Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisipa joku mun tekemiä ompeluksia :)

Vierailija
04.08.2009 |

Osaan tehdä omasta mielestäni kivoja lastenvaatteita, lähinnä tuunailuja, eli käytän hyväksi kirppareilta löytämiäni kankaita. Olen laittanut huutikseen myyntiin tekemiäni mekkoja ja essuja, mutta miksi kukaan ei halua ostaa niitä? :(

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tässä keskustelussa ole kuin ääripäät 15e ja ilmaiseksi. Ja 15e on pakko olla hyvä, koska kyseessä on KÄSITYÖ. Ihan turha miettiä mistä ja millaisesta materiaalista se on tehty - se on KÄSITYÖ. Älkööt kukaan ikinä kyseenalaistako sitä!!

Vierailija
82/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä vaan ala tinkimään. Itse yritin vähän samanlaista käsityöharrastusta viritellä (ei kuitenkaan ompelua), mutta törmäsin samaan vastaanottoon; työstä ei olisi saanut ottaa mitään hintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvillakankaiselle mekolle! Normaali tuonkokoinen makailee ja kankea kangas on vaan inhana myttynä selän alla.

vauvoille ja väittää että ei ne ole mitään kankeita, täytyyhän pienen olla hyvin puettu. Ja nyt puuvillakankainen mekko onkin kankea...

Oikeasti ihmiset ostaa juhliin tuon kokoisille jostain H&M:ltä hintaan 12.95 ihan minkä tahansa sarjatuotantomekon eikä hinta tunnu missään :)

Ei käsityöstä tarvitsekaan maksaa sen takia että se on käsityö, mutta jotain siitä pitäisi jäädä tekijällekin. Kauanko tuon mekon tekemisessä menee, tuskin sitä taitavakaan tunnissa saa aikaiseksi? Kympillä en myisi.

Vierailija
84/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha miettiä mistä ja millaisesta materiaalista se on tehty - se on KÄSITYÖ.

niin sitten hinta on 25,- vähintään.

Kierrätyskangas laskee hintaa huomattavasti.

Vierailija
85/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla väärä kanava noiden myyntiin, ellei sinulla ole yritystä. Itse olen vaatetusalan artesaani ja välillä koitan myydä omia tuotteitani, mutta ihmiset eivät tahdo ostaa koska pitävät käsityötä jotenkin huonompana kuin kaupan tuotteita. On ihan suoraan epäilty vaikkapa ompeleiden kestävyyttä vaikka minun tekemistäni ei taatusti esim. napit irtoa langanpäästä kiskomalla niin kuin kaupan tuotteista.

Ja koska minulla ei vielä ole omaa yritystä niin tuotteet pitäisi myydä todella halvalla, enhän voi osata mitään kun en ole "ammattilainen", tai eihän minun tarvitse maksaa veroja (tarvitseepas).

Ap:n mekko ei ole minun makuuni, mutta näyttää siististi tehdyltä joten hintaa ei ole liikaa. Materiaali jos on vaikka maksanut vain yhdenkin euron niin tekopalkkaa ei jää kuin 14 euroa (miinus vielä langat+sähkön kulutus). Aikaa on kuitenkin mennyt materiaalin etsimiseen, mahdollisesti pesemiseen, silittämiseen ja ompeluun joten tuntipalkaksi jäänee vain muutama euro, ainakin alle kympin. Ja siitä vielä verot pois. Kuinka moni teistä tekisi siihen hintaan töitä?

Vierailija
86/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lyhyt, epämukava siis leikkiessä.

Vierailija
87/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä tekisi siihen hintaan töitä?

Vierailija
88/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni käveli jo kun käytti kokoa 62, mutta olikin silloin jo lähemmäs vuoden.

Yleensä tuota kokoa käyttävät joko makoilevat tai korkeintaan konttaavat ja tuollainen töpö puuvillakankainen mekko on kaikkein huonoin vaate. Maatessa kerääntyy selän alle (farkut eivät muuten tee niin) ja kontatessa taas taaplaa koko ajan helmaan. Ja mekko ruttaantuu (farkut eivät ruttaannu samalla tavoin).

Minusta sen käsityönkin pitää olla järkevä - ja tämä mekko ei ole järkevä.

Vierailija
89/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap todella on tehnyt mekon kokoa 62. Eipä tullut pieneen mieleen.

Minun 62-kokoa käyttävä kyllä konttasi ja tapaili jo askeleita. Lapsia on monenkokoisia, mutta olen aina pitänyt häntä aika pienenä ikäisekseen.

Vierailija
90/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuohon tuunailu/vintage/retro -pohdintoihin.

Mekko oli tosi sievä, mutta minäkään en pidä retro-lookista (tosin moni tuntuu pitävän). En muutenkaan pidä suomalaisista vaatteista, niissä ei ole herkkyyttä ja kauneutta tai naisellisuutta tai lapsille tyttömäisyyttä, josta pidän. Ap:n mekkokin oli lakanakankaasta, tai ainakin se näytti siltä.

toisaalta kerran ostin Hgin kierrätyskeskuksen U6-pajan lastenhameen, joka oli tehty kierrätysmateriaaleista, mutta ei ollut yhtään retro, vaan esim. zarasta ostetun näköinen.

Eli ap, mä ostaisin mekkojasi, jos eivät olisi retro-tyyppisiä. eli karkea ohje on, että ota zaran tms. joku mekko ja tee se kierrätyskankaista, niin ostan sen :)

toinen aika hyvä ajatus olisi tehdä poikien vaatteita sellaisille äideille, jotka inhoavat tummansinisiä traktori-monsterivaatteita, jotka tuntuvat olevan ainoat pojille tarjolla olevat vaatteet.

Vierailija
91/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mekko ei ole vaikea tehdä. Pari saumaa ja nappi/vetoketju. Tein itse tuollaisia 8-vuotiaana.

Eli jos nyt välttämättä haluaa tuunata, kannattaa panna siihen jotain, mitä kuka tahansa tumpelo ei keksi.

Vierailija
92/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen aika hyvä ajatus olisi tehdä poikien vaatteita sellaisille äideille, jotka inhoavat tummansinisiä traktori-monsterivaatteita, jotka tuntuvat olevan ainoat pojille tarjolla olevat vaatteet.

Mutta ne on yleensä semmoisia vanhahtavia juhlavaatteita, jotain riihitonttutyyliä. Valitettavasti en halua pukea lasta 1900-luvun alun tyyliin vaikka olisivat kuinka käsityötä. Eli tuosta voisi soveltaa jotain :)

Vierailija
93/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin, voisin hyvin maksaa 20 euroakin mekosta, jos siitä tykkäisin. Itse en vaan satu tykkäämään ruskeasta väristä enkä retrotyyppisistä vaatteista ollenkaan. Mutta jos tekisit esim. romanttisemman tai klassisemman tyylisiä mekkoja niin varmasti harkitsisin niiden ostamista.

Ne, jotka sanovat, että pitäisi 10 eurolla myydä mekko niin eihän tekijälle jäisi silloin juuri mitään käteen itse työstä. Itse ostin kerran kirpparilta jonkun itse tekemiä (uusia) nukenvaatteita (kudottuja) ja jälkikäteen tuntui tosi pahalta, kun ne olivat niin halpoja, että käytännössä ei ole jäänyt myyjälle mitään käteen. Harmittaa, etten vapaaehtoisesti maksanut niistä enempää.

Vierailija
94/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni mekko on ihana, ja hinta todellakin sopiva. Oletko käynyt katsomassa esim. sellaisia nettisivuja kuin www.muwi.fi. Siellä on retrokankaista tehyt vaikka mitä ja lastenmekoistakin pyydetään 24 e. Nyt kun koulut alkaa, sun kannattaisi soittaa esim. avoimiin päiväkoteihin ja kouluhin josko voisit mennä sinne myymään tuotteitasi. (koulun opettajainhuoneisiin opettajille siis) ja ehkä myös sairaaloiden ja terveyskeskusten kahvihuoneisiin voisit yrittää myyntikeikalle. Tsemppistä!

Vierailija
95/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sairaaloiden ja terveyskeskusten kahvihuoneisiin voisit yrittää myyntikeikalle. Tsemppistä!

Vierailija
96/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun materiaalit eivät maksa mitään, eikä niistä maksa veroja.

Tuollaisia mekkoja päästelee kyllä varmaan 10 tunnissa. Eli siitä tulee sitten jo 100 - 150 euroa verotonta tuntipalkaksi. Mitä ihmeen käsityötä nuo sitäpaitsi ovat? Koneellahan ne on ommeltu.

Vierailija
97/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaisen norsun ym. vastaavat maksavat monta kymppiä enemmän!

mitäs kivaa sinultä löytyy pojille?

Vierailija
98/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia mekkoja päästelee kyllä varmaan 10 tunnissa. Eli siitä tulee sitten jo 100 - 150 euroa verotonta tuntipalkaksi. Mitä ihmeen käsityötä nuo sitäpaitsi ovat? Koneellahan ne on ommeltu.

Kokeiles tehdä 6 minuutissa :)

Miten jotain ärsyttää kädentaidot näin paljon??

Vierailija
99/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun materiaalit eivät maksa mitään, eikä niistä maksa veroja.

Pelottaisi jos joku olisi todellakin NÄIN tyhmä...

Itse kaipailisin myös pojille suunnattua vaatetta, eikä sitä "riihitonttu"-tyyliä :) enemmän värejä ja kuvioita. Kiltit rokkityylisetkin ovat meillä tykättyjä. Kaupoissa on tarjolla aina sitä samaa- tummia värejä ja supersankareita- tylsää.

Kannattaa muuten keksiä itselle se "nimi" ja painaa niitä "merkkilappuja",joita voi ommella saumoihin.Sillä saa kummasti lisää arvostusta työlle.

Vierailija
100/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos on tumpelo ompelija, ei ehkä kannata lähteä tekemään mekkosia.

Laskepa itse, mikä on tuntipalkka, jos tunnissa tekee neljäkin. 60 euroa netto.

Tuossa mekossa on kaksi suoraa sivusaumaa, kaksi suoraa lyhyttä olkasaumaa, helmassa kanttinauha ja niskassa nappi. Useamman mekon leikkaa kerralla. Ei voi mitenkään mennä enempää kuin vartti per mekko.

Minusta se ei ole huono palkka sivubisneksestä. Moni vaihtaisi. Jopa kahteen mekkon per tunti. Sekin on 30 euroa verotonta.

Miten termi "käsityö" voi hämätä tyhmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän