Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani 16v tytön lapsesta joka

Vierailija
31.07.2009 |

ei itke, ei ilmehdi, aika apaattinen ja tämä tyttö kehuu kuinka kiltti ja ihan se on kun ei huuda.

Sehän ainoita kommunikonti tapoja vauvoilla. Onkohan jokin todella hullusti?

Olemme "koiratuttuja" meillä kummallakin koira ja siitä hänet "tunnen"

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan perusturvallisuus järkkynyt niin pahasti että ei uskalla huutaa enää.

Vierailija
2/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan perusturvallisuus järkkynyt niin pahasti että ei uskalla huutaa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

16v:llä ole vielä kokemusta oikein mistään.

Vierailija
4/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuismaista?

Vierailija
6/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet satunnaisilla koirankusetusreissuilla muodostanut tämän kattavan diagnoosin vauvasta?

Vierailija
7/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 30v ensisynnyttäjä osaa heti hoitaa vauvaansa vaikkei oo ikinä hoitanut vauvaa mutta 16v jolla on esim. 3 pientä sisarusta ei osaa hoitaa omaa vauvaansa ollenkaan?

Ei se kuule taida mennä ihan niin, mammakulta... :D

Vierailija
8/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi olla mikä tahansa.

Itselläni on asperger-lapsi ja olen sen myötä perehtynyt autismikirjoon. Esimerkiksi siinä - siis autistisilla lapsilla - vauva-aikainen oire on juuri se, että lapsi välttää katsekontaktia, ei kommunikoi.

TAI sitten kyse on vain persoonaeroista. Jos ap on "koiratuttu" eli näkee vauvaa hyvin satunnaisesti, ei hänellä voi olla kovinkaan tarkkaa analyysia lapsesta.

Kannattaa antaa asian olla. Lapsen mahdolliset ongelmat havaitaan kyllä aikanaan neuvolassa, eikä ap:n asiaan puuttumisesta todennäköisesti seuraa muuta kuin mielipahaa.

Näin siis jos ap:llä ei oikeasti ole todisteita vaikkapa lapsen laiminlyönnistä.

Vierailija
9/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsella kun 14-16v lykkää vaunuja. Sen ikäisten ei pitäisi harrastaa edes seksiä vielä!

Varmasti eivät pysty/osaa antaa lapselle kaikkea mitä se tarvitsee. Se näkyy tulevaisuudessa isoina ongelmina kun nuorten yh lapset ovat teinejä ja aikuisia.

Vierailija
10/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva on niin kiltti kun ei huuda.

Se on hyvä merkki kun huutaa ja vauvat nyt itkee, se kuuluu asiaan. Ei ne mitään nukkeja ole.

Vierailija
11/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti eivät pysty/osaa antaa lapselle kaikkea mitä se tarvitsee. Se näkyy tulevaisuudessa isoina ongelmina kun nuorten yh lapset ovat teinejä ja aikuisia.

Mä tunnen monta tyttöä jotka ovat saaneet lapsen nuorena, kaikilla on asiat hyvin.

ja mistä ihmeestä päättelet et nuoret äidit on aina yksinhuoltajia? Kukaan mun tutuista ei ole yh, ja mä tunnen aika monta ala-ikäisenä äidiksi tullutta.

Vierailija
12/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva on niin kiltti kun ei huuda. Se on hyvä merkki kun huutaa ja vauvat nyt itkee, se kuuluu asiaan. Ei ne mitään nukkeja ole.

ja ihan kuulkaa ikäihmistenkin suosiossa. Että "lapsi on kiltti", kun ei huuda.

Ei se silti välttämättä merkitse, että äiti oikeasti pitäisi sitä jonkinlaisena vauvan tahdonvaraisena valintana, itkeekö tai ei. Se on vain SANONTA.

Vierailija
13/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva on niin kiltti kun ei huuda. Se on hyvä merkki kun huutaa ja vauvat nyt itkee, se kuuluu asiaan. Ei ne mitään nukkeja ole.

ja ihan kuulkaa ikäihmistenkin suosiossa. Että "lapsi on kiltti", kun ei huuda. Ei se silti välttämättä merkitse, että äiti oikeasti pitäisi sitä jonkinlaisena vauvan tahdonvaraisena valintana, itkeekö tai ei. Se on vain SANONTA.

Ja lisäksi vaikka se oliskin hieman tyhmä kommentti niin minkä tahansa ikäinen lapsista tietämätön voi sen esittää.

Vierailija
14/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olet päätellyt siis satunnaisilla tapaamisilla koiraa kusettaessa?

Vierailija
15/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vastasin ettei 16v:llä ole oikein kokemusta mistään. Ja voin haistaa sen paskankin jos tuot tänne ;). Itse ainakin olin 16 vuotiaana täysi kakara ja taatusti en olis osannut lasta hoitaa.

ja varmasti on 16 vuotiaita jotka on joutunut hoitamaan omia sisaruksiaan milloin minkäkin syyn takia, mutta kuuluuko sen ikäisen hoitaa sisaruksiaan? eiköhän se kumminkin kuulu vanhemmille? Itselleni aikoinaan ikä toi kokemusta yleisesti maailmasta ja silloin myös minulla varmuus oman lapsen hoitamiseen kasvoi :)

T: 40v , 6 lapsen äiti.

Vierailija
16/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ethän sinä koko totuutta voi tietää. et ole heidän kanssaan ku murto-osan päivästä.

Vierailija
17/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee näkymään rikollisuutena, itsemurhina, syrjäytymisenä, työttömyytenä.

Nimittäin työttömyyskin on "periytyvää". Kun lapsi, varsinkin poika ei saa isän mallia kotoa, joka käy työssä, tulevaisuus on alkoholismi.

Vierailija
18/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin sanoa että minun esikois poikani oli kiltti kun ei huutanut :) Ei siis mitään ylimääräisiä. Jos oli nälkä tai kakka vaipassa, ilmaisi asiansa kitisemällä. Ja ihan normaali lapsi tuosta on kasvanut. Nyt huutaa sitten senkin edestä :D Eikös sitä sanota että jos on ns kiltti vauvana, uhma on pahempi? :) Eihän niitä ilkeitä vauvoja edes ole olemassa :) Eri luonteisia vain.

Mutta jos on joskus itse ollut 16v ikäisenä vielä täysi kakara, ei se sitä automaattisesti tarkoita etteikö niitä vastuuntuntoisia 16v ikäisiä ole. Ei kannattaisi yleistää ollenkaan.

Niin ja itse olin esikoiseni saadessa 19v.

Vierailija
19/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huono isäsuhde (jos isää ollenkaan, oma äitikin yh) Heti kun joku poika/mies huomio, ollaan housut kintuissa, koska ei ole mitään itsekunnioitusta ja on se "miehennälkä" niin suuri

Vierailija
20/98 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi, varsinkin poika ei saa isän mallia kotoa, joka käy työssä, tulevaisuus on alkoholismi.

kumota :) Eipä taida kuule tarkoittaa tuota. Se on vain sattumaa jos alkoholistiksi tulee. Kaikki alkoholistit joita tunnen (sukuni mukaan lukien) ovat kuulkaas kasvaneet ihan isän komennon alla. Ja suurin osa isäni veljistä on alkoholisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi