OMAA lapsuuttaan oli tarhassa, mummolassa tai kotona, eroperheessä.

Mutta tarkotus on että lapsen elämä on hyvää.

Itselläni ei ole kanttia viedä lapsia hoitoon jos he sielä kärsivät.

Mutta varsinkin nyt kun olen hetken vauvan kanssa kotona niin olen katsonut että isommille lapsille tekee hyvää jatkaa vanhassa ryhmässä.

Meillä lapset tykkää tarhasta ja se on iso muutos kun vauva syntyy, ottaa pois kotoa ja laitetaan kerhoon.

Kaikilla on eri motiiveja. Ja minä kuulun niihin jotka pitää hoitopaikasta kiinni vaikka se maksaa OMASTAKIN PUSSISTA ja teen muita muutoksia jotta lapset SAA tarhassa olla. Joku toinen taas ottaa rahan vuoksi pois ja laittaa kerhoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa HYVÄT ÄIDIT kaikki jaksamistanne tukevat asiat käyttöön naiset.

Ei se ole toiselta pois, jos toinen huolehtii jaksamisestaan.

t. Nainen/ Äiti myös

Vierailija
84/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos äiti käy töissä, on päiväkoti ihan hyvä paikka, mutta anna olla jos äiti on vauvan kanssa kotona, päiväkoti onkin haitaksi isommalle lapselle?

Vierailija
85/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehditte hoitaa vauvan lisäksi ne kodin juoksevat asiat, jos vaan leikitte ja laulatte? Mahtaa olla kämppä aikamoinen pommi!

ei lapset kaipaa jatkuvaa laulamista ja leikkimistä... oletko kuullut, että lapset voi ottaa mukaan "juoksevia asioita" hoitamaan yms. ja laulaahan voi samalla kun esim tekee ruokaa. =D

harvat äidit kuitenkaan laittavat lapsia hoitoon, kun ovat kotona (monesti sellaiset jotka ovat epävarmoja vanhemmuudestaan, nuoria tai masentuneita/väsyneitä tai vain mukavuudenhaluisia ja laiskoja ym.

miten me muut pärjätään meidän "vaativien" lastemme kanssa.

äitiys on sekin valinta ja työstä käy, ja sitä sit on tehtävä vaatimusten mukaan ja mahd hyvin.

ja tosiaan se pari sataa tai mitä maksatekin on pilkkahinta siitä työstö minkä ne hoitajat tekevät lastenne eteen. kuntahan teidän lapset maksaa ja toiseksi ei kukaan hoitaja katso hyvällä, kun mukavuudenhaluinen "kotiäiti" tuo 3-4v lapsensa "virikehoitoon", kun ei itse keksi virikkeitä lapselleen tai jaksa touhuta sen kanssa.

Vierailija
86/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 10 tonni mummon markoissa koko kouluaika. Mitäköhän vanhusten hoito maksaa kunnalle? Ja tarha maksaa. Oli syy hoidolle mikä tahansa! Lapsi elää OMAA lapsuuttaan oli tarhassa, mummolassa tai kotona, eroperheessä. Mutta tarkotus on että lapsen elämä on hyvää. Itselläni ei ole kanttia viedä lapsia hoitoon jos he sielä kärsivät. Mutta varsinkin nyt kun olen hetken vauvan kanssa kotona niin olen katsonut että isommille lapsille tekee hyvää jatkaa vanhassa ryhmässä. Meillä lapset tykkää tarhasta ja se on iso muutos kun vauva syntyy, ottaa pois kotoa ja laitetaan kerhoon. Kaikilla on eri motiiveja. Ja minä kuulun niihin jotka pitää hoitopaikasta kiinni vaikka se maksaa OMASTAKIN PUSSISTA ja teen muita muutoksia jotta lapset SAA tarhassa olla. Joku toinen taas ottaa rahan vuoksi pois ja laittaa kerhoon!

siis mitä helvettiä... oletko ihan uuno tai teini vai muuten vaan yksinkertainen.. ettäkö koko kouluaika on 10000 mk(1500e). hahahahahahhahahaaa. mitä tietolähdettä olet käyttänyt?

jos pk kuukausi maksaa per lapsi kunnalle vähintäänkin n 500-700e, niin paljonkohan luulisi koulun maksavan... kirjat, ruoat, tilat, opettajat ymsyms. 9 vuotta koulutusta vähintään, sekä toinen aste ja yliopistot yms nekään eivät suomessa maksa meille, joten kymmeniätuhansia euroja varmaan palaa per hlö. ja tämä on laskettu sen varaan, että valtio saa opiskelujen jälkeen uusia työssäkäyviä veronmaksajia.

vanhustenhoito maksaa jotain 100e/vrk. laske siitä paljon maksaa.

koulutus täytyy turvata, sekä vanhustenhoito, mutta kotiäitien lastenhoitamista ei mielestäni tule kunnan tai valtion ensisijassa turvata, vaan vanhemmat hoitavat, jos ei todella pätevää syytä laittaa esim päiväkotiin.

Vierailija
87/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Lapselle on perusteltua jos äiti ja isi on töissä, mutta ei jos äiti maleksii kotona. :D

Minun lapset on ilmeisesti niin yksinkertasia tosin että heistä on hauska pysyäkin kavereitten kanssa hoidossa.

Ne hyväksyy jos äidillä on TYÖ jonne mennä, mutta kyllä näköjään osaa pitää huolen myös siitä että hoidossa on kaverit joitten kanssa voi mennä kun äiti hengailee kotosalla.

Ehtiihän sitä: entisen 5 hoitopäivän sijaan kotipäiviä on 5.

Vierailija
88/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä lapset jo viimeistään 3v leikkikouluun? Nekään eivät ole vain muutaman tunnin kerhoja kerran viikossa. Eikä tasan tarkkaan (kaikki) äidit tuona aika ole töissä!

Vierailija
89/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopaikkaa lapselle sit hikisesti toivoo ne, jotka käy töissä... mutta ne jonot. Sitten saa paikan vieläjostain kaupungin eri laidalta, kun kotimammoille annetaan läheltä. Alan töissä kun olen niin tiedän. Lisäksi ottaa päähän se, että useille töissäkäyvien lapsien hoitoaika on kammottavan pitkä, joku päivä esim. 6.15-17.30. Jaksaisitteko olla töissä jokapäivä tuon saman ajan? Monelta lapselta sais tosta tunnin pois kun ruuhka aikaan ei olis sitä pitkää tuonti- ja hakumatkaa... Kotona löhöövät äidit/isät, vois mietiä kyllä vähän muitakin.

Vierailija
90/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole vanhana kironnut sitä, että vietti liikaa aikaa lasten kanssa. Yleensä se on tosin päin.

Sitten kun se oma napa ei vanhana ole enää niin tärkeä, moni suree ja katuu sitä, ettei viettänyt niitä pikkulapsivuosia lapsensa kanssa vaan työnsi hoitoon toisen tieltä.

Nyt kun suuret ikäluokat ovat jäämässä eläkkeelle, on moni heistä sanonut minulle, että paras valitasi oli olla muutama vuosi kotiäitinä ja hoitaa lapsesi itse. Nyt he kuulemma ymmärtävät sen, että kuinka ihanaa se aika olisi ollut. Mutta moni kiirehti töihin, vaikka ei olisi ollut rahallista tarvetta. Moni katuu elämässään vain sitä, että ei ollut enemmän lastensa kanssa.

Eli äidit tässä menettävät eniten itse. He menettävät sen tärkeimmän. Oman lapsen kanssa aktiivisen elämisen.

Vierailija
91/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktiivisesti töitä eikä se onnistu jos lapset ovat kotona. Lapset käyvät päivisin sen aikaa olemassa päiväkodissa että minä saan työnhakuasiakirjani järjestykseen ja rauhassa soiteltua työpaikkoihin.

En tiedä millaisia supermammoje te muut olette mutta minä en pysty keskittymään yhtä aikaa hakemusten tekemiseen ja lasten hoitamiseen. Olen sitäkin kokeillut, viimeksi viikonloppuna eikä menestys ollut mahtava. Lapsilla tuli tärkeää asiaa niin usein ettei siinä välissä ehtinyt edes yhtä lausetta kirjoittamaan.

6 vuotta hoidin lapsiani kotona, riittääkö se. Töihin palasin nuorimmaisen ollessa 3-vuotias.

Vierailija
92/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos äiti käy töissä, on päiväkoti ihan hyvä paikka, mutta anna olla jos äiti on vauvan kanssa kotona, päiväkoti onkin haitaksi isommalle lapselle?

Eikö se äiti ole siellä kotona lapsiaan hoitamassa???? Koti kuitenkin on lähtökohtaisesti varmasti se paras paikka lapselle.

Jotkut äidit/isät joutuu käymään töissä ja jos ei lapselle muuta hoitoa löydy niin se on _pakko_ laittaa sinne päivähoitoon. Jos toinen vanhempi on kotona niin lasta _ei ole pakko_ viedä päivähoitoon.

Vierailija
93/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teet hakemuksen ja lähetät sitä samaa jokapaikkaan. Tuskin sut nimet koulutukset ja työkokemukset vaihtuu tunnin välein, että pitää uusia kirjotella kokajan. Vastaanottajan tiedot pystyy kirjottaan minuutissa-parissa, ei mene siihenkään aikaa ja onnistuu jos onnistuu päästä vessaanki joskus. Vahvasti selityksen makua. Tota kun selität syyksi kaikille ja kaikki ymmärtäväisesti nyökkäilee ja hymyilee, mutta tiedä vaan mitä ne oikeesti susta ajattelee. Kukaan ei hae niin hanakasti töitä, että tarvii siks tuntitolkulla aikaa päivittäin. Sillon olis kyllä jo niin innokkaalla tärpänny jo!

Vierailija
94/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on fyysisesti niin sairas että ei pysty itse hoitamaan. hoidatetaan sitten muilla. miettikääs kun lapsi on hoidossa joka viikko 8h per päivä,5päivävä viikoss niin kyllä siinä enempi tunteja tulle muiden hoidettavaksi kun äidille/isälle.naurettavaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uskomatonta! En ole se, jolle tämä vastaus on, vaan keskustelusta täysin ulkopuolinen. Ällistyttävää miten kypsymätöntä tekstiä täältä saa lukea. Tästä lainaamastanikin viestistä voisi päätellä, että kirjoittaja ei ole taatusti se, joka kasvattaa mieleltään terveitä lapsia. Kuvittele, jos sinulla olisi aikuinen tytär ja hänellä olisi joku raajavamma, joka ei estä saamasta lapsia, eikä estä niitä hoitamasta. Hänellä olisi hyvä kasvatus ja sydän paikallaan. Hän olisi löytänyt elämänsä rakkauden ja kaipaa omaa perhettä. Olisiko sinulla sydäntä sanoa nämä sanat tyttärellesi ja vieläpä tähän sävyyn huutamalla. Entä, jos se raaja olisi sinulla rikki. Vamma, joka estäisi sinua vaikka juoksemasta todella lujaa tai se sattuisi kovasti. Toki tällainen nainen ei ole kykenemätön näillä perusteilla äidiksi. Hän varmasti yrittäisi juosta lapsensa perään, jos vaara olisi edessä tai hänellä olisi joitain muita keinoja tilanteiden välttämiseksi. Olet kommettisi kanssa todella tietämätön, sydämetön ja kertakaikkisen empatiakyvytön. Mieti, ennen kuin heität tällaisia kommentteja.

Vierailija
95/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teet hakemuksen ja lähetät sitä samaa jokapaikkaan. Tuskin sut nimet koulutukset ja työkokemukset vaihtuu tunnin välein, että pitää uusia kirjotella kokajan...

Mikä mahtaa olla oma koulutustaustasi? Todellakaan kaikkiin töihin ei haeta samalla hakemuksella. Onko sinulla mitään käsitystä siitä miten raakaa työn hakeminen ja saaminen voi olla. Hakemusten pitää olla kirjoitettu omaperäisesti, mutta ennen kaikkea siten, että niistä näkee, että hakija tuntee yrityksen ja tietää sen tarpeet. CV on se mihin pistetään omat tiedot ja luettelot tekemistä töistä ja omista taidoista. Hakemus on se, jolla osoitetaan kiinnostus juuri siihen työpaikkaan, johon haetaan ja se todella vaatii yrityksen taustatietojen kartoitusta, omien taitojen tuntemusta, markkinointitaitoja, kirjoitustaitoa ja luovuutta.

Vierailija
96/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on nykyäitien voimavarat? En työnantajana taitais ottaa alle 40:stä töihin. Niin vaikuttaa vetämättömälät porukalta.

Vierailija
97/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokaisella vanhemmalla on oikeus tehdä niin kuin parhaaksi näkee omalla tavallaan.. hirvee lukee teidän kommentteja olette nii agressiivisia! Valitukset pois ja keskittykää vain omaan jälkikasvuunne.

Vierailija
98/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asiantuntijatöiden hakeminen todellakin on aikaavievää, ja hakemukset ja CV:t pitää tasan tarkkaan räätälöidä kulloisenkin työn mukaan, mikäli tosissaan töitä hakee. Lisäksi on paljon soveltuvuustestauksia (yleensä rekrytointifirmat järjestävät), jotka saattavat olla jopa parin päivän mittaisia.

Ja jos työsuhteet ovat sellaisia kuukausi-puoli vuotta kerralla pätkiä, mutta työnsaanti jatkossa muutaman kuukauden sisään todennäköistä, ei ole mitään järkeä luovuttaa pois lasten hoitopaikkoja. Miettikää nyt itse: onko LASTEN ETU, että ensin ovat pari kuukautta yhdessä hoitopaikassa, ja sitten taas toinen lapsi josssain muualla, toinen toisessa (uudessa) paikassa, ja sama jatkuu. Ainakaan meillä päin ei nimittäin ole mitään "pätkätyöläisvanhempien/ aktiivisesti työtä hakevien" kiintiötä päiväkodeissa, valitettavasti.

En minäkään ole niiden lyhyehköjen työttömyyspätkien aikana pitänyt lapsia (nyt 4 ja 5 v.) päiväkodissa päivittäin tai täyttä päivää. Paikat on silti ollut pakko säilyttää em. syistä.

Vierailija
99/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osapäiväisenä niin se olisi sitten ollut valmiina kun tarve tuli. Monien työtä etsivien äitien tilanne.

teitä äidit jotka viette lapsen hoitoon, uuden syntyessä tai kun tarvitsee virikkeitä ja PAH, laiskoja olette, kun ette itse hoida lapsianna, kun olette täysin terveitä itse hoitamaan lapsianne. (eri asia oikeasti sairaat) Joo olen Mikkosen kanssa täysin samalla linjalla! Miksi teette lapsia ??? Ja syy tähän inhoamiseen teitä kohtaan on täysin perusteltu! Meillä oli vuosi sitten tilanne 3 alle kouluikäistä lasta ja nuorin 7kk ja mursin jalkani 3 kohtaa, ja tästä hyvästä jalka kokonaan kipsissä. Tämän johdosta haimme 2:lle vanhemmalle paikkaa tarhasta, mutta kuinkas kävikään kun te laiskat puolipäivä äidit olette tukkineet paikat, jäimme ilman paikkaa, tai joo olisi saatu kilometrien päästä kotoa ja eri tarhoihin, ei kiitos. Joten maksoimme omasta pussista hoitajan minulle kotiin avuksi, kiitos siitä teille. Hoitaja oli onneksi aivan ihana ja sain olla lastedni kanssa kaikki päivät vaikka olinkin kyvytön tekemään suurimpia osia siitä mitä halusin, eli leikkiä, viihdyttää, ulkoilla, askarrella jne.. omien lasteni kanssa. Ystäväni joilla on myös lapsi hoidossa vaikka toinen kotona, tietävät myöskin selvästi minun kantani, etten pidä heidän tavastaan ja teen sen myös selväksi ;) Ja älkää puolustelko väsymyksellä ja yö heräämisillä, se kuuluu siihen kun saa lapsia ;D Jatka vaan Mikkonen pommitusta näille laiskoille äideille, kannatan 10:llä !

Vierailija
100/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ne hoitopaikat olla. Itse asiassa työkkärit monella paikkakunnalla edellyttävät tätä myös. Työllistymisen lisäksi voi tulla osoitus kursseille tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän