Jos naapurisi muuttavat, pelkäätkö, millaisia uusia naapureita saat?
Mä elättelen mielessäni kaikkia mahdollisia kauhukuvia menetetystä kotirauhasta ym., kun taloyhtiössämme joku tekee muuttoa.
Kommentit (23)
juuri toivoin, että seinänaapuri asuisi niin pitkään kuin voi tuossa. On niin ihanan rauhallista.
ja äkkiä. Pahempi noista vois enää olla mannet jotka raahais jonkun hevosen pihalleen....:D
Kun muutin ekaa kertaa rivitaloon ja mukavat naapurini siitä sitten muutivat pois ja tilalle muutti äänekäs pariskunta , jolla isoja lapsia ja molemmat pitivät kamalia ryyppäjäisiä :/
vanhemmat omiaan ja tenavat omiaan. Sen jälkeen kun muutin aikoinani nykyiseen asuntoon, olen "pelännyt" millaisia naapureita saan , kun on joku muuttannut pois. Toistaiseksi kaikki naapurit mukavia :)
ja kahdessa muistetaan toivoa ettei romaneita naapureiksi :( En tiedä mitä meidän naapurit ajattelivat kun tähän muutettiin vuosi sitten, ääneen ei tullut kukaan kauhistelemaan. Pidän itseäni ja perhettäni ihan perusnaapureina, lapsista (2) toki leikin ääntä lähtee mutta kovempi melu tulee tälläkin hetkellä seinän takaa kun naapurin teinin bassot paukkuu...Tervetuloa keskustelemaan ennakkoluuloista vaikka ihan kasvotusten, en loukkaannu asiallisesta keskustelusta. Surettaa vain tämä valtava rasismin määrä :( terkuin romaniäiti
Olen lähes koko ikäni asunut kerrostaloissa (ja muksuna jonkin aikaa rivarissa). Kolmesti naapureina on ollut romaniperhe eikä ikinä ongelmia.
Sen sijaan valtaväestö ja yksi somaliperhe ovat aiheuttaneet joskus harmaita hiuksia möykkäämisellä, ryyppäämisellä, tappelulla ym.
Ja ei, en ole itse romani.
En osaa "pelätä" uusia naapureita. Eipä se minun pelkäämiseni mitään auttaisi mihinkään suuntaan.
naapurikseni :) kaikista pahimmat möykkääjät ovat olleet valtaväestön edustajia ja kun taas romaneista mulla hyviä kokemuksia. Toki jokaisessa ryhmittymässä on niitä möykkääjiäkin.
tosin nytkin naapureina on aika ihmeellistä sakkia. Mukuloita ei komenneta ollenkaan, vaan saavat tehdä suunnilleen mitä vain, missä vain :/
me ollaan kyllä valtavan tylsä romaniperhe ;) kun me molemmat vanhemmat käydään töissä ja eletään ihan tavallista lapsiperheen arkea. Ihmisiä meillä käy paljon mutta en usko sen naapureita sen enempää haittaavan. Meillä on kyllä valtavan mukavia ihmisiä paljon tässä pihapiirissä :)
käynyt mielessäkään pelätä :D Ehkä se johtuu tästä seudusta missä asun. Täällä ei outoja tyyppejä ole näkynyt (rauhallinen omakoti/rivitaloalue) :)
riippuu toki asuinalueestakin, kaupungin vuokrakämppään saa huonolla tuurilla kamalat naapurit eikä asiaan voi itse vaikuttaa
hiukan pelottaa, uusia opiskelijoita on tullut ja tulossa samaan taloon, on ihan tuuripeliä millasta porukkaa. Ulkomaalaiset vaihto-oppilaat ei onneksi vietä mitään kännibileitä, pahin on remuava joukko poikia solussa. No, elämän ääniä nekin on vaan :)
on tällä kova jahti okt-ryöstelijöiden perään. Poliisit tekevät minkä kykenevät, mutta eivät ole vielä saaneet kiinni. Jatkuvasti pyydetään vihjeitä sanomalhedessä ja radiossa. Varkaat menevät siis asuntoihin yöllä, jos ovi on kukitsematta ja asukkaat nukkuvat.
Ja manneja ovat nuo ryöstelijät, siitä on poliiseilla jo vahva näyttö.
Että semmoista, en siis haluaisi manneja naapureiksi, koska en halua pelätä omaisuuteni puolesta.
talossa oli saa hakemalla hakea! Muutettiin vuosi sitten ja seinänaapuri ehti neljän vuoden aikana vaihtua 5 kertaa (nuo kaikki vikan vuoden sisällä). Nuo siis edellisessä talossa. Tämä nykyinen on ihanan rauhallinen.
se suojaa kotisi etteivät romanit asu naapurissasi :) Nyt ottaa looginen ajattelu takkiinsa täällä av:llä...
Just on yhdet ihanat naapurit muuttamassa, ja surettaa jo etukäteen. On varmaan vaikee olla kiva niille seuraaville, ihan kuin se nyt niiden syytä ois, että nää mukavat muuttaa :-)
Vanha aihe, mutta nostetaan. Yksi pahimmista peloista toteutui kun kaupungin vuokrataloon muutti seinänaapureiksi ei yksi vaan kaksi romaniperhettä. Tämä on ollut mukava paikka asua, mutta ei enää. Polttavat aina välillä sisällä vaikka pitäisi olla savuton yhtiö, tietysti kun on huono sää tai myöhään illalla kun ei viitsi raahautua tupakkapaikalle. Nuoremmat näistä pitävät aina välillä viikonloppuisin juhlia ja hirveän kova man_ne_molotus kuuluu parvekkeelta. Ja huonosti koulutetut räksyttävät ja ulvovat koirat molemmilla.
Miksi kaupungin pitää osoittaa noille asuntoja kun eivät osaa asua ihmisiksi? Huolehtisivat nyt siitä paljon puhutusta diversiteetistä eli enintään yksi romaniperhe per taloyhtiö. Pitää varmaan alkaa miettiä muuttoa jossain vaiheessa.
Jonkinlainen romani-invaasio on kohdistunut kaupungin vuokra-asuntoihin. Voikohan tämä johtua siitä, että tiettyjen eläkkeiden maksu ulkomaille lopetettiin vai joku muu syy. Vai onko joku romaniasiavaltuutettu keksinyt uhkailla kaupunkeja jos eivät etsi romaniperheille asuntoja jostain? Oletteko huomanneet saman ilmiön?
En usko että pahemmaksi vois mennä. No mustalaisia en toivoisi.