Naiset joilla ei ole vessassa roskista!
En ymmärrä. Olen huomannut elämäni varrella, ettei joissakin talouksissa (joissa asuu myös nainen)olen roskista vessassa. Miten vieraan jolla on kuukautiset pitäisi tällaisessa taloudessa toimia? Kantaa käytetty side/tamppooni kaikkien nähden keittiön roskikseen? Näinkö myös talon naisväki itse toimii? Mielestäni todella omituista.
Kommentit (164)
Tottahan toki vessaan kuuluu roskis, ja sen varmasti voi tyhjentää riittävän usein. Tamponin voi vastaavasti vetää vessan pytystä alas. Eihän se siitä enää turpoa sen enempää, kuin on jo turvonnut, joten enpä usko sen tukkeavan mitään.
kuinka höttöinen ja turvonnut tamponi voi tukkia pöntön. Useinhan kakkipökälekin on tiukempaa tavaraa :-/
Näin minäkin teen. En odottele sen täyttymistä, johan se haisisi jos sinne jemmailisi siteitä tms.
ei meilläkään koskaan tukkinut vaikka vuosikausia vedin ne vessasta alas
mutta tamponit ynnä muu roska mitä vedetään pytystä hajoaa huonommin jäteveden käsittelyprosessissa kuin kakkapökäleet ja aiheuttaa ongelmia vedenpuhdistamon päässä
Jos jollain on kanneton roskis keittiössä niin siisteyden taso on varmaan muutenkin aika onnetonta eli tuo mahdollinen hajuhaitta on kyllä aika pieni ongelma.
[/quote]
Hyvin monilla on keittiössä kanneton roskis roskiskaapissa, en ole koskaan kenelläkään kannelista nähnyt ja siisteyden taso on ollut erittäin hyvä.
hygienisempää laittaa siteet vessan kannelliseen roskikseen kuin keittiöön. Hyi olkoon jos keittiössä verisiä siteitä, sitten siellä pitäisi vielä syödä ja laittaa ruokaa. Miettikää nyt vähän.
ja kalanperkuujätteitä ynnä muuta.
kiinnostuksen kohteet ovat verrannollisia tosielämään, niin olen epätoivoinen. Synnytyksessä levinnyt pimpero samoin kuin roskis vessassa ja tamponin hävittäminen kirvoittaa satojen aloitusten ketjun. Kerran oli ketju siitä, että kuinka naisten palkat (samasta työstä!) ovat 20 % pienemmät kuin miesten. Tällainen yhteiskunnallisesti tärkeä ja lähes kaikkia naisia koskettava aihe sai muutaman kommentin :-( Olen pettynyt.
hygienisempää laittaa siteet vessan kannelliseen roskikseen kuin keittiöön. Hyi olkoon jos keittiössä verisiä siteitä, sitten siellä pitäisi vielä syödä ja laittaa ruokaa. Miettikää nyt vähän.
ja kalanperkuujätteitä ynnä muuta.
tulee kyseisiä jätteitä, roskis kiikutetaan samantein ulkoroskikseen
palkkakeskustelu ei herätä ristiriitoja koska melkein jokainen nainen lienee samaa mieltä siitä että samat palkat miesten kanssa ois ihan jees
alapään asioista ja roskiksista on erilaisia mielipiteitä
kiinnostuksen kohteet ovat verrannollisia tosielämään, niin olen epätoivoinen. Synnytyksessä levinnyt pimpero samoin kuin roskis vessassa ja tamponin hävittäminen kirvoittaa satojen aloitusten ketjun. Kerran oli ketju siitä, että kuinka naisten palkat (samasta työstä!) ovat 20 % pienemmät kuin miesten. Tällainen yhteiskunnallisesti tärkeä ja lähes kaikkia naisia koskettava aihe sai muutaman kommentin :-( Olen pettynyt.
Kaikki siinä mainittu ja moni muu tässä ketjussa esille tullut jätetyyppi syntyy meidän perheessä muualla kuin vessassa. Esim. itse hoidan ihoni, tikutan hampaani, leikkaan kynteni, vaihdan laastarini ja harjaan tukkani omassa työ/pukeutumishuoneessani. Ei meillä edes sekstailla vessassa.
kuinka höttöinen ja turvonnut tamponi voi tukkia pöntön. Useinhan kakkipökälekin on tiukempaa tavaraa :-/
Siinä on se ulosvetolanka koko pötkäleen läpi, tarkoutushan on tehdä siitä sen verran luja, ettei se vahingossakaan katkea ulosvetäessä ja osa tamponista jää emättimeen.
Eli tamponi on todella luja ja sitkeä, ei katkea viemärissä kuten kakka tms. eloperäinen asia tai vaikkapa wc-paperi vettyessään.
SEN vuoksi niitä ei saisi panna vessanpyttyyn. Vaikka sellainen ei heti tukkisikaan pyttyä, se voi jäädä sinne ja kerätä ajan myötä isomman tulpan. Eli se vessa voi huonolla tuurilla tukkeutua syvällä viemäriputkistossa vaikkapa viikon kuluttua vierailustasi.
Sinä joka sanot, että hygienia on huonolla tasolla ihmisellä jolla on kanneton roskis keittiössä, olet kyllä joku pipipää! :))
Minä en ole nähnyt kannellisia roskiksia keittiössä (lukuunottamatta biojäteroskiksia joihin joillakin on kannet) juuri koskaan, ja usko pois olen monia roskiksia nähnyt (siivojantyötä tehnyt).
Meillä on kotona sellainen "vaunu" joka vedetään ikäänkuin ulospäin, kun ensin aukaisee kaapinoven, keittiössä siis. Siinä vaunussa on biojäteroskis (kanneton) sekä tavallinen roskis joka myöskin kanneton. Monilla muillakin olen tällaisia nähnyt, joillakin vielä siinä joitain muita keräys/kierrätysroskiksia lisäksi.
Wc:ssä on meilläkin roskis, eikä mikään pienikään kyllä. Pidän typeränä, jos vessassa ei ole roskista, siinä tapauksessa kääräisen siteen paperiin ja laitan esim. laukkuuni jne. Mutta siltikin pidän tällaista emäntää jolla ei roskista vessassa ole, erittäin typeränä ja ajattelemattomana, ja mietin kuskaako hän omat mahdolliset siteensä keittiöön (mikä minusta on vastenmielinen tapa).
Kyllä se meidän roskis saattaa vähän haiskahtaa kun sen avaa, siellä on myös pissavaippoja (kakkavaippoja ei tosin ole), mutta aina on tilaa roskille, sen verran olen vieraanvarainen. Vien sen roskiksen kun se on täysi, en suotta tuhlaa muovipusseja siihen että veisin sen esim. joka helvetin päivä! Tajutonta touhua että koko ajan pitäisi viedä roskiksia (esim. keittiön roskis 2 krt/pvä)!! Hullua hommaa, miten voi noin paljon tulla roskaa päivässä!
Tervemenoa vaan, kyllä tätä menoa hukutte omaan paskaanne ja roskiinne. Ja siinä sivussa me muutkin (jotka edes jotenkin yritämme jossain asioissa ajatella luontoa).
Meillä ei ole roskista vessassa eikä käy oikein kuukautisikäisiä vieraitakaan. Itse käärin siteet vessapaperiin ja vien keittiön roskikseen. Vuosia sitten meillä oli vessassa roskis mutta se ei ollut menestys, jotkut vieraat tunkivat sinne käyttämänsä vessapaperit ja se oli mielestäni aika epämiellyttävää. Mieluummin ilman roskiksta niin laittavat likaiset paperit pönttöön.
että anoppisi tietää kiertosi noin tarkasti?
ja kannellinen sellainen..en oo ainakaan vielä huomannut, että ois haissu! Vessapaperin hylsyistä täyttyy nopeasti roskis ja varsinkin omien kuukautisten aikaan tyhjennän roskiksen usein vaikka se ei oiskaan täysi..ja jos alkaa haisemaan niin voihan sen tyhjentää, hajuahan se vain on.
Mun anoppilassa ei ole vessassa roskista vaan siellä pitää siteet viedä keittiön roskikseen. Kaikki tietää heti, millon jollai on kuukautiset ja meki kun usein ollaan siellä yötä niin anoppi huomas heti, ku mulla ei ollut kuukautisia että olen raskaana! Se on niin kiusallista kun koko "toimitusta" ei voi hoitaa siellä vessassa..
viimeiset 22 vuotta ja yksikään vessa ei ole tukkoon mennyt. Siteitä käytän todella harvoin ja vien ne sitten keittiön roskikseen käärittynä ja painan sinne syvemmälle, ettei nyt ihan ekana siinä silmille hypi.
varmaan siksi, koska itselläni ei hormonikierukan takia ole kuukautisia, olen unohtanut koko asian. Ja meillä on kylppäri myös yläkerrassa, alakerta on vierauta varten.
Voi ei! kaikkeen sitä törmääkin, aika moisen shown saatte yhdestä siteen/tampoonin vaihdosta ja kyläilystä:D enpä ole itse moisesta vessan roskiksen puuttumisesta saanut mitään traumoja. en edes ole ajatellut että jollekin voisi yksistä kuukautisista nykypäivänä tulla tuollaista suorituspainetta, luonnollisesta asiasta kun on kyse!
Mä taas olen joskus ihmetellyt, kun monellakaan ei ole keittiössä mahdollisuus pestä käsiä käsisaippualla ja kuivata niitä käsiä johonkin (esim. käsipyyhkeeseen).
Meillä ei ole vessassa roskista. Ensinnäkin vessa on niin pieni, ettei sinne mahtuisi (kissanhiekkalaatikko vie roskiksen paikan). Toisekseen kuukautisten aikanahan roskis ei juuri täyty, enkä voisi kuvitellakaan menkkasiteitä heitteleväni vessan roskiin, jossa ne sitten lojuvat muutaman päivän. Haistan kyllä yleisissäkin vessoissa menkkasiteen hajun -yök!
Itse käytän pääosin tamppoonia, jonka heitän wc-pönttöön. Siteen käärin vessapaperiin ja tungen keittiön roskiin, joka tyhjennetään kuitenkin päivittäin.
nämä kuuluista never-ever-juttuni senkun lisääntyvät. Yksi hyvä syy olla kutsumatta naisihmisiä kylään. En todellakaan halua haisevia tuppoja vessaani tai keittiön roskikseen. Jos joku tulee niin ottakoon mukaan minigrip-pussin, johon säilää systeemit. En myöskään mene enää kylpylään/uimahalliin. En halua olla todistamassa näkyä, jossa satakiloinen mamma sheivaa alapäästään "ryijyä" veke. En totta vie.