Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kauhee olo! Löin lastani nyrkillä poskeen!!!

Vierailija
03.08.2009 |

kyseessä 5-vuotias tyttö ja nyt itellä ihan kauhee olo, syystäkin!!! Mutta mitä nyt pitäis tehdä? Hakee apua vai selvitäänkö tästä? En tietenkään enää koskaan tee tollain!

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee raja että VOI olla sossun silmätikkuna ja valvonnan alla.

Ja tämä tyttö saa varmaan ihan kelvolliset eväätelämään, lähtökohdat joita moni huonompiosainen kadehtisi.

Mutta ap teki silti kamalan väärin.

Vierailija
62/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyrkillä lyönyt, mutta rajan olen ylittänyt, monestikin. Niin paska fiilis, enkä ole miehelle pystynyt kertomaan. TIedän että mieheni tukisi minua, mutta talousvaikeuksien takia on jo muutenkin kestämistä hänellä.. Toisaalta, en kertonut silloinkaan kun ei ollut talousvaikeuksia. Tekosyitä, tekosyitä... Aina vannon itselleni ettei koskaan enää.. Nyt on ollut hyvä kesä, vain pari kertaa olen ottanut nuorempaa hiuksista, isompaa en kertaakaan. Tää on mun ongelma, ja kynnys avun hakemiseen on aivan liian kova..

ei semmoisilla ole MITÄÄN tekemistä sen kanssa että lapsella on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen. Sinun pitää myös hakea apua. Tukistaminen on pahoinpitelyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee raja että VOI olla sossun silmätikkuna ja valvonnan alla.

Ja tämä tyttö saa varmaan ihan kelvolliset eväätelämään, lähtökohdat joita moni huonompiosainen kadehtisi. Mutta ap teki silti kamalan väärin.

On puitteet sitten kuinka hyvät tahansa, se väkivalta mitätöi sen kaiken hienon perhe-elämän.

Vierailija
64/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mies olisi lyönyt häntä nyrkillä poskeen. Vain tämän yhden kerran, mutta joskus aiemminkin on kyllä avokädellä läpsinyt.

KUKAAN ei osoittaisi myötätuntoa miestä kohtaan, vaan about kaikki kehottaisivat naista lähtemään. Kertakin on liikaa, ja ellei mies hae ja saa apua, ei kenenkään mielestä olisi turvallista jäädä liittoon.

Lapsi raukka ei voi itse lähteä, joten toivottavasti joku muu puuttuu asiaan. Lapsen ei ole yhtään sen turvallisempaa jäädä lyövän äidin huomaan, kuin naisen liittoon lyövän miehen kanssa!

Vierailija
65/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommin kuin lapsi äitinsä menetyksestä.

Äitiä ei pysty korvaamaan mitenkään, jos perheyhteys menetetään, lapsi on aina tietyllä tavalla tuuliajolla.

Siksi perheväkivaltatilanteita ei voi täysin rinnastaa.

Vierailija
66/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi rinnastaa, että äitikin tarvitsee ehdottomasti apua voidakseen jäädä lapsensa elämään kasvattajaksi. Asiaa ei voi hyssytellä ja salata sosiaaliviranomaisten pelossa...LYÖVÄ IHMINEN TARVITSEE APUA, piste. Muuten ei suhde - oli se sitten miehen suhde vaimoonsa tai äidin suhde lapseensa - voi onnistua.

Kuinkas kauan muuten lapsella menee toipua väkivaltaisen vanhemman läsnäolosta lapsuusvuosina? Usein koko loppuelämä!

Vierailija
67/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa muuten tuo "mies löi. Olen 8 kk raskaana" ketju läpi. Suurin osa tuomitsee perheväkivallan. Äidin väkivalta lasta kohtaan on vähintään yhtä paha asia kuin miehen väkivalta naista kohtaan!

Vierailija
68/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa on jos aikuinen jatkaa lapsen lyömistä, vaikka tämä itkee ja/tai pyytää lopettamaan.

Luulen, että säikähdit niin paljon tekoasi etten usko sen toistuvan.

Tosin aika paljon täytyy olaa vihaa takana, että pystyy lyömään lastaan nyrkillä, niin että tulee jälki. Sen vuoksi kannattaa hakea apua, että sitä vihaa on ilmeisesti kertynyt sisälle liikaa ja se purkautuu väärällä tavalla.

Itse kerran meinasin lyödä nyrkillä lastani, mutta sain pysäytettyä käden ennenkuin se osui lapsen naamaan. Molemmat säikähdettiin. Tästä on jo monta vuotta aikaa ja sen jälkeen ei ole edes tehnyt mieli satuttaa lapsiani. Vieläkin tulee tosi kurja olo, kun asian muistan.

Vierailija
69/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaan siihen auttaa ainoastaa omien tunteiden tunnistaminen ja uusien toimintamallien opettelu tilanteessa, jonka haluaa päättyvän muttei tiedä miten.

AP, vaikka USKOISIT ettet enää lyö, niin valitettavasti asia ei ole sinun päätettävissäsi, jos nyt vain aiot teeskennellä ettei mitään oikeastaan tapahtunut. Tuskin uskoit tätä ennenkään lyöväsi tyttöäsi?

Hakeudu tosiaan ammattiauttajan juttusille. Esim. kirkolla on keskusteluapua saatavilla. Sulla on lasten kanssa vielä pitkä yhteinen matka edessä. Et kai halua elää sitä häpeän varjossa, peläten itseäsi ja omia reaktioitasi? Varmasti teille tulee kiperämpiäkin hetkiä kuin se että viisivuotias on hankala.

Vierailija
70/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommin kuin lapsi äitinsä menetyksestä. Äitiä ei pysty korvaamaan mitenkään, jos perheyhteys menetetään, lapsi on aina tietyllä tavalla tuuliajolla. Siksi perheväkivaltatilanteita ei voi täysin rinnastaa.

Vai ei voi rinnastaa. Viimeiseen asti siis pidetään kulissia ja ollaan hyshys ettei lapsi vaan menetä väkivaltaista äitiä?

Kyllä aika lailla lapsi on sillonkin tuuliajolla kun joutuu väkivallan kohteeksi:(

Vierailija
71/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin miehelle teidän rohkaisemana ja kohtailaisen hyvin meni. Juteltiin pitkään. Mies oli tottakai vihainen ja pettynyt minuun ja niin pitääkin, mutta oli myös sitä mieltä että apua on haettava. Aion huomenna soittaa Mll:ään.

En kaiketi uskalla ottaa yhteyttä perheneuvolaan. Luulen että jos tästä tulee lastesuojeluasia sillä tavalla että aletaan puhua rikoksesta, ei se auta meidän perhettä vaan pahentaa tilannetta.

En ole mitenkään erityisen uupunut, mutta onhan tämä välillä rankkaa ja keinot välillä vähissä että siksi apu olisi myös tärkeää. Mutta mistä ettei tule ilmoitusta viranomaisille?

Ja tyttö voi tilanteeseen nähden hyvin Poskessa ei edelleenkään näy jälkeä. Juttelin asiasta hänen kanssaan uudestaan illemmalla. Hän vain totesi että oliko se tänään, hän muisti että se tapahtu eilen ja alkoi puhumaan muita juttuja. Joko ei halua puhua asiasta tai sitten ei oikein itekään ymmärtänyt mitä tapahtui...

ap

Vierailija
72/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne on velvolliset tekemään lastensuojeluilmon, mun käsittääkseni. Sellainen tässä tilanteessa pitäisi joka tapauksessa tehdä ja rikosilmoituskin pitäisi tehdä. Se mitä teit on lainvastaista ja sinä et ota nyt vastuuta teostasi.

Vierailija
73/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin miehelle teidän rohkaisemana ja kohtailaisen hyvin meni. Juteltiin pitkään. Mies oli tottakai vihainen ja pettynyt minuun ja niin pitääkin, mutta oli myös sitä mieltä että apua on haettava. Aion huomenna soittaa Mll:ään. En kaiketi uskalla ottaa yhteyttä perheneuvolaan. Luulen että jos tästä tulee lastesuojeluasia sillä tavalla että aletaan puhua rikoksesta, ei se auta meidän perhettä vaan pahentaa tilannetta. En ole mitenkään erityisen uupunut, mutta onhan tämä välillä rankkaa ja keinot välillä vähissä että siksi apu olisi myös tärkeää. Mutta mistä ettei tule ilmoitusta viranomaisille? Ja tyttö voi tilanteeseen nähden hyvin Poskessa ei edelleenkään näy jälkeä. Juttelin asiasta hänen kanssaan uudestaan illemmalla. Hän vain totesi että oliko se tänään, hän muisti että se tapahtu eilen ja alkoi puhumaan muita juttuja. Joko ei halua puhua asiasta tai sitten ei oikein itekään ymmärtänyt mitä tapahtui... ap

tytön sielussa on haava. hänen turvallisuudentunteensa on kokenut peruuttamattoman kolauksen. Ota itse yhteyttä lastensuojeluun. Nyt ei tarvitse suojella sinua vaan lasta. Hän on se heikompi. Älä vähättele tekoasi.

Vierailija
74/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ne on velvolliset tekemään lastensuojeluilmon, mun käsittääkseni. Sellainen tässä tilanteessa pitäisi joka tapauksessa tehdä ja rikosilmoituskin pitäisi tehdä. Se mitä teit on lainvastaista ja sinä et ota nyt vastuuta teostasi.

ja toki olen saamaa mieltä kanssasi että väärin, todella väärin olen tehnyt, ja se on lainvastaistakin, mutta... ja otan vastuuta teostani siten että haen apua!

ap

Vierailija
75/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi sanoo noin koska ei halua ajatella asiaa ja asia on liian paha ajateltavaksi. anteeksi nyt vaan mutta ikinä, ikinä ei saa lasta lyödä eikä henkisesti pahoinpidellä. olet aikuinen jos et pärjää, haet apua. minusta jokainen aikuinen tajuaa ettei väkivallalla saa mitään hyvää aikaan ei mitään. mene vaikka toiseen huoneeseen tai lyö säkkiä, huuda mutta älä ikinä satuta rakkaimpiasi.

Vierailija
76/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toki olen saamaa mieltä kanssasi että väärin, todella väärin olen tehnyt, ja se on lainvastaistakin, mutta... ja otan vastuuta teostani siten että haen apua! ap

mun mielestä sä tarvit jotain vähän järeämpää apua kuin soitto MLL:ään. Sun pitäisi hakeutua jollekin psykologille tms ja käydä läpi sitä että mikä saa sussa tuollaisia tunteita pintaan.

Vierailija
77/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä perheneuvolaan. Jo se riittää syyksi, että kaipaat lisää keinoja ja toimintamalleja ja ehkä ymmärrystä siitä miksi lapsi käyttäytyy juuri niin kuin käyttäytyy. Välillä tosi ärsyttävästi ja hermojakiristävästi. Jos lyömisestä puhuminen on esteenä perheneuvolaan menolle, niin mieluummin mene ja jätä kertomatta lyömisestä.

Vierailija
78/105 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä yhteyttä perheneuvolaan. Jo se riittää syyksi, että kaipaat lisää keinoja ja toimintamalleja ja ehkä ymmärrystä siitä miksi lapsi käyttäytyy juuri niin kuin käyttäytyy. Välillä tosi ärsyttävästi ja hermojakiristävästi. Jos lyömisestä puhuminen on esteenä perheneuvolaan menolle, niin mieluummin mene ja jätä kertomatta lyömisestä.

Vierailija
79/105 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentään. Kamala teko...mutta sain minäkin lapsena kerran piiskaa ja tukkapöllyn useammankin kerran. Olenko katkera...en. Olisinko ennemmin asunut lastenkodissa tai sijaisperheessä...no en todellakaan. Jotain rajaa näihin juttuihin. Lapsi ei voi kuin hävitä.

Vierailija
80/105 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli silloin 5v. Sen jälkeen itki poika ja itkin minä. Muistan aina pojan ilmeen.

Ja poika muistaa tukistuksen, on nyt 20v....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme