Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisipa joku mun tekemiä ompeluksia :)

Vierailija
04.08.2009 |

Osaan tehdä omasta mielestäni kivoja lastenvaatteita, lähinnä tuunailuja, eli käytän hyväksi kirppareilta löytämiäni kankaita. Olen laittanut huutikseen myyntiin tekemiäni mekkoja ja essuja, mutta miksi kukaan ei halua ostaa niitä? :(

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä käsitöistäkin pitää verot maksaa, tai muuten teet hommia laittomasti. Ja jos tienestit todella olisivat tätä luokkaa, niin silloin joutuu maksamaan lisäksi alvinkin, eli eipä siitä enää niin paljoa käteen jää. Ja mistä lähti oletus että materiaali on ilmaista? Tuskin ap:n tai kenenkään lakanakaapissa loputtomasti niitä kierrätysmateriaaleja on, vaan niitä on kirppareilta yms. ostettava, ja siihen menee sekä rahaa että aikaa =tuntipalkka pienenee

no jos on tumpelo ompelija, ei ehkä kannata lähteä tekemään mekkosia.

Laskepa itse, mikä on tuntipalkka, jos tunnissa tekee neljäkin. 60 euroa netto.

Tuossa mekossa on kaksi suoraa sivusaumaa, kaksi suoraa lyhyttä olkasaumaa, helmassa kanttinauha ja niskassa nappi. Useamman mekon leikkaa kerralla. Ei voi mitenkään mennä enempää kuin vartti per mekko.

Minusta se ei ole huono palkka sivubisneksestä. Moni vaihtaisi. Jopa kahteen mekkon per tunti. Sekin on 30 euroa verotonta.

Miten termi "käsityö" voi hämätä tyhmiä.

Vierailija
102/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos on tumpelo ompelija, ei ehkä kannata lähteä tekemään mekkosia. Laskepa itse, mikä on tuntipalkka, jos tunnissa tekee neljäkin. 60 euroa netto. Tuossa mekossa on kaksi suoraa sivusaumaa, kaksi suoraa lyhyttä olkasaumaa, helmassa kanttinauha ja niskassa nappi. Useamman mekon leikkaa kerralla. Ei voi mitenkään mennä enempää kuin vartti per mekko. Minusta se ei ole huono palkka sivubisneksestä. Moni vaihtaisi. Jopa kahteen mekkon per tunti. Sekin on 30 euroa verotonta. Miten termi "käsityö" voi hämätä tyhmiä.

Tähän sanoisin, että etpä paljoa tiedä, taidat vain huvikseen huudella ;-) Tuossa tekemässäni mekossa on vähän enemmän kuin kaksi saumaa :) on nimitt. osavuoritettu. Useaa mekkoa ei leikkaa kerralla, koska kyse ei ole sarjatuotannosta, toki se olisi mahdollsta leikata vaikkapa kahden-kolmen mekon kankaan samalla! Kyllä mekon ompeluun menee kiinalaiselta lapseltakin minuutteja, joten miten minulla yli 15min? :D sallikaa mun nauraa, jos yrittäisin tehdä lastenvaatteita tehokkaasti ja nopeasti mahdollisimman monta, niiden laatu kärsisi. Napit olisi yhtä huonosti ommeltu kuin esim. H&M vaatteissa!

Aiemmin jo kerroin, että ompelu on lähinnä harrastus, ei päätoiminen leivänhankkimiskeino.

Tuo mekko ei ole ainoa tekeleeni, olen tehnyt ja suunnitellut myös muunlaisia lastenvaatteita, ideoita löytyy! Myös pojille!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes jonkin verran löytyy vielä käsitöitäkin arvostavia ihmisiä. Ja kyllä Suomessa lasketaan käsitöiksi myös ne koneella ommellut, kun kyseessä on yksityisyrittäjä joka pienimuotoisesti tuotteita tekee, ei liukuhihnatyyliin isossa tehtaassa

Vierailija
104/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valtaosa Huutonetissä ei mitään veroja maksa.

Ja jos kirppikseltä löytää kankaita, ei niistä juurikaan mitään tarvitse maksaa.

Eikä bisneksessä muita kuluja ole - ompelukone on muutenkin. No okei, vähän rullalankaa.

Vierailija
105/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ommeltu ihan miten sattuu.

Ja mitä ihmeen järkeä on osavuorata kuluneesta kirppiskankaasta tehtyä vauvan arkimekkoa??

Vierailija
106/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ompelet vauvan mekkoon tukkukaupalla saumoja?

Vierailija
107/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuolla aiemmin ketjussa ap ilmoitti maksavansa verot, on perustamassa yritystä. Lueskelen tätä mielenkiinnolla sillä itsekin haluaisin perustaa käsityöalan yrityksen, tosin en tekisi lastenvaatteita vaan jotain muuta.

Vierailija
108/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ei-omaperäisiä mekkosia ompelevia on maa tiukassa. Pitäisi olla jotain vähän omaperäisempää.

Vierailija
109/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kohtaa sanoin tekeväni ei-omaperäisiä mekkosia? Nimenomaan niitä en aio tehdä

T:97

Noita ei-omaperäisiä mekkosia ompelevia on maa tiukassa. Pitäisi olla jotain vähän omaperäisempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän