Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammat kotona ja lapset päiväkodissa

Vierailija
04.08.2009 |

Subjektiivinen hoito-oikeus HETI pois! Miten voi olla niin kypsymättömiä äitejä, jotka haluavat olla 'vauvan' kanssa kotona tai jopa ilman sitä vauvaa ja heivaavat vanhemman lapsen /lapset päiväkotiin. Olette totosesti laisokoja! Älä seli...seli..selitä, että se on lapsen etu. Laiskaamadon etu se on. MIKSI pitää tehdä lapsia liuta kun yhtäkään ei jakseta hoitaa vaan sysätään yhteiskunann hoteisiin. Vai onko nykyvanhempien voimavarat niin vähissä, että mukeloita tehdään, mutta hoitaa ei enää jakseta.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä äiti ei saisi olla laiska? Mistä lähtien laiskuus on jotain paheksuttavaa? Häh???

Ja se päivähoito muuten ON lapsenKIN parhaaksi, kokeile vaikka omillasi!

Vierailija
62/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa perheissä missä toinen puoliso on töissä niin toisen on jäätävä kotiin kunnes lapsi täyttää 3v. Näin muutkin lapset saavat kotihoitoa, eikä vain ne joille syntyy pikkusisar.

Ja tuolle ylempänä: laiskuus on huono asia. Taitavat harrastaa sitä tuolla kehittymättömissä maissa, joten katsopa mitä se saa aikaan..

Subjektiivinen hoito-oikeus HETI pois! Miten voi olla niin kypsymättömiä äitejä, jotka haluavat olla 'vauvan' kanssa kotona tai jopa ilman sitä vauvaa ja heivaavat vanhemman lapsen /lapset päiväkotiin. Olette totosesti laisokoja! Älä seli...seli..selitä, että se on lapsen etu. ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei voida ymmärtää että elämäntilanteita on monia. Siskolleni puhkesi kolmannen lapsen syntymän jälkeen keskivaikea masennus. Monesti on sanonut että jos ei olisi saanut yli kolmevuotiaille kaksosilleen hoitopaikka olisi luultavasti tappanut itsensä.

Kaksosistakin huomaa suuren eron kuinka ovat kehittyneet päiväkodissa. Puhe kehittyi huimasti jo muutamassa viikossa päiväkodissa ja muutenkin oppivat kaikenlaista uutta. Joka päivä odottavat koska mennään taas päiväkotiin. Ovat siis lyhennettyä viikkoa hoidossa ja kaikki voivat nyt paremmin. :)

Vierailija
64/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljän äiti, joka ehti hyvin hoitaa kaikki kotona, juoksevat asiat ja koti oli myös siisti.

Nyt lapset ovat koululaisia ja saavat paljon kehuja kotihoidostaan. Huomaa kuulemma, että heistä on välitetty, eikä työnnetty säilöön päiväkotiin.

ehditte hoitaa vauvan lisäksi ne kodin juoksevat asiat, jos vaan leikitte ja laulatte? Mahtaa olla kämppä aikamoinen pommi!

Vierailija
65/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Mulla on siihen varaa' = sinä maksat vain murusen siitä, mitä päiväkotipaikka maksaa yhteiskunnalle. Rintaa tässä asiassa on siis turhaa röyhistellä. Mene töihin, niin sinustakin olisi jotakin hyötyä yhteiskunnalle, sillä lapsillesi sinusta ei näytä sitä olevan.

Vierailija
66/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppo arvostella muita.

Vierailija
67/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivinen päivähoito-oikeus pitäisi poista, ja siirtyä tarveharkintaan. Eli että työssäkäyvien ja opiskelevien vanhempien lapset olisivat etusijalla. Tarveharkintaiset paikat kuntoutusta tarvitseville lapsille tai jos perhe erityisen tuen tarpeessa (vanhempien sairaus tai sosiaaliset ongelmat).

Miksi näin? Koska päivähoidossa ollaan todella tiukoilla resurssien suhteen.

Vierailija
68/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa muutama lapsen kehitystä ja kasvatusta käsittelevä kirja ja puhu sen jälkeen päiväkotien puolesta, kun kyse on alle 3-vuotiaista. Taitaa tulla hiljaista.

Vierailija
69/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kannanotto!

Vierailija
70/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset hoitoon päiväkotiin 24 h/vrk., jotta vanhemmat eivät rasitu ja voivat viettää kahdenkeskeistä laatuaikaa ukkonsa kanssa ja väsätä uusia tenavia yhteiskunnan kontolle.

Vierailija
71/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootteja kun yrittää selittää kun lapsi tykkää,lapsella puheviimästymää, vauva koliikki...huhuh... kyllä pitää aikuisen kahdesti miettiä ennenkun tekee lapsensa jossei ite osaa ja jaksa hoitaa! säälittää ne lapset todella paljon, hylätty perheestä!

Vierailija
72/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ollu päiväkodissä töissä, joten voin sanoa et paskaa puhut ja todella... raukka hyvittelet asiaa sillä itelles!

Vierailija
73/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-eikä mua vois vähempää kiinnostaa. Mulla lapset kohta 6v ja 3v. Aloittivat eilen tarhan.. olleet tähän asti kotihoidossa. Opiskelin itseni merkonomikisi nyt viimeiset 2 vuotta hoitovapaan ohella. Nyt pitäis mennä takas töihin, heti kun sieltä irtoo mulle työvuoroja, voi olla että menee lokakuun loppuun asti. Jään taas marraskuun lopulla äitiyslomalle ja jätän 6v ja 3v lapset sitten silti tarhaan. Ajattelin nauttia kotona olosta YHDEN lapsen kanssa, koska viimeiset 3 vuotta 2 lapsen kanssa kotona 24/7 ja opiskelut päälle oli melko rankkaa. Saatte tuomita olen paha äiti ja ajattelin pistää kolmannen sitten jo 1-vuotiaana tarhaan. Enpä jaksa veivaa sitten taas tarhahakemuksia. Helpompaa pitää siis isommat tarhassa tuon vuoden. :)

Vierailija
74/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähipiiristäni tiedän, että todellakin on tilanteita, jolloin ne hoitopaikat isommille tarvitaan. Etkö tosiaankaan ymmärrä, että sinäkin voit esimerkiksi sairastua tai vauvasi voi sairastua ja joudutte viettämään aikaa sairaalassa? Eiväthän töissä käyvätkään voi itse lapsiaan hoitaa, pitäisikö heidänkin jättää sitten lapset tekemättä? Onko sinulla 100% takuu että elämäsi menee juuri niin kuin olet suunnitellut, tuskinpa.

Ja on muuten todellakin ns. erityislapsia, joille suositellaan tiettyä määrää päivähoitoa kuntoutustarkoituksessa, jotta kykenisivät kehittymään. Näille lapsille tehdään toki yksilöllinen suunnitelma tarpeen mukaan.

idiootteja kun yrittää selittää kun lapsi tykkää,lapsella puheviimästymää, vauva koliikki...huhuh... kyllä pitää aikuisen kahdesti miettiä ennenkun tekee lapsensa jossei ite osaa ja jaksa hoitaa! säälittää ne lapset todella paljon, hylätty perheestä!

Vierailija
75/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa 3-vuotiaan hoidattamista kun saavat vauvan. Mä en ymmärrä. Kummatkin vanhemmat ovat kotona ja pihapiirissä on lasta joka lähtöön, eli ei tämä 3-v yksin ainakaan yksin joutuisi olemaan (ja onhan sillä muutama vanhempi sisaruskin...)

Mutta kun hoitopaikasta maksetaan niin sitä voi myös käyttää... Mä en tätäkään logiikkaa ymmärrä kun ei siitä hoitopaikasta tarvitse maksaa yhtään mitään jos lapsi on kotona. Pikkuhiljaa mä alan olemaan sitä mieltä että tämä mun tuttava ei ymmärrä mitä eroa on kodilla ja hoitopaikalla. Ei niitä lapsia sitä varten tehdä että ne lyödään päivähoitoon toisten hoidettavaksi ja kasvatettaviksi.

Vierailija
76/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 5 vuotias jatkoi vauvan synnyttyä tarhassa osapäiväisenä, ihan vain sen takia, että ryhmässä toiminen ja toimiminen olisi sitten tuttua esikouluun mennessä. Paljon leikkikavereita ja ammattilaisten ohjaamaa kehittävää tekemistä, jota itse en olisi kotona osannut yhtä hyvin lapselle järjestää.

Nyt ollut 3kk kotona ja pian alkaa eskari, jota odottaa innolla.

En koe, että olisin tehnyt mitään väärää, kun lapsi sai käydä tarhassa, jossa kehittävää toimintaa.

Onko mielestäsi myös ne äidit syntisiä, jotka vievät lapsensa esim. seurakunnan kerhoon tai joihinkin harrastuksiin?

Vierailija
77/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tilanteet todella vaatii asia on eri, mutta näitä patalaiskojen mammojen lapsia ne pk pursuaa!

Vierailija
78/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin ne kestää n. 2h/vko ,pkssa lusmuäidin lapsi vie aina paikan sitä todella tarvitsevalta!

Vierailija
79/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 5 vuotias jatkoi vauvan synnyttyä tarhassa osapäiväisenä, ihan vain sen takia, että ryhmässä toiminen ja toimiminen olisi sitten tuttua esikouluun mennessä. Paljon leikkikavereita ja ammattilaisten ohjaamaa kehittävää tekemistä, jota itse en olisi kotona osannut yhtä hyvin lapselle järjestää. Nyt ollut 3kk kotona ja pian alkaa eskari, jota odottaa innolla. En koe, että olisin tehnyt mitään väärää, kun lapsi sai käydä tarhassa, jossa kehittävää toimintaa. Onko mielestäsi myös ne äidit syntisiä, jotka vievät lapsensa esim. seurakunnan kerhoon tai joihinkin harrastuksiin?

srk:n kerhot ja harrastukset... ;)

Vierailija
80/108 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko jo konkurssissa, kun rouva ei jaksa tehdä töitä?

Mitä kuuluu, Nina Mikkonen? Miten se kurinalainen pikku-perhe jaksaa? Mitä kuuluu timoteeaalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi