Miksi homous olisi väärin ei-kristitylle?
Olen itse vahvasti uskovainen, kristitty ihminen, mutta minua on jo kauan pänninyt se, että monet kristityt haluaisivat ulottaa moraalinorminsa koskemaan kaikkia ihmisiä. Miksi? Tästä parhaana esimerkkinä on homous/lesbous: Myönnän, että Raamatun valossa tämä kysymys on KRISTITYLLE ongelmallinen. Mutta mielestäni jo ihmisoikeusnäkökulmasta käsin muiden ihmisten pitäisi antaa aivan vapaasti tehdä omat valintansa. Jos ihminen ei ole kristitty, miksi ihmeessä hänen pitäisi välittää siitä, mitä Raamatussa asiasta sanotaan?
Kommentit (6)
Homoutta tuskin kovin moni alkaa "kokeilemaan"...
kokemattomuutta? moni kokeilee mitä erinäisempiä asioita.
Homoutta tuskin kovin moni alkaa "kokeilemaan"...
Ainakin itse olen nuorena kokeillut tytön kanssa oloa, ja todennut, ettei ollut mun juttuni.
T: utelias hetero
ja antaa paholaisen uskotella itselleen että kielletyn puun hedelmiä saa syödä eli saa tehdä syntiä. Vasta kun hän antaa Pyhän Hengen näyttää syntisyytensä, hän tulee synnin hätään ja kokee tarvitsevansa Jeesusta. Siihen asti hän kokee olevansa terve. Raamatun mukaan terveet eivät tarvitse pelastajaa vaan sairaat.
ja antaa paholaisen uskotella itselleen että kielletyn puun hedelmiä saa syödä eli saa tehdä syntiä. Vasta kun hän antaa Pyhän Hengen näyttää syntisyytensä, hän tulee synnin hätään ja kokee tarvitsevansa Jeesusta. Siihen asti hän kokee olevansa terve. Raamatun mukaan terveet eivät tarvitse pelastajaa vaan sairaat.
Perheelle? Kaupan tädille?
Ainoa ongelma on se että jos yhteiskunta hyväksyy homouden niin helposti kristittyjen perheitten lapsetkin lankeavat kokeilemaan. Mutta sama juttu tietty monen muunkin asian kanssa...