Naiset joilla ei ole vessassa roskista!
En ymmärrä. Olen huomannut elämäni varrella, ettei joissakin talouksissa (joissa asuu myös nainen)olen roskista vessassa. Miten vieraan jolla on kuukautiset pitäisi tällaisessa taloudessa toimia? Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
Kommentit (164)
Itsekään en ota paineita/stressaa luonnollisesta jutusta..
Jos ei wc:stä löydy roskista laitan kaiken pönttöön.
Se on sen ongelma kuka tollo ei sitten ole hankkinut wc:een sitä roskakoria :D
Joskus jäävät tamppoonin kuoret killumaan siihen pinnalle, mutta eipähän sillä väliä. Kunhan saan toimitukseni tehdyksi :)
toisinaan heitän pöntön sivuun roskat jopa vierailla, kun ei roskista ole..,mutta olen huomannut, että riittävästi paperia, peittää kaiken ei tarvitse kuin vetää vessa ja homma hoituu :D
Vaihdan tampoonini tunnin kahden valein kaytannon syista(vuodan kuin seula) ja vuodan joka kolmas viikko,eka ole ajatellut eristaytya aina joka kolmas viikko kotini seinien sisapuolelle.
TAMPONIT JA TERVEYSSITEET TOKI VOIVAT VALUA ALAS VESSASTA. MUTTA MIHIN MENEVAT SIITA ETEENPAIN? ulosteet niin kiinteat kuin nestemaisetkin maatuvat, mutta kaikki kiintea muu jate ei maadu vaan tayttaa turhaan likaviemareita..Ajatelkaa asioita normaalisti, tamahan keskustelu on ihan alyton kuin olisi joukko jonkin sortin ajatusvammaisia liikkeella...
...kävi aina noukkimassa veriset siteet roskista, ja sitten niitä oli riekalaina pitkin lattioita. Mutta oli roskis veskissä kuitenkin.
pönttöön vaan, oppivathan laittamaan roskisen.
ei ole tullut muu käytäntö mieleenkään enkä aio tätä muuttakaan. mitään ongelmia ei ole asiasta tullut.
Jos käyttäisin tamponia niin taatusti laittaisin roskikseen.
Hyi yäk! Sottaisten ihmisten hommaa.
jos nyt joku ei käytä tamponeja, vaan siteitä, niin sitten siteet sinne keittiön roskikseen, kai nyt osaat kääräistä sen siteen vessapaperin sisään tai sitten olet todella avuton.
Keittiön roskis tyhjenee meillä kaksi kertaa päivässä, paljon roskia tulee.
Tän on pakko olla provo. Minä ainakin kyllä vetäisen kaikki tamponit vessanpöntöstä alas.
Jättää nyt jonnekin pikkuroskikseen haisemaan pieneen huoneeseen, yäääääääk!
Juuri sun takias meidän viemäriputket on tukossa muutaman kerran vuodessa ja saatana mikä homma niitä pakkasessa miehen kanssa on veivata auki!!!
Käytä järkeäs prinsessa ja vessassa roskista.
mut sinne laitetaan vain wc-paperihylsyt, topsypuikot ym. ei verisiä siteitä haisemaan. Mulle ei oo ongelma viedä sitä sidettä roskiin ja tähän mennessä kukaan meillä käyneistä vieraista ei ole siteitään laittanu wc-roskikseen, tuskin edes vaihtaneet siteitään kyläilyn aikana. Ja mökillä meillä on ulkovessa (kuiva) josta pitää siteet tuoda mökin roskikseen saakka ja ihan hyvin onnistunut. Paperiin kääräisty side taskuun ja huomaamatta roskiin:)
Mä hämmennyin luettuani tätä ketjua!
En ollut tiennytkään että:
a)jotkut ovat niin häveliäitä, etteivät kylässä kehtaa kiikuttaa vessapaperiin käärittyä sidettä keittiön roskiin
b)MONET vetävät tamponeja/siteitä vessanpytystä alas! :O
Meillä ei ole vieraiden käyttämässä pikkuvessassa roskista eikä tule!
Itse olen ratkonut kyläpaikoissa kyseisen tilanteen niin, että käärin siteen joko vessapaperiin tai siihen uuden siteen kääreeseen ja puristan nyytin nyrkkini sisään ja siitä sitten kipaisen viemässä keittiön roskikselle. Ahdistusta en ole tuntenut IKINÄ! En kehtaisi kyläpaikassa itseasiassa edes tunkea sidettä vessan roskikseen, koska se saattaisi jäädä sinne haisemaan.
Miten tämä asia voi olla näin vaikea joillekin? :O
Te jotka ette kehtaa kiikuttaa kyläpaikassa sidettä keittiön roskiin: oletteko yhtä häveliäitä vauvanne vaippojen suhteen? Eli kyläpaikassa mietitte mihin vauvan kakkavaipan voisi piilottaa?
Me ollaan IHMISIÄ kaikki, ihmiset pissaa, kakkaa, vuotaa verta, hikeä ja kyyneleitä. Ei se ole niin vaarallista ;)
Käytän kuukuppia. Onko se side/tamponi pakko saada vaihtaa kyläpaikan vessassa, ettekö voi odottaa kotiin asti?
jos kyläily kestää esim. yli viikonlopun? Pitääkö silloinkin kärvistellä tamppaxi räjähdyspisteessä pari päivää?
ettei tarvi kuukautisia nolostella:D
Sellaisiin pieniin pusseihin on kätevä säilöä niin tamponi kuin sidekin ja sitten sulkea hyvin ja laittaa roskiin vasta kotona. Ei se pussin läpi haise eikä myöskään mene käsilaukku muuten siihen vereen jos sattuu joku kulma paperituposta valskaamaan.
Ymmärrän kyllä roskiksen yleisessä vessassa, mutta kotona... Ällöttävää. Meillä on vauva+kaksi pientä lasta, enkä todellakaan haluaisi, että lapseni kaivaisi sieltä roskiksesta jonkun vieraan käytetyn siteen! Antaa minusta vähän epäsiistin, laiskan ihmisen kuvan, jos pitää roskista vessassa. Voisin kuvitella, että tällaisissa perheissä on roskis myös tietokoneen vieressä (ja näppäimistö likainen ja tahmea). Itse en ainakaan kylässä kehtaisi laittaa käytettyä sidettä vessan roskikseen, vaan laittaisin käsilaukkuun vessapaperiin käärittynä. Tosin käytän itse tampooneita jotka voi vetää alas vessasta.
Nyt kun vielä oikein mietin, lähes kaikki tuttumme ovat siistejä ihmisiä, mutta yksi vähän homssuisempi perhe-heiltä löytyy roskis vessasta!
Y Antaa minusta vähän epäsiistin, laiskan ihmisen kuvan, jos pitää roskista vessassa.
Tätä on monet muutkin sanoneet tässä ketjussa, enkä voi ymmärtää! Mulle on ihan sama, pitääkö joku roskista vessassa vai ei (ittellä on yleensä ollut, nyt ei ole), mutta enpä kyllä koskaan oo tuommoisia johtopäätöksiä siitä vetänyt! Mun mielestä useimmilla ystävillä, tuttavilla ja sukulaisilla on ollut roskis vessassa, ja esim. mun lapsuudenkodissa aina. Oon pitänyt poikkeuksena, jos jollain ei ole vessanroskista. Mun mielestä se on ihan kätevää, ja myös huomaavaista vieraita kohtaan, että on joku roskis, johon mahdolliset käytetyt kuukautissuojat laittaa. Itse en tosin näitä tarvitse, kun käytän kuppia. Oon ajatellut, että laitankin ehkä vessanroskiksen just vieraiden takia.
Onpa täällä tuomitsevaista porukkaa! Onneksi te ette käy meillä kylässä.
Tuokin nro 56 joka riisuu tampoonin makkarissa ja lähtee siitä kylppäriin. Minun jälkeeni jäisi verivana jos tollasen tempun keksisin.
Samoin vaikka kääräisisin miten paljon paperiin tampoonia ja lähtisin kuljettamaan keittiöön, sormien väleistä valuisi veri jo paljon ennen roskikselle pääsemistä.
Ja siis käytän niin XXXL kokoisia tampooneja kuin kaupasta löytyy ja vaihdan niitä usein, mutta joillain vain on RUNSAAT KUUKAUTISET.
Siksi nämä kuljettelujutut ovat minusta ihna ufoja. Roskiksen pitää olla pöntön vieressä. Ja jos joku menkaton hormoonihiiri ei halua nähdä kodissaan siteitä tai tampooneita niin voi voi, ei me taideta kyllä muutenkaan kuulua samaan tuttavapiiriin.
nahnyt vessaa missa ei olisi ollut roskista. Kasittamaton ja kuvottava ajatus etta pitaisi kylapaikassa vieda side keittioon.
Miksi ette kuljeta minigrip-pusseja käsilaukussanne kuukautisten aina?
... vanhoista sukkahousuista mitään apua tähän ongelmaan jollain tappaa soveltaen? Säästyis pari penniä pussin hinnasta.
Kaikesta sitä näköjään voi olla vahvasti jotakin mieltä. Silti aiempana ollut shamppoopurkin värikoodaus oli kyllä ihan yliveto. Entäs etiketin suunta ja merkki? Onko korkit kiinni, näkyykö valumia? Purkkisamanlaisriippuvuutta ja niiden oikomista varmaan esiintyy eniten niillä jotka on ollu töissä vaikka Citymarketin hyllyntäyttäjinä ja homma jatkuu pakkoliikkeenomaisesti työrupeaman jälkeen kotonakin, ei helpota edes eläkkeelle jäätyä. Vai liekkö hämäyskikka, jää roskiksetkin huomaamatta, jos ei olekaan niin siistiä?
Idioottikin tajuaa, että vessassa pitää olla roskis! Sen voi pitää siistinä, kuten muunkin vessan ja kodin.
Kuinka usein teillä vieraita käy, jotka ette halua vieraita rättejä roskikseenne viikoiksi haisemaan? Meillä tsekkaan tuon vessan, jota vieraat yleensä käyttää aina vierailun jälkeen ja tyhjennän, jos roskiksessa jotain tuntuu olevan. Eihän se sitä tarkoita, että on roskis vessassa, että joka vierailun jälkeen pitäisi automaattisesti kantaa täysi säkki veristä roskaa ulos...
Miksi ette kuljeta minigrip-pusseja käsilaukussanne kuukautisten aina? Sellaisiin pieniin pusseihin on kätevä säilöä niin tamponi kuin sidekin ja sitten sulkea hyvin ja laittaa roskiin vasta kotona.
Ja kokoja löytyy joka lähtöön, niukkavuotoisille riittänee 0,25l pussi kun runsasvuotoiset voivat turvautua litran pusseihin, tarvittaessa jopa suurempiin.
vähän samaan tapaan kuin keittiössä.
Varmaan vieraat ei kaikki löydä sitä :).
En minä ainakaan vartavasten menkkojen aikana lähde mihinkään kyläpaikkaan aikaani viettämään. Jonkun hyvän ystävän luona taas oleminen on niin välitöntä, ettei kk-suojan vaihto ole ongelma vaan sitten vaan kysytään "mihin mä mun vaippani heitän?!".
Jos olen kylään lähdössä, käyn alapesulla ja vaihdan tampoonin (+ pikkuhousunsuojan) ennen lähtöä ja sillä pitäisi kyllä pärjätä koko reissu.