Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisipa joku mun tekemiä ompeluksia :)

Vierailija
04.08.2009 |

Osaan tehdä omasta mielestäni kivoja lastenvaatteita, lähinnä tuunailuja, eli käytän hyväksi kirppareilta löytämiäni kankaita. Olen laittanut huutikseen myyntiin tekemiäni mekkoja ja essuja, mutta miksi kukaan ei halua ostaa niitä? :(

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat siis brändin nimiä, tuotteita- sinun ompeluksiasi on takuulla vaikea löytäähuutiksesta.

Oliko kuvassa kyse mekosta? Toimivatko mittasuhteet - minusta mekko voisi olla pidempi, nyt se näyttää suhteettoman leveältä.

Retrotuunausta on jo pilvin pimein tarjolla, puhutteleeko se kovin monia?

Hinta oli minusta varsin kohtuullinen (15e), siis eihän sillä saa kuin jonkun H&M mekon kaupasta, jotka tuotetaan 10cnt/kpl työkustannuksilla.

Onko tarkotuksesi ap saada ompelulla karkkirahaa vai elättää itsesi?

Vierailija
62/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käsitöiden kauppiaat myyvät huonosti suunniteltua ja laadutonta tavaraa, miksi siitä pitäisi jonkun maksaa käsityölisää, jos massatuotettu on mieleisempää ja laadukkaampaa?

Ja vaikka osaisikin valmistustekniikan, visuaalisuus tai tuotteen käytettävyyttä ei ole mietitty tarpeeksi pitkälle, tuloksena on epämukava ja ruma tuote.

Tämä ei ole kommentti ap:n ompeluksista, vaan kommentti tuohon käsityön arvostamiseen. Käsityöllä on aina arvo prosessina tekijälleen, mutta sillä ei ole arvoa kuluttajalle, ellei tuote oli oikeasti laadukas. Niin ei läheskään aina ole.Käsityö sinänsä ei tee tuotteesta haluttavaa ja laadukasta, se ei ole laadun tae. Käsityötä ja tekijöitä on hyvin monen taitoista ja laatuista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi pitää 15 euron mekkoa kalliina :O

Halpa se on..

Vierailija
64/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan suuresti eri mielipiteitä!

Se,että myyn huutiksessa paria tekemääni mekkoa, ei tarkoita sitä, että siinä olisi koko arsenaalini, mitä osaan. huutis on lähinnä kokeilua. Muutenkin myyntiin ompelu on omalta osaltani aika alkutaipaleella. Meitä retro-ompelijoita on kuin sieniä sateella, sen myönnän. En halua täällä av:lla kertoa tässä vaiheessa uusista ideoistani, koska kaikki on vielä suunnitteluasteella. Uutta siis on tulossa ja hiukan omaperäisempää tyyliä!

Tuo linkittämäni mekko on kooltaan 62cm, sen takia mittasuhteet saakin näyttää "hassun leveältä", onhan kyseessä vauvan mekko.

ap

Vierailija
65/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 e ei ole mikään kova hinta, hyvin kohtuullinen. Ne jotka etsivät lapselleen vaatteet max 0,50 snt hintaluokasta eivät muutenkaan taida olla oikeaa kohderyhmää, joten en lähtisi alentamaan hintaa ainakaan.

Vierailija
66/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet käsitöiden kauppiaat myyvät huonosti suunniteltua ja laadutonta tavaraa, miksi siitä pitäisi jonkun maksaa käsityölisää, jos massatuotettu on mieleisempää ja laadukkaampaa? Ja vaikka osaisikin valmistustekniikan, visuaalisuus tai tuotteen käytettävyyttä ei ole mietitty tarpeeksi pitkälle, tuloksena on epämukava ja ruma tuote. Tämä ei ole kommentti ap:n ompeluksista, vaan kommentti tuohon käsityön arvostamiseen. Käsityöllä on aina arvo prosessina tekijälleen, mutta sillä ei ole arvoa kuluttajalle, ellei tuote oli oikeasti laadukas. Niin ei läheskään aina ole.Käsityö sinänsä ei tee tuotteesta haluttavaa ja laadukasta, se ei ole laadun tae. Käsityötä ja tekijöitä on hyvin monen taitoista ja laatuista!

En osaa kirjoittaa noin hyvin, mutta juuri noin olisin halunnut kirjoittaa! Olen täysin samaa mieltä!

Vierailija
67/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuremmissa piireissä out. Pienemmissä menee vielä, mutta vaatimus sitten aika kova, uniikkia pitää olla. Tuo kuvassa ollut mekko edustaa ihan tavista, kaikkien saavutettavissa olevaa vaikka onkin siisti ja kiva.

Vierailija
68/109 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniitahan nuo ovat jos löysin oikean myyjän

salapoliisi

Vierailija
69/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse takonut muutaman hevosenkengän silloin kun olin tallityttönä ja eihän se vienyt paljoa aikaa tai ollut kovin vaikeaa. Lihaskuntoa se kyllä vaati.

Vierailija
70/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniitahan nuo ovat jos löysin oikean myyjän salapoliisi

ap

Vierailija
71/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä se etu huutonetistä ostaessa, että sen on nähnyt jossain liikkeessä ja päässyt kääntelemään käsissään. Merkin mukaan tietää mitoituksen ja yleensä materiaalinkin mistä vaate on tehty. Tuunatut ja itsetehdyt vaatteet kuvankin kanssa taas ovat mysteeri, ellei ole saman tekijän vaatteita aikaisemmin nähnyt. Palautusoikeutta huutonetin tavaroissa harvemmin on nähty. Jos ostan uniikin vaatteen, niin ostan sen vasta kun olen nähnyt ja käpälöinyt itse.

Ehkä olen tarkka, mutta minusta jotkut lastenvaatteet on tehty liian paksuista/jäykistä materiaaleista, tai sitten juuri kierrätyskankaasta, jossa pesujen jälkeen on vähän liikaakin pehmeyttä. Vaikka saisinkin uniikkia, en osta hinnalla joka on 2-3 kertaa kalliimpi kuin sarjatuotanto. Ajattelen myös tavaran jälleenmyyntiarvoa/kierrätettävyyttä sukulaisten kesken.

Vierailija
72/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tuosta mekosta maksaakin sen n. 15e, jos se on tehty uudesta materiaalista. Mutta kirpparikankaasta! Kuinka vanhaa se on? Mikä on sen kunto? Entä värit? Näitä asioita on nettikuvan perusteella pirun vaikeaa arvioida.

Vierailija
73/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kuitenkaan rauta ei ole kovin kallis materiaali. Toki sitten aikaa kuluu, ammattitaito täytyy olla hyvin hanskassa eikä työvälineetkään ilmaisia ole, mutta siltikin...

Seppä on opiskellut vuosia, hankkinut kenties oman pajan... ja sitten ne tuotteet pitäisi myydä lähes materiaalien hinnoilla. En valitettavasti käsitä.

Minä ostelen paljonkin itse tehtyjä koruja, vaatteita ja laukkuja. Minusta niiden ostaminen on paljon järkevämpää kuin hankkia joku 500 euron merkkituote jossa maksaa eniten se merkki.

Kukin tavallaan.

Vierailija
74/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittanut sitä, että pitäisi myydä vain materiaalin hinnoilla. Luepa tekstini uudestaan, niin ymmärtänet sen paremmin.

Maksan mielelläni käsityöstä myös ammattitaitolisää ja ylipäätään siitä ilosta, että tuen kotimaista käsityötä. Mutta en ihan idiootiksi rupea sen takia. Ei käsityö -statuksella voi kiskoa mitä hintoja hyvänsä.

Vierailija
75/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sitä, että työlle ei juurikaan saisi laittaa hintaa.

Ymmärrän lukemaani.

61

Vierailija
76/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mitään älyttömyyksiä. Siitähän tässä on kyse.

Vierailija
77/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää hieman leveältä pituuteen nähden. Mulla on melko normaalivartaloiset lapset, niin tuo olisi varmaan napamekko. Eteenpäin lukiessa selvisi, että mekko on kokoa 62.

Ensinnäkin tuon kokoisilla mekot ovat epäkäytännöllisiä. Ei tulis mieleenkään ostaa 15 euron mekkoa, jolle käyttöä tulisi ehkä kerran.

Kannattaa panostaa vähän isompiin mekkoihin, esim. 86-->. Sen kokoiset jo kävelee, niin mekkoakin tulee ehkä käytettyä enemmän.

Vierailija
78/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 € ei ole liikaa todellakaan käsityöstä.

Kysyköön kukin itseltään ompelisiko ilmaiseksi kenellekään ventovieraalle mitään. Vastauksen tiedämme kaikki.

Kaunis mekko. Olen jo yläkouluikäisten äiti joten kauppoja ei nyt tullut.

Idea joka sulle esitettiin että laittaisit nettisivut ja sitä kautta myynti olisi parempi kuin huutonetti josta yritetään ostaa halvalla.

Vierailija
79/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tytöilleni ainakin kolme kertaa liian leveä.

Ja lyhyt, epämukava siis leikkiessä.

Ja kun on puuvillakangasta, vaatii silityksen.

Vierailija
80/109 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvillakankaiselle mekolle! Normaali tuonkokoinen makailee ja kankea kangas on vaan inhana myttynä selän alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan