Ostaisipa joku mun tekemiä ompeluksia :)
Osaan tehdä omasta mielestäni kivoja lastenvaatteita, lähinnä tuunailuja, eli käytän hyväksi kirppareilta löytämiäni kankaita. Olen laittanut huutikseen myyntiin tekemiäni mekkoja ja essuja, mutta miksi kukaan ei halua ostaa niitä? :(
Kommentit (109)
Wau! Olipa kivat sivut. Miten nuo sivut oikein toimii? Ilmeisesti tuotteet voivat sijaita ympäri maapalloa, määritteleekö myyjä mihin suostuu toimittamaan kuten eBayssä?
itse huonosti ostelen netin kautta. Luulen että omasta nettimyymälästä saisit paremmin myydyksi. Itse olen sellainen että haluan nähdä ja koskea vaatteeseen ennen ostopäätöstä. Monet kuitenkin ostavat netistä ja hyvä maine kiirii myös:)
musta idea ja laatu tosi ok. Tee kivat nettisivut ja myy niiden kautta - näitä foorumeitahan on:-)
Onnea!!!
niin laitampa yhden kuvan linkin: ap
kokeilen uudelleen:<a href="http://www.aijaa.com/v.php?i=4616412.jpg" alt="http://www.aijaa.com/v.php?i=4616412.jpg">http://www.aijaa.com/v.php?i=4616412.jpg</a>
ovat kuitenkin myös ne "käsityöläiset", jotka leikkaavat laput pois vaatteista ja myyvät niitä sitten käsitöinä hyvällä hinnalla. Yritteliäämmät vaivautuvat hankkimaan vaatteet ulkomailta (esim. Thaimaasta), mutta toiset eivät vaivaudu Seppälää pidemmälle.
Näitäkin urpoja on nähty esim. kirppareilla.
Se, että pidän vaatetta kalliina, ei tarkoita sitä ettenkö arvosta käsityötä. On niitäkin, jotka eivät vain niele mitä hyvänsä hintaa käsityön nimissä. Käsityöltäkin voi kuitenkin vaatia jotakin. Tämä ei siis mitenkään henk.koht. sinulle, vaan ylipäätään tästä valituksesta siitä kuinka käsityötuotteen hintaa arvostellaan.
Tietysti on paljon niitäkin, jotka arvostelevat vain siksi, etteivät tajua että tuote ihan aidosti on arvokkaampi kuin H&M -riepu.
joidenkin mielestä hinta 10e sopiva, toiset sanoo 14-15e olevan ok. Tottakai on monenlaisia mielipiteitä ja tiedän, ettei koskaan voi löytää kaikkia miellyttävää hintaa, vaikka antaisi ilmaiseksi :D
Itse ostelen tosiaan myös uniikkia käsityötä, mutta messuja ja toreja kiertäneenä täytyy sanoa, että jotkin esim. keramiikka tai sepän takomat rautaesineet ja koristeet ovat mielestäni ihan ylihinnoiteltuja! Kummassakin materiaalit ja työstäminen varmasti maksavat enemmän suhteessa kuin minun kankaat, langat plus tykötarpeet, mutta kohtuus kaikessa! Sepän takoma "rautasormus" joka olikin rosteria, maksoi 40e, joka oli mielestäni tyyris. Seppä oli kuuluisa, se kai myös nosti hintaa...?
ap
Mutta yrittäjänä täytyy silti maksaa myös veroa työstä (eli veroennakkoa) ja itselleen työeläkettä.
Tuo 8500 vuodessa tekee niin vähän kuukaudessa ettei sillä elä, joten jos aikoo yrittää niin mielestäni kannattaa suunnitella toiminta niin että se myös elättää.
Tuotteen hinta määräytyy monesta muustakin asiasta kuin vain materiaalin hinnasta. Siinä pitäisi olla työn hinta (eli aika), kaikki kustannukset (vuokrat, sähköt, vedet, jne) ja myöskin verot ja eläkemaksut. Ei se ole niin yksinkertaista.
Mekko on hieno ja voisin kuvitella tuollaisen ostavani. Siinä pitäisi kyllä ehkä olla vielä jotain räyhäkämpää minun makuuni (vrt. esim. Molokids)
tuo oli aivan ihana! Wau!
olen tosi huono hakemaan haulla mitään :(
minullekin ihan ekana tuli tosiaan takorautaiset työt. Ihailen ja himoitsen niitä ihan valtavasti, mutta kyllä ne turhan hinnakkailta usein tuntuvat.
Käsittääkseni kuitenkaan rauta ei ole kovin kallis materiaali. Toki sitten aikaa kuluu, ammattitaito täytyy olla hyvin hanskassa eikä työvälineetkään ilmaisia ole, mutta siltikin...
Yksi kynttilänjalka jäi erityisesti harmittamaan. Noin kännykän kokoinen, yksinkertainen muotoilu - hintaa lähemmäs 80e. Auts.
Eihän kenenkään ole pakko (?) ommella? Eli turha mielestäni valittaa että kyllä se työkin maksaa ja materiaalit. Tietenkin! Mutta ei ole pakko ommella ja myydä niitä jos tuntuu ettei mene kaupaksi. Onhan se kallista eikä huutonetissä näe miten hyvin on ommeltu, ratkeaako ompeleet ekassa pesussa tai lähteekö värit.. Tai miten hikisillä käsillä sitä on hypistelty ommellessa ja onko pesty ennen myyntiä....
Ajattelin toiminimeä ihan leipätyön rinnalle, lähinnä pientä lisätienestiä ja harrastusta. Työni on sellainen, joka tällaisen sivu"pisineksen" sallii. Ompeluhomma sujuu kotoa käsin, joten minun tapauksessa vuokra- yms menoja ei tule.
ap
oikein ymmärrä kuinka paljon työtä käsitöissä on. Tuntipalkkaa töistä, vaikka kuinka taidokkaista, ei juurikaan saa. Ja samalla maksetaan merkkivaatteista mielettömiä summia. Ristiriitaista on. Netistä ostetaan sovittamatta lapsillekin vaatteita. Kokoon kun lisää vielä pari senttimittaa, luulisi ihmisten osaavan arvioida sopivuuden. On tosin niitäkin, jotka etsivät juuri noita laadukkaita käsitöitä. Sinun täytyy vain löytää heidät, tai siis päinvastoin. Mainosta, tee oma käsityöblogi, keksi oma tuotemerkki ja vie tuotteitasi lastenvaateliikkeisiin.
Eihän kenenkään ole pakko (?) ommella? Eli turha mielestäni valittaa että kyllä se työkin maksaa ja materiaalit. Tietenkin! Mutta ei ole pakko ommella ja myydä niitä jos tuntuu ettei mene kaupaksi. Onhan se kallista eikä huutonetissä näe miten hyvin on ommeltu, ratkeaako ompeleet ekassa pesussa tai lähteekö värit.. Tai miten hikisillä käsillä sitä on hypistelty ommellessa ja onko pesty ennen myyntiä....
Mutta sen verran sanon, että itse en lähetä asiakkaalle / anna ystäväni vauvalle sellaista vaatetta jota en olisi pessyt+ silittänyt huolella valmistamisen jälkeen :) ja jos osaa ommella kunnolla, ei saumat ratkea sitten varmasti!
ap
ja ihastellut mekkojasi, mutta ihmetellyt mitoitusta; laittamasi linkinkin mekko on tosi leveä ja lyhyt, eli tuolla leveydellä toivoisin hiemn enemmän pituutta, ettei ihan napaan pääty! No joo, meitä on monenkokoisia, mutta tämä pisti minulla silmään.
Tuossa jo joku mainitsi, että käsintehtyjä olisi kiva nähdä ihan oikeasti. En usko, että monikaan sitä työnlaatua epäilisi, mutta kun tuote (tai mikään muukaan tekijän tekemä työ) ei ole ennestään mitenkään tuttu, olisi mukava saada se oikeasti käsiin ennen ostopäätöstä.
Luulisin että paremmat markkinat voisi olla muualla kuin netissä, näin aluksi.
ja ihastellut mekkojasi, mutta ihmetellyt mitoitusta; laittamasi linkinkin mekko on tosi leveä ja lyhyt, eli tuolla leveydellä toivoisin hiemn enemmän pituutta, ettei ihan napaan pääty! No joo, meitä on monenkokoisia, mutta tämä pisti minulla silmään.
tällaisesta leveästä ns. pula-ajan mekkomallista olen saanut eniten tilauksia, mutta olen tehnyt myös kapeampiakin malleja. Oma tyttäreni on hyvin hoikka ja pitkä, hänelle ompelemani ovat aika erimallisia kuin linkittämäni mekko.
ap
Mä oon ostanut sieltä klänninkejä 5-10 e ja tosi nättejä!! Ja sain samanlaiset molemmille tytöille vaikka on eri kokoiset, eikä ollut edes ale :)
naurattaa moinen märinä, katso peiliin
Tuo laittamasi mekko oli kaunis, harmi, että et halua niitä myydyksi
ja sivulle kunnon näkyvyyttä googlessa ym., tai sitten yrität saada niitä myyntiin jonkun toisen putiikkiin. Minusta paras olisi jossain kaupungissa olevassa kaupassa (paikka, jossa voi itse näperrellä vaatteita, mutta nettikauppakin ok), jossa samantyylistä vaatetta.
Ostaisin kyllä tosi mielelläni tuon tyyppisiä, jos ei tarttisi jokaista euroa laskea. Ylipäätään jonkun itse käsityönä tekemä uniikkivaate = aivan mieletön juttu! Minä ainakin osaan arvostaa.
Tsemppiä, uskon, että löydät asiakaskuntasi.
Harvinaista herkkua av:lta, kehuja!!!
Ihan pituutta kasvan täällä
;-)
olen kolmannen polven käsityöläinen, joten tiedän, millaista tämä markkinointi ja myynti on. Ei ihmiset ole miksikään muuttueet vuosikymmenten saatossa, asenteet ovat ihan samoja. Edesmennyt mummuni, joka oli myös ompelija (teki sitä leipänsä eteen,toisin kuin minä joka lähinnä "harrastelen" ansiotyöni lisäksi) sai kuulla kuinka hänen tekemänsä uniikit nahkapukineet olivat ylihintaisia. Asiakkaat olisivat halunneet mittatilaustyönä tehdyt vaatteet halvemmalla kuin marketista, koska ne olivat "vain itse tehtyjä"!!
Ihanaa, kun on muitakin jotka arvostaa käsin tehtyä, on se sitten täysin alusta loppuun itse valmistettu tai tuunattu :)
ap