auttakaa,eroasiaa?
Eli olemme olleet 10v yhdessä miehen kanssa, ainut seurustelusuhteeni. Jotenkin aina vilkuilen muita...eli en varmaan ole tyytyväinen mieheeni.
Meillä ei kauhean hyvin mene..
Talolainaa on ja 2 pientä lasta... =(
Mitä tekisitte tilanteessani.
Kommentit (18)
eli yksityiselle ei ole varaa jos 1h maksaa 100€ ja joutuu käymään usein..
oli mies ja jotenkin en voinut olla avoin hänelle.
Tuntuu että samat virheet aina toistuu tässä parisuhteessa.
pariterapiaa ihan ilmaiseksi. Pienemmät srk:t yleensä hoitavat ostopalveluna isommista keskuksista. Ei tarvitse käsittääkseni kuulua kirkkoon.
Mieti, onko sinulla varaa heittää elämäsi pois, tai maksaa esim 3000 euroa 30 kerrasta?
Psykiatrin lähetteellä saatat saada kelan kustantamaan suuren osan terapiamaksusta, jos muutenkin elämä solmussa.
ja siihen liittyy myös parisuhde ja siihen tyytymättömyys. Myös työssäni en ole löytänyt tasapainoa. =( Olen jotenkin levoton...en tiedä mitä haluan. psykologi vain sanoi että minulla on stressitila. Joten miten tätä nyt selvittäisi..kannattaisiko tätä itsekseen ruveta selvittämään vai miehen kanssa?
Ei multa ainakaan ole näkö lähtenyt päästä vaikka naimisissa olenkin.
Kyllä hyvännäköinen mies silti säväyttää ihan kuin ennenkin.
Se että suhde lässähtää sen hurjan ensimmäisen vuoden jälkeen ei ole mikään poikkeus vaan sääntö. Pikkujutuilla voi sitä hiillosta sohia ja saada kipinää suhteeseen.
Eli ennen lapsia olen pettänyt miestäni ja hän sai sen selville. Eli aina riidan tulleen haukkuu ym. eli kunnioitus hävinnyt minua kohtaan..myös minulla häntä kohtaan kaiken huutamisen ja haukkumisen takia.
Sinä itse et muutu vaikka miehiä vaihtaisit kuin sukkia.
Kaikkien muiden mielstä mies ei sovi minulle. Olen nätti ja mies taas ei niin komea..pidetään eri asioista.
Olen miettinyt että voiko vaikuttaa asiaan se että isäni petti äitiäni? Ovat kyllä yhdessä..
Sitten olen ollut koulukiusattu myös. Eli siis itsetunto on aina ollut nollassa kaiken tuon jälkeen..
Mielummin ota miehen joka on perseen ruma jos vain on hyvä mulle ja lapsille.
Olen nätti ja mies taas ei niin komea.
niin pyydä psykiatriasi kirjoittamaan lausunto kelalle yksityisestä psykoterapiasta. Tuntuu sinulla olevan aika moni asia hakusessa.
Suosittelen myös sitä pariterapiaa. Ei kuulosta hyvältä, että olet pettänyt,(aiemmin), mutta ei myöskään se, ettei miehesi lopeta siitä muistuttamasta. Ette siis ole päässeet sen ylitse. Itsellä tuli mieleen, että oletko ottanut vastuun siitä, mitä pettäminen aiheutti miehellesi? Antanut hänen purkaa tuntojaan?
Ei ole tuollainen suhde paras mahdollinen kasvualusta lapsillesi.
Yksityiseltä psykiatrilta vai? Olin aikaisemmassa työpaikassa työterveyden kautta psykiatrilla mutta siitä ei apua ollut.Miten tämä on niin vaikeaa =/ En tiedä noista..olen jonkun verran selvittänyt asiaa itsekseni. Eli minä en ole ollut syypää isäni pettämiseen/siitä johtuvaan kiusaamiseen/vetäytymiseen. Olen siis syönyt lääkkeitä n.1v.Miestä en saa asioista puhumaan, olen yrittänyt mutta ei halua puhua asiasta. En ole varma haluaako pariterapiaan.Keskustella asiasta.
osan saa kelasta takaisin. Jos psykiatrisi tietää jonkin toisen psykiatrin(siis kysy), jolla myös psykoterapeutin koulutus, saa ymmärtääkseni tältä psykoterapeutin koulutuksen saaneelta, psykiatrin käynnistä myös kelakorvauksen, koska on lääkärikäynti.
Siis tiedäthän, psykologi=psykologiaa opiskellut
psykiatri=lääkäri, joka erikoistunut psykiatriaan. Siksi tavallisen kelakorvauksen saa psykiatrin käynnistä(vrt lääkäri) mutta ei psykologin käynnistä.
Psykoterapeutti= psykologi tai psykiatri, joka käynyt psykoterapiakoulutuksen.
Mitä lääkkeitä siis olet käyttänyt? Masennuslääkkeitä? sitten sinulle on tehty jonkin sairauden diagnoosi. Sen perusteella on mahdollisesti mahdollista saada kelan tukemaa psykoterapiaa, jota täytyy hakea tietyllä lomakkeella ja olla lausunto psykiatrilta, joka sitä suosittelee. Ja että olisit tarpeeksi huonossa kunnossa, mutta et myöskään liian hyvässä kunnossa. ja suosittelen hakemaan heti suoraan 2krt/viikko etkä tuhlaa saamiasi vuosia yhteen kertaan viikossa. (psykoterapiaa kun kela kustantaa max kaksi vuotta, opmavastuuosuus noin8 euroa kerta vain jää maksettavaksesi)
Voit mennä mihin tahansa kelan toimistoon ja kysellä näistä asioista, jos et saa lääkäriäsi kiinni. Ja jos huono kokemus psykiatristasi, hakeudu toiselle.
ymmärtääkseni, jotkut ovat tilanneet ajan srk:n parisuhdeneuvonnasta myös itselleen, jos eivät saa toista mukaan. Ethän kuitenkaan voi muuttaa kuin vain omaa käytöstäsi.
t.terapiansa käynyt ja elämäänsä tyytyväinen
Tämä joka määräsi alunperin lääkkeet oli lääkäri ja kävin psyk. sairaanhoitajalla juttelemassa joka oli ihana ja jolle pystyin juttelemaan.Sitten menin kerran hänen lähetteellä kunnan psykologille joka sanoi että minussa ei mitään vikaa vaan olen vaan ylistressaantunut. Se jäi sitten siihen. Kävin asiaa myös läpi sitten psykiatrin kanssa työterveyden kautta, noin. 1kk ajan mutta vaihdoin työpaikkaa ja se loppui. Nyt en tiedä mitä tekisin,ja minne menisin, yksityisille psykologeille on 2kk jonot!! Eli monet tarvitsevat apua. Lääkkeiden avulla pystyn käymään töissä/olemaan normaali. Lääke Cipralex 20mg nyt olen kokeillut vähentää puoleen eli 10mg olen syönyt,koska haluaisin lääkkeistä eroon.
Mieheni on myös mielestäni masentunut,mutta ei halua apua/puhua kellekään..
Ja oletko neuvotellut lääkärin kanssa niiden vähentämisestä? Ja vielä jos niistä on ollut sinulle jotain apua?
kolmenkympin kriiseilyltä. Siihen liittyy näitä kaikkia.
Ero ei ratkaise mitään, voit vaan pudota ojasta allikkoon.
T: samasta syystä eronnut, nyt ihan pihalla kaikesta
Siihen ei vaikuta psykologijonot. Ja vaikka olisi heillekin jonoa, niin sitä suuremmalla syyllä otat puhelinluettelon esiin ja soitat ajan itsellesi! Nyt heti!
Teet nyt tästä asiasta loputtoman vaikean, koska sinua pelottaa kohdata itsesi ja ottaa vastuu tekemisistäsi. Et pääse itse selvittelemällä asiassa eteenpäin, se vaikutata aika selvältä viestiesi perusteella. Ja ero ei todellakaan ole ratkaisu ongelmiiisi, vaan luultavasti aiheuttaisi niitä vain lisää.
ja ensin keskusteluapua itsellesi, jotta selviäisi mitä haluat