Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisipa joku mun tekemiä ompeluksia :)

Vierailija
04.08.2009 |

Osaan tehdä omasta mielestäni kivoja lastenvaatteita, lähinnä tuunailuja, eli käytän hyväksi kirppareilta löytämiäni kankaita. Olen laittanut huutikseen myyntiin tekemiäni mekkoja ja essuja, mutta miksi kukaan ei halua ostaa niitä? :(

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi. Vaaleanpunaiseen t-paitaan tai villatakkiin yhdistettynä tuo olisi söpö! Tosi siistiä ompelutyötä. Itsellä ei nyt ole vain tarvetta.

Käsintehdyt vaatteet (ainakaan aikuisten) eivät tahdo kirpparillakaan mennä kaupaksi niin hyvin kuin muut. En tiedä mistä syystä, eivätkö ihmiset uskalla ostaa uniikkeja vaatteita? Netistä kyllä usein haetaan nimenomaan yksilöllisiä vaatteita.

Vierailija
22/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin n. 14-15e tuollaisesta mekosta, joka on osittain vuoritettu ja nepparikiinnitys. En usko että on liikaa, koska käsityötähän se on. Ja vaatetusalan koulutus taustalla :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Huutis ei vain ole oikea kanava löytää asiakkaita. Mietipä kirppareita, toripöytiä yms. tapahtumia lähiseudullasi, jonne voisit mennä myymään ompeluksiasi!

Vierailija
24/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin netin kautta. Tottahan myyjä voi sen ilmoittaa, mutta paljonko siihen luottaa? Kun joskus ihan tehdasvalmisteistenkin vaatteiden koot heittelevät valmistajan mukaan.

Ja jos koko ilmoitetaan iän mukaan "Tästä 2-vuotiaalle hyvä mekko", niin ei sekään juuri auta.

Vierailija
25/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni kallis, kun lapsi kasvaa niin nopeaa ja 15 euroa yhdestä mekosta on aika paljon.

TÄMÄ on vain minun mielipide

Vierailija
26/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka vaate olisi sinänsä uusi, mutta kangas kirpparilta, niin siltikin.

Vierailija
27/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin netin kautta. Tottahan myyjä voi sen ilmoittaa, mutta paljonko siihen luottaa? Kun joskus ihan tehdasvalmisteistenkin vaatteiden koot heittelevät valmistajan mukaan. Ja jos koko ilmoitetaan iän mukaan "Tästä 2-vuotiaalle hyvä mekko", niin ei sekään juuri auta.

uskoisin ihmisten olevan vaan niin epäileviä käsitöitä kohtaan. Miksikö, no ei haluta erottua joukosta, vaikka sellainen juuri on nyt muodissa. Itse arvostan suuresti käsityöläisyyttä ja kaikenlaista käsillä taitamista, luonnollisesti. Ostan myyjäisistä ja toreilta käsin tehtyjä juttuja itselleni muistoksi, viemisiksi vaikkapa anopille tms. Omia tekeleitäni annan ystävien vauvoille, kummilapsille ja aina kuulen kehuja, kuinka kivoja ne on :) Huutis on varmaan väärä kanava yrittää, kuten joku jo aiemmin kirjoitti.

ap, joka kiittää mielipiteistänne!

Vierailija
28/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nätti mutta en mä voisi maksaa noin paljon yhdestä mekosta. huutonetistä ostelen juttuja juuri siksi kun sieltä löytyy halvempia juttuja kuin kaupasta. jos olisi rahaa niin ostaisin kaupasta... mutta ei niin netistä halvemmalla ja käytettyjä :)

Vierailija
29/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka vaate olisi sinänsä uusi, mutta kangas kirpparilta, niin siltikin.

ap

Vierailija
30/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sun kannattais tehdä nettisivut, jolle laitat kuvia tekemistäsi vaatteista.

Sit kun olet eri tilaisuuksissa yms. myymässä, jaat myös nettisivujen osoitetta. Esim. pieni lappu tms.

Sit tietysti tulee tuo verotus huomioida täällä Suomenmaassa, mutta voit kysyä siitä infoa verotoimistosta.

Vierailija
31/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työnjälkikin näytti todella siistiltä!

Itse voisin muuten ostaakin, mutta en ole lainkaan "retrofani", joksi jostain syystä kierrätyskankaat tai muut graafiset kankaat miellän.

Oletkohan sama myyjä, joka on myynyt kivoja itsetehtyjä takkeja Huutiksessa? Sellaisen huutamista mietin kerran pitkäänkin, mutta silloin hinta (n.45eur) tuntui vähän liian kovalta puuvillakankaisesta takista.

Itse olen tilannut parilta käsityöihmiseltä Huutiksen kautta esim. hattuja (UNQ-tyylisiä) sekä muita sisustusjuttuja. Mieti olisitko kuitenkin valmis tekemään mittatilaustöitä, niistä voisi löytyä kysyntää.

Vierailija
32/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan osta noita käytettyjen vaatteiden ja markettihalpisten keskeltä, pitää olla ekohenkinen kierrätyshörhö joka arvostaa suomalaista käsityötä ja on valmis maksamaan uniikista triplasti markettirasuun verrattuna.

Vierailija
33/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sun kannattais tehdä nettisivut, jolle laitat kuvia tekemistäsi vaatteista. Sit kun olet eri tilaisuuksissa yms. myymässä, jaat myös nettisivujen osoitetta. Esim. pieni lappu tms. Sit tietysti tulee tuo verotus huomioida täällä Suomenmaassa, mutta voit kysyä siitä infoa verotoimistosta.

elämäntilanne on nyt vain ollut niin hektinen, etten ole ehtinyt asiaan paneutua. Tiedoksi muuten myös että verotus on kunnossa :) Pimeenä en kauppaa tee.

ap

Vierailija
34/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi :)

Tuen mielelläni käsityöläisiä, mutta Suomessa monet käsityöläiset pyytävät töistään turhan kovaa hintaa. Siinä voi olla yksi syy, miksi niitä ehkä hiukan karsastetaan.

Anoppini on myös käsityöläinen ja pidempään siis "alaa" seurannut ja päivittelee samaa.

Vierailija
35/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityötä ei valitettavasti osata arvostaa :( Kaikki käsillä tehty mielletään halvaksi,koska se on "vain" itsetehtyä. Ihmiset eivät ymmärrä mitä raaka-aineet maksavat eivätkä myöskään osaa arvata kuinka monta tuntia tekemiseen menee. "sehän on vain sellasta kivaa pikku puuhaa/ näpertelyä" .Tämä on varmasti yksi suurimpia syitä- ihmisten tietämättömyys.

Itse teen kortteja myytäväksi asti. Materiaalit, koneet ja aika kaikki on arvokasta.Usein saan kehuja korteistani, mutta hinnan kerrottuani ihmiset karkaavat hyvin nopeasti.Mielestäni 3,50e erikoisesta-uniikista!- 3d+cd-kortista tilpehööreineen ei ole paha hinta.

Olenpa jopa kuullut päivittelyä hinnan suhteen kun "kaupassa kortit maksavat vain euron..."

eli jos on "vain" itsetehty sen ei myöskään tulisi maksaa mitään.

-M.-

(en jaksanut kirjautua kun piti vain nopsaan pistäytyä...Tämä on kuitenkin semmonen asia joka pistää veren kiehumaan ja oli pakko vastata Sinulle. Niin ja oli kyllä kaunis mekko! Sääli ettei minulla ole pientä tyttöä...)

Vierailija
36/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. neulomiaan sukkia, jostain satuin lukemaan. Omia käsitöitään, jos en väärin muista niin 800€ jonka jälkeen alkaa maksuja ...Ehkä muistan summan väärin, kuitenkin...

Vierailija
37/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein ymmärrä kuinka paljon työtä käsitöissä on. Tuntipalkkaa töistä, vaikka kuinka taidokkaista, ei juurikaan saa.

Ja samalla maksetaan merkkivaatteista mielettömiä summia. Ristiriitaista on.

Netistä ostetaan sovittamatta lapsillekin vaatteita. Kokoon kun lisää vielä pari senttimittaa, luulisi ihmisten osaavan arvioida sopivuuden.

On tosin niitäkin, jotka etsivät juuri noita laadukkaita käsitöitä. Sinun täytyy vain löytää heidät, tai siis päinvastoin. Mainosta, tee oma käsityöblogi, keksi oma tuotemerkki ja vie tuotteitasi lastenvaateliikkeisiin.

Vierailija
38/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan sama myyjä, joka on myynyt kivoja itsetehtyjä takkeja Huutiksessa?

ap

Vierailija
39/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut esim. Etsyä? On siis sivusto, jolla nimen omaan kaupataan käsintehtyjä vaatteita ja tavaroita. Englanninkielisenä saittina asiakaskuntakin on paljon laajempi.

Ja vielä: 14-15 euroa laadukkaasta käsintehdystä mekosta on omasta mielestäni todella vähän!

Vierailija
40/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta fakta on myös se, että käsityö -statuksella usein rahastetaan ihan suruttakin. "Tämä maksaa, koska tämä on KÄSITYÖTÄ ja UNIIKKI". Ymmärrän minä sen, mutta rajat ne on siinäkin.

Ja tottakai materiaali vaikuttaa asiaan. Kallis matsku + uniikkius + käsin tehty työ on hiukan eri asia kuin halpa kirpparimateriaali + tuunaus (ap:ta mitenkään vähättelemättä). Tottakai siitä maksetaan enemmän kuin normikirppisvaatteesta, koska kuluuhan tuunaukseenkin kuitenkin varmaan jotakin uutta (esim. langat) ja sitä aikaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme