Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat kotona ja lapset päiväkodissa

Vierailija
04.08.2009 |

Subjektiivinen hoito-oikeus HETI pois! Miten voi olla niin kypsymättömiä äitejä, jotka haluavat olla 'vauvan' kanssa kotona tai jopa ilman sitä vauvaa ja heivaavat vanhemman lapsen /lapset päiväkotiin. Olette totosesti laisokoja! Älä seli...seli..selitä, että se on lapsen etu. Laiskaamadon etu se on. MIKSI pitää tehdä lapsia liuta kun yhtäkään ei jakseta hoitaa vaan sysätään yhteiskunann hoteisiin. Vai onko nykyvanhempien voimavarat niin vähissä, että mukeloita tehdään, mutta hoitaa ei enää jakseta.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä virttä veisataan jatkuvasti. Kasvattaja-asiantuntijat vaan ovat sitä mieltä, että heitä saa syyllistää, jos metsään menee ja pahasti.

Vierailija
22/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hoitopaikkaa, monestihan lapsi on puolipäiväisenä tuolloin ja kun vanhemmat töissä, kokopäiväiseksi siirtyminen huomattavasti helpompaa kuin löytää päivän varoitusajalla hoitopaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitää työntää pyörätuolissa, kun ei jakseta.. muuta kuin peiton alla touhuta ja se jälkeen voimat ovat loppu.

Vierailija
24/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän ovat jo päiväkodissa, kun vauva syntyy!

Vierailija
25/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielenterveyteni järkkyisi, jos joutuisin tappelemaan kaikki päivät kotona 1- ja 3-vuotiaiden kanssa. Olen jo nyt raivohullu, nujertava ja kiroileva hirviöäiti, vaikka mies on ollut vasta viikon loman jälkeen töissä. Lasteni hyvinvoinnin puolesta vien isomman päivähoitoon, jotta en pilaisi hänen tulevaisuuttaan omalla käytökselläni. En siis kykene käyttäytymään aikuisen tavoin... ikävä myöntää.

Vierailija
26/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta srk kerhoon lapsi sai mennä ja siellä on kavereita ja saa leikkiä ja askarrella yms.

Kyllä tuokin lapsi haluaisi päiiväkotiin ja kaipaa kavereitten seuraa, mutta valittiin kuitenkin toi lapsen oma kerho 2xvko ja sitten avoimissa kerhoissa käydään yhdessä.

Vierailija
27/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopäivämaksu on n. 80-100 euroa päivä kunnalle. Se maksamasi hinta kattaa vain päivän tai pari kuukaudessa.

Miettikääpä sitä kun kunnalisveroprosentti nousee koko ajan.

ja ne kaikki ovat jo päiväkodissa! Kerhoissakin käy nuorempia lapsia. Naapurustossa ei ole muita, samanikäisiä lapsia. Minä en voi muuttua 4-vuotiaaksi leikkikaveriksi lapselleni, vaikka kovasti koitan piirrellä, lukea satuja, leipoa, puistoilla ja lauleskella hänen kanssaan. Pienemmästä sisaruksesta ei ole seuralaiseksi vielä, joten päiväkotiin panen isomman, koska näen sen kaverinkaipuun aivan konkreettisesti - hän voi sanoa, että kanssani on tylsää (vaikka seisoisin päälläni) ja voi, kuinka onnellinen pieni tyttö voikaan olla, jos leikkipuistossa on sattunut olemaan samanikäinen leikkikaveri!

Joten maksan mielelläni ikäänkuin kodin ulkopuolisesta harrastuksesta ja kavereista täysihoidolla ja haen lapseni pois 5 tunnin kuluttua.

Vierailija
28/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painu töihin?

Vierailija
29/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me isojen perheiden äidit hoidamme lapset kotona mutta perheet joissa on se 2 lasta niin isompi sisarus on monestikkin hoidossa.

Vierailija
30/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa, vaikka olin kotona pienempien sisaruksien kanssa.

Syy: lapsi oli päiväkodissa kuntoutussyistä.. Ja hoitopäivät olivat 5 tuntia per päivä, pienenpänä ei sitäkään.

Lapsi on ihan normaalin näköinen ja hänestä ei muuten huomaa, jos ei tiedä, että kyseessä on erityislapsi.. Ja ollaankin miehen kanssa saaneet kuulla vittuiluja asiasta..

Vierailija
31/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ei viihdy kotona äidin kanssa'. Taitaa olla huono omatunto, kun itsellenne tuollaista selitätte. Sittenhän voitte siirtää heidät lastenkotiin, niin ei tarvitse tylsässä kodissa elää.

Vierailija
32/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseppä päivähoidosta maksan ja meilläpäin onkin tilanne se, että päiväkodeissa on vapaita paikkoja!

Kyllä viisi-kuusi vuotias lapsi nauttii samanikäisten seurasta, ei äiti eikä nuorempi sisarus voi ikätovereita korvata.

Kateellisten sukupolvi?

Vierailija
33/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä äidit jotka viette lapsen hoitoon, uuden syntyessä tai kun tarvitsee virikkeitä ja PAH, laiskoja olette, kun ette itse hoida lapsianna, kun olette täysin terveitä itse hoitamaan lapsianne. (eri asia oikeasti sairaat) Joo olen Mikkosen kanssa täysin samalla linjalla! Miksi teette lapsia ???

Ja syy tähän inhoamiseen teitä kohtaan on täysin perusteltu!

Meillä oli vuosi sitten tilanne 3 alle kouluikäistä lasta ja nuorin 7kk ja mursin jalkani 3 kohtaa, ja tästä hyvästä jalka kokonaan kipsissä. Tämän johdosta haimme 2:lle vanhemmalle paikkaa tarhasta, mutta kuinkas kävikään kun te laiskat puolipäivä äidit olette tukkineet paikat, jäimme ilman paikkaa, tai joo olisi saatu kilometrien päästä kotoa ja eri tarhoihin, ei kiitos.

Joten maksoimme omasta pussista hoitajan minulle kotiin avuksi, kiitos siitä teille. Hoitaja oli onneksi aivan ihana ja sain olla lastedni kanssa kaikki päivät vaikka olinkin kyvytön tekemään suurimpia osia siitä mitä halusin, eli leikkiä, viihdyttää, ulkoilla, askarrella jne.. omien lasteni kanssa.

Ystäväni joilla on myös lapsi hoidossa vaikka toinen kotona, tietävät myöskin selvästi minun kantani, etten pidä heidän tavastaan ja teen sen myös selväksi ;)

Ja älkää puolustelko väsymyksellä ja yö heräämisillä, se kuuluu siihen kun saa lapsia ;D

Jatka vaan Mikkonen pommitusta näille laiskoille äideille, kannatan 10:llä !

Vierailija
34/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta selvitään esikoisen hoidoista ja lääkäreistä.

Vierailija
35/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt viimeinen mahdollisuus saada valmiiksi keskeneräiset opintoni ja lapset kotona se ei vaan onnistu - olen kyllä kokeillut. Ainoa hetki opiskella oli iltaisin ja öisin muiden nukkuessa. Parin kuukauden jälkeen äidin jatkuva väsymys näkyi paitsi peilissä, myös perheestä huolehtimisessa ja arvosanoissa.

Lapset ovat siis osapäivähoidossa (lyhyempi hoitopäivä sekä säännölliset vapaapäivät). Tiedän saavani tästä kovan arvosteluryöpyn niskaani, mutta tämä on meidän perheellemme sopiva ratkaisu. Ja meillä lasten päivähoitomaksut ovat osa-aikaisinakin sitä luokkaa, ettei heitä hoitoon huvin vuoksi laiteta. Kalliiksi tulisi laiskottelu.

Kyse ei siis ole siitä, etten haluaisi hoitaa lapsiani tai että haluaisin sitä kuuluisaa "omaa aikaa" heidän kustannuksellaan. Mulla vaan opinto-oikeus loppuu tulevan lukuvuoden jälkeen ja siksi haluan saada opinnot kunnialla päätökseen.

Vierailija
36/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuuluisa pätkätyöläinen, jolla ei ole sitä työpaikkaa tuosta vain mihin mennä. Siispä hoitelen lapsia ja etsin töitä. Mutta kun niitä ei niin vain oteta tällä koulutuksella. (liian vähän kokemusta/lapset esteenä monelle työnantajalle)

Vierailija
37/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää älä seli..seli..selitä- tyyppi! Ja sama aihe. Uusi ketju jossa taas menoat. Loppuuko itseltäsi kyky KESKUSTELLA kun se ainoa tarve on vaan päteä omalla tavalla?

En ole laiska. Luultavasti teen enempi lapsieni kanssa asioita kuin sinä. Omat lapset 13 kertaa kuussa hoidossa, mikä on vähempi kuin hetki sitten ollessani töissä ja mitä se on kun kohta palaan töihin.

Itse olen valmis tekemään asioita toisinkin, lapsieni puolesta, mutta sinä näköjään olet niin itseäsi täynnä että sinä et muuttaisi toimintaasi mitenkään. Sinulla on oma tapa. Piste.

Minulle on täysin yhdentekevää miten olet lastesi kanssa. Mutta säälin sinua. Todellakaan et ole kypsä.

Vierailija
38/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty asia erikseen ja ehdottomasti hyväksyttävää!

Vierailija
39/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette ala tehdä bisnestä hoitamalla laiskojen puolipäivämammojen lapsia? Kun te ette muuta tahdo tehdäkään kuin leikkiä, ulkoilla, viihdyttää ja kasvattaa?

Vierailija
40/108 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä lainaus ap:n tekstiin vai johonkin muuhun :)

Taas tää älä seli..seli..selitä- tyyppi! Ja sama aihe. Uusi ketju jossa taas menoat. Loppuuko itseltäsi kyky KESKUSTELLA kun se ainoa tarve on vaan päteä omalla tavalla?

En ole laiska. Luultavasti teen enempi lapsieni kanssa asioita kuin sinä. Omat lapset 13 kertaa kuussa hoidossa, mikä on vähempi kuin hetki sitten ollessani töissä ja mitä se on kun kohta palaan töihin.

Itse olen valmis tekemään asioita toisinkin, lapsieni puolesta, mutta sinä näköjään olet niin itseäsi täynnä että sinä et muuttaisi toimintaasi mitenkään. Sinulla on oma tapa. Piste.

Minulle on täysin yhdentekevää miten olet lastesi kanssa. Mutta säälin sinua. Todellakaan et ole kypsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän