Laittakaa kuvia sektio arvista/haavoista
Kommentit (87)
Onnellinen 3 kk vanhan pojan äidin arpi, kiireelliseen sektioon päädyttiin, ei siis ollu toiveena. Minkäs teet :)
hyvin olen toipunut, tunnotonta on haavan alue tietty vielä. Olen saanut jo luvan alkaa vatsaa treenata, en vielä ole tohtinut aloittaa.. aika aikasta ?
Onnellinen 3 kk vanhan pojan äidin arpi, kiireelliseen sektioon päädyttiin, ei siis ollu toiveena. Minkäs teet :)
hyvin olen toipunut, tunnotonta on haavan alue tietty vielä. Olen saanut jo luvan alkaa vatsaa treenata, en vielä ole tohtinut aloittaa.. aika aikasta ?
sektiohaava on pieni noihin verrattuna
Mutta haava on bikinirajassa (kolme sektiota) ja ihan hiukan erottuu. Eikä muuten ole edes raskausarpia, vaikka yhdestä raskaudesta kakset tulikin.
jos ei käänny olen ajatellut sektiota. Alkoi kuitenkin mietityttämään haavan koko ja kipeys ja kaunko sen kestää parantua.
Myös huoli omasta ulkonäöstä. Raskausarpia on tullut paljon ja ne pahenevat kokoajan. Mutta tietenkin mennään niin, mikä vauvalle parasta, tulevasta ulkonäöstä huolimatta. Aikaisemmat arvet minulla ovat vitivalkoisia ja ympärillä tummempaa/punaista, joten erottuvat todella hyvin. Pientä ylipainoakin on joten mietin, saanko sektion jälkeen vatsaa ikinä bikinikuntoon. Nyt se tuntuu toivottomalta.
Noitten linkillä laitettujen kuvien jälkeen mahdollinen sektio alkoi todella hirvittämään. Videota en uskalla katsoa.
Kiitos paljon kuvista ja kommenteista ja kokemuksistanne? Kauanko teillä kesti haavan parantuminen? Kuinka kauan sektion jälkeen pystyitte elämään ja olemaan "normaalisti"?
t. ap (rv 33)
Minulle tehtiin sektio vajaa 11kk sitten. Mun vauva oli niin is4440g ja 51cm. Kävin ekstra ultroissa ja siellä varoiteltiin että edessä ehkä mahdollinen sektio. No ei mahtunut alakautta. Sektiosta toivuin aika hyvin. Kotiin 3päivän päästä, mutta olin aika heikkona. Onneks oli pari päivää äiti apuna. Mutta särkyä ei ollut kun 5 päivää. Toki jos rehki kotona, mutta lasta pystyin kyllä itse hoitamaan. Menetin aika paljon verta kanssa et ehkä olin siks heikossa hapessa.
VOISKO JOKU VASTATA, MITÄ NUO JÄTTILINKIT ON?????? VOIKO NOITA AVATA?
avata Kaitne on kaupallisia tiedotteita roskapostin levittäjien linkkejä
että tässä aikaisemmin olleet kuvat ovat olleet mielestäni todella pahan näköisiä.
Itselläni sektiosta on 3½ vuotta ja arpea tuskin huomaa. On varmaan millin levyinen ja täysin ihon värinen. Ei sitä edes huomaa. Todella alhaalla bikinien altakaan ei näy.
Kaikilla leikatuilla ystävilläni arpi on saman näköinen. En ole koskaan nähnyt tuollaisia kamalia arpia. Omani ei ollut kovin raflaava edes heti leikkauksen jälkeen.
Mulla kans sama juttu. En ole itsekkään ihan noin pahoja arpia nähnyt, itselläni sektiosta 2 ja puoli vuotta, arpea ei piksujen alta näy ja on täysin ihonvärinen (vain n.20cm pitkä) Ps. Nyt odotan toista lastani ja kätilö ihmetteli äitipolilla kun kuunteli sydänääniä että missäs se sun sektiohaava oikein on kun ei sitä pikkuhousun reunan alta edes nähnyt, näytin ja ihmetteli kuinka siisti ja "näkymätön"
kudokset itse venyvät ja palautuvat takaisin, ja yleensä selvitään parilla pintatikillä, on aikamoinen "elämän ihme". Toosasta niitten vauvojen on alunperin tarkoitettu ulos tulevan, ja yllättävän hyvin se perinteinen tapa toimii.
Jos naisen ihmisarvoa ja synnytinelimiä kunnioitettaisiin enemmän synnytysprosessissa, voisi olla, että monet pelkosektiot kävisivät tarpeettomiksi.