Laittakaa kuvia sektio arvista/haavoista
Kommentit (87)
minullekin että miten korjausleikkaukseen pääsee julkista tietä. Minulla takana 5 sektiota, kaksi yli 4,5kg vauvaa ja ilmeisesti huono kudoslaatu, joka ei palaudu. Maha roikkuu 'kivasti' haavan päällä ja on tunnoton vaikka viimeisestä sektiosta on kolme vuotta.
Lisäksi maha ottaa kiinni esim. farkkujen nappeihin sun muihin metallisiin osiin ja saan niistä nikkeliallergiaa =(
Olisin todella kipeästi korjausleikkauksen tarpeessa, muttei ikinä ole sellaiseen varaa.
Siskoni joutui korjausleikkaukseen kahden sektion jälkeen. Napa siirrettiin alemmas ja ylimääreiset nahkat ja pystyarpi poistettiin.
Arpi oli kuin kuusikaistainen moottoritie. Isot läskiriekaleet molemmilla puolilla. Nyt arpi poikittain ja jälkihoidoilla "laser"hoidettu lähes näkymättömäksi.
vaikka varmasti olisi ollut mahdollisuus apu saada julkiseltakin. Vatsalihakset oli niin huonossa kunossa "repeytyneet", että suolet ei pysyneet siellä missä niiden tulee olla. Leikkaus oli suuri.
Sinulla on niin suuri haitta, että kyllä kannattaa sitä apua hakea. Pyydät lähetteen arviontiin on sinun terveydestä kysymys.
ollu ollenkaan pahoja mutta nuo raskausarvet. en ole tiennyt että jotain tuollaista voi olla olemassa. itse olen kaksi synnyttänyt eikä yhtäkään raskausarpea ole ollut milloinkaan.
niin on vaalea, pieni ja huomaamaton.ei edes parhaimmalla salamalla saa kuvaa sori
kolmas edessä helmikuussa. Esikoista tein lähes vuorokauden synnytyssalissa kunnes lähdetiinkin hätäsektioon ja vauhdilla. Arpi on siis pystypäin. Toinen lapseni syntyi myös sektiolla kun lantioni kuvattiin tämän ekan jälkeen ja todettiin ettei sieltä mahdu kuin alle 2 kg lapsi...Toinen leikattiin myös pystyyn ja samalla korjasivat arpeani joka oli karmea paksu viiva. Nyt nätimpi, mutta kaksi kertaa ystypäin vedetty, mun maha ei palautunu toisen jälkeen enää vaan jäi tyhjäksi repuksi. Kyselin miten leikkaavat nyt kolmannen ja veikkasivat että taas pystyyn, en oikein innostu....
Mielelläni olisin lapseni tehnyt vanhanaikaisella konstilla eli alakautta, muta kun ei tällä kropalla kykene, niin pääasia että saan lapsia! Kun pystyisinkin ajatteleman että löysä reppu entisen suht litteän vatsani tilalla on pieni hinta terveistä lapsista- korjausleikkausta minäkin ihan vakavissani harkitsen.
Ärsytti vaan ne ihme tekstilaatikot, jotka pomppivat videon päälle vähän väliä!
MIhin kuvia kaipaat? Mulla lääketieteellisistä syistä suunniteltu sektio 6 v. sitten. Arpea ei enää kunnolla huomaa ja se on karvoituksen rajalla. En halua jaella kuvia itsestäni.
Gyne "kehui" mun siistiä haavaa, josta nyt menty jo kaksi kertaa sisään.Toisilla jää näkyvämpi arpi ja toisilla häviää jälki. Haava niin alhaalla, että ihan sama oikeestaan minkänäkönen se on.
Onnellinen 3 kk vanhan pojan äidin arpi, kiireelliseen sektioon päädyttiin, ei siis ollu toiveena. Minkäs teet :)
hyvin olen toipunut, tunnotonta on haavan alue tietty vielä. Olen saanut jo luvan alkaa vatsaa treenata, en vielä ole tohtinut aloittaa.. aika aikasta ?
Riippuu lääkäristä miten haavan sulkee.
Mulla 07 kiireellinen sektio, vaakasuora, sulavat ompeleet ja 09 suunniteltu sektio, samasta haavasta ja tällä kertaa oli niitit. Kun sitä kysyin niin sanoivat et lääkärit itse päättää miten tykkäävät sulkea haavan.
hän on noin 150 pitkä ja painaa varmaan jotain 45-50 eli todella hoikka ja nätti 30 vuotias nainen.
Hänellä kaksi lasta. Ensimmäisen kanssa ei ollut tullut edes ongelmia, mutta toinen oli yksinkertaisesti ollut niin valtava ja kasvoi yhdessä välissä mahassa niin huikeasti että sillä repesi kerralla maha ja tuli valtavat raskausarvet yhdessä hetkessä.
Sanoi tämän sattuneen ihan valtavasti niin että oli taju lähteä ja neuvolassa näytettyään mahaa oli neuvolatäti pudota penkiltä kun en ollut uskoa silmiään. Ei vissiin vastaavaa ennen nähnyt.
Raskausarpia tuli jotain 4-5 pystysuoraan kummallekin puolelle napaa ja alavatsasta ylös asti.
Nyt hänellä ne vaaleat, mutta erittäin ruman näköiset ja itsekin minulle aina surkutellut kun ei voi bikinit päällä olla.
hahahaahahahaaa
Mulla on varmaan parisenkymmentä molemmin puolin, että revi siitä.
Sektiosta vajaa 3kk aikaa, eikä arpea meinaa huomata enää.
Ja tuolta tuli yli 4kg vauva :)
Ainoa kosmeettinen "virhe" arvessa on, että leikkaava lääkäri sanoi, että se meni vajaa 5mm vinoon, johtui varmaan tatuoinnistani, joka on alavatsassa toisella puolella.
Ainuttakaan raskausarpea ei myöskään tullut.
http://www.aijaa.com/v.php?i=5424382.jpg
takana kolme sektiota, kaksi arpea tosi siistit tosin eivät ihan samasta kohtaa. Kolmas törkee, nyt on ku siksakkia alamaha :( Päällä "roikkuu" iho ikävästi.
No ei silti, neljäs raskaus hakusessa...
Äläkä huoli kyllä ne arvet haalistuu, vaikkeivat häviäkään kokonaan. Voisi olla kuva omastani 2 vuotta sitten.
vartaloani hävetä, arvet on osa yhtä elämäni ihaninta aikaa ja kyllä aika haalistaa, jos saan tulevisuudessa lisää lapsia, niin tulkoot lissää:) pieni uhraus rakkaasta lapsesta :)
Jos naisen ihmisarvoa ja synnytinelimiä kunnioitettaisiin enemmän synnytysprosessissa, voisi olla, että monet pelkosektiot kävisivät tarpeettomiksi.
Miten kukaan voi haluta sektion JOS ei ole lääketieteellinen pakko, EN tajua!!!!
huomaamaton, mutta sektio oli jotain ihan muuta kuin tuo. Tuossa siis näytettiin, miten asiat voivat parhaimmillaan edetä.