Hölmö idea? Lahja sossun tädille kun auttoi vaikeana aikana, ja mikä se voisi olla? ov
Olisiko ihan tyhmää lähettää joku pieni kiitos aivan ihanalle ja sympaattiselle sosiaalitoimiston tädille, jolta löytyi ymmärrystä kun minulla oli vaikeaa ja olin itse sotkenut asiani. Jos olisi halunnut, olisi lain mukaan voinut jättää auttamatta ja myöntämättä tukea, mutta antoi harkinnanvaraisena sen verran että selvisin pahimman yli ja sain itseni sekä elämäni taas kuntoon niin etten jatkossa todennäköisesti tarvitse enää tukea. Aiemmat kokemukset muutaman vuoden takaa sossusta olivat sellaiset, että pelotti mennä hakemaan apua, mutta onneksi menin, muuten olisin tosi pahassa jamassa nyt.
Haluaisin jotenkin kiittää häntä, sillä eiköhän sossutätien työ ole yleensä aika raskasta ja iso osa asiakkaista sellaisia jotka eivät ole ollenkaan tyytyväisiä siihen mitä sossusta saavat. Mikä olisi sopiva lahja minkä voisi tällaisessa tilanteessa antaa?
Kommentit (26)
Ja ehdottomasti lähetä palautetta ko. työntekijästä hänen pomolleen. Ei tarvi kertoa yksityiskohtia, mainitset vaan, että oli erittäin ystävällinen ja empaattinen ja hoiti hommansa erinomaisesti ja sinulle jäi niin hyvä mieli jne jne. Siitä on sitten sille tädillekin jotain konkreettista hyötyä hyvän mielen lisäksi, kun pomokin tietää, kuinka hyvä työntekijä siellä on.
Ja mitään isoa ei kannata virkamiehelle hankkia. Niitä ei saa ottaa vastaan. Mä jo kerran mietin että voinko ottaa vastaa lahjan, jossa oli pyyhe ja muki yhdestä oppilaitoksesta, kun me kuitenkin mun työpaikassa tehtiin kyseiselle laitokselle rahoituspäätöksiä.
Ja ehdottomasti lähetä palautetta ko. työntekijästä hänen pomolleen. Ei tarvi kertoa yksityiskohtia, mainitset vaan, että oli erittäin ystävällinen ja empaattinen ja hoiti hommansa erinomaisesti ja sinulle jäi niin hyvä mieli jne jne. Siitä on sitten sille tädillekin jotain konkreettista hyötyä hyvän mielen lisäksi, kun pomokin tietää, kuinka hyvä työntekijä siellä on.
Saattaako tässä tapauksessa käydä niin että tämä ihana sossutäti joutuu jonkun pikkuvirkamiehen hampaisiin ja kysellään perään että mitä se on oikein tehnyt/lahjoittanut asiakkaalle kun noin kehutaan? Toivottavasti ei.
En saanut sosiaalitoimistoaikoinani koskaan kiitoskortteja lahjoista puhumattakaan. Kiitokortilla olisin jaksanut seuraavat viisi vuotta.
Laita se kortti, kiitetäänhän sairaanhoitajiakin, miksi ei siis sosiaalityöntekijää, joka on paneutunut asiaasi. Lahjaa ei mielestäni ole tarvis laittaa, korkeintaan joku yksi kukka.
mut milloinkohan meitä kiiteltäis?
t:suljetun psyk.osaston sh :))
mut ap:n ajatus aivan ihana!
kiitetäänhän sairaanhoitajiakin,
Taidanpa hommata jonkun kivan kasvin/kukkia ja nätin kortin. En usko että näin pienestä muistamisesta mistään lahjonnasta epäillään.
Ja minusta on luonnollista kiittää jos joku on auttanut. Muistan itsekin kuinka ilahduin kerran nuorempana kun sain postikortin kotiin kiitolliselta asiakkaalta, jota olin kesätöissä auttanut, se piristi mieltä pitkän aikaa :)
T:ap