Lokakuun päivänsäteet vko 22
Laitan pinon alkuun, toivottavasti kukaan muu ei sitä vielä ehtinyt laittaa!
Kommentit (24)
Töissä hikoilen, meillä ei tosiaan ole mitään ilmastointia täällä toimistolla! huh h uh.. mutta ihanaa kun on lämmin ja kesä tullut!
Merrily: varmasti säikähtää tuollaisesta uutisesta, mutta koita ottaa rennosti ja stressaamatta (helpommin sanottu kun tehty varmasti) mutta kannattaa ehkä vielä kysellä lääkäriltä asiasta jos painaa mieltä.
Meillä oli esikoisella vaunut joissa oli kova koppa, ihan hyvät nekin mutta kun vauva esim. nukkuu vaunuissa niin vaikeaa nostaa sieltä.. tai ei ehkä vaikeaa mutta tuolla pehmeällä kopalla tosi näppärää kun vauvaa voi sillä kantaa. Se on meinaa tosi kevyt, toisin kuin kova koppa.
Jokaisella on omat kriteerit vaunuille, mutta toi heittoaisa vaikuttaa ainakin tosi hyvältä!
Kestovaipoista mulla ei ole kokemusta, enpä usko että niitä tälläkään kerralla tulen käyttämään.. liian mukavuudenhaluinen olen varmaan.
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
katjaäippä ja masukki 21+3
Ihan uutukaisena odottajana täällä. Ensimmäisen raskauden aikana tuntui ettei tarvinnut niin vertaistukea kun näki vielä ystäviäkin paljon ja muutama heistä oli jopa raskaana samaan aikaan. Nyt olen ainoa odottava koko lähipiiristä ja ihanaa kun löytyy tälläinen palsta missä pystyy jakamaan kokemuksia.
Meillä oli viikko sitten rakenneultra ja kaikki hyvin. Kyllä kummasti helpotti kuulla että normaalilta näyttää. Selvisipä vielä, että pikkukakkonen on poika. Esikoinen on tyttö niin tuntuu mukavalta että saa kokea molemmat.
Meillä jää äitiyspakkaus ottamatta kun vaatteita on niin paljon esikoisen jäljiltä eikä silloin tiedetty kumpi on tulossa niin neutraaleita suurin osa. Mummi uskoi vielä melkein synnytykseen asti, että poika on tulossa, niin löytyy käyttämättömiä poikien vaatteitakin.
Miten muuten paino on teillä noussut? Mulla ei tullut oikeastaan mitään viikolle 19 asti ja nyt sit ponnahtanut kilo viikossa tahtia. Hui! Edellisestä jäi vielä kymmenen liikakiloa niin ei tarvitsisi paljon nousta. Ei mun eikä neuvolatädin mielestä... Syönyt olen kuitenkin ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin. Liittyykö lisääntynyt painon nousu jotenkin näille viikoille?
Täytyy muuten sanoa et kunnioitan kamalasti niitä, jotka jaksaa kestoilla. Munkin piti mutta esikoinen oli sen verran vaativa ja tempperamenttinen tapaus että hyvä kun jaksoin muutenkaan. Nyt jo typykkä rauhoittunut mutta en usko että kahden vaippaikäisen (tyttö nyt 1v1kk) kanssa jaksan yrittää kestoilua.
flipperi ja pikkukakkonen 21+4
Ilmoittaudun taas vaihteeksi minäkin, kun poika nukkuu ekoja päikkäreitä ja on hetki luppoaikaa.
Meillä rakenneultra on 5.6., ja olin jo ihan huolissani kun liikkeet massusta loppuivat kuin seinään tässä menneellä viikolla. Pakkohan se oli neuvolaan soitella ja käydä kuunteluttamassa sydänäänet. Hienosti kuuluivat, ja sykkeiden (155) ja koon perusteella th meinasi, että toinen poika taitaa olla tulossa. Sf-mitta oli 18cm, viikkoja silloin 18+1. Painoa mulle on tullut 3kg.
Sukupuolta meinataan kysyä tuolla rakenneultrassa, jos vaan tulokas suostuu näyttämään. Pojalle olisi tosiaan kaikki valmiina, paitsi sänky ja tuplarattaat. Ja vaunuista olikin ollut juttua.
Meillä esikoiselle ostettiin Gessleinin yhdistelmät, joissa on puolikova kantokoppa ;) . Eipähän tarvinnut sitten enää arpoa pehmeän ja kovan välillä. Kopassa mahtui nukkumaan vielä n. 2kk sitten, ikää nyt 11kk. Ja olisi ehkä mahtunut vielä pidempään, mutta tein kopasta jalkapeiton poistamalla "kovikkeet" , ja muutin vaunut pääasiassa rattaiksi. Kantokoppa oli kevyt kantaa irrallisena, ja siinä nukkuikin joskus myös reissussa, jos ei jaksettu ottaa matkasänkyä mukaan. Heittoaisa Gessleineista löytyy, ja tosi pieneen tilaan menevät. Säilytyskori on kyllä aika pieni, mutta saa sinne kohtuulliset kauppakamat tungettua. Nyt on vaan pakko hankkia tuplat, kun tulee ikäeroa vaan 1v4kk. Näitä Phil&Teds tuplarattaita olen vähän suunnitellut, kun ovat kuulemma kätevät. Onko kellään kokemusta tai oletteko kuulleet kommentteja?
http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuplarattaatja-vaunut/philteds/ratass…
Olo on nyt ollut ihan hyvä ja kovasti kesälomareissua odottelen. Parin viikon päästä lähdetään viikoksi Barcelonan liepeille. Oli muuten passin hekeminen pojalle mielenkiintoinen kokemus, sillä ekalla kerralla yritettiin mennä lounasaikaan ja jonossa oli 70 ihmistä ennen meitä!!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Koala rv 18+3
[http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuplarattaatj...|http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/tuplarattaatja-vaunut/philteds/ratass…]
Moikka vaan kaikille!
Meillä oli tänään vihdoin se kauan odotettu rakenneultra. Kaikki oli muuten mallillaan, mutta toista munuaista ei löytynyt. Lääkäri ei silti ollut huolissaan eikä määrännyt kontrollikäyntiä. Itseä kyllä nyt jäi asia vaivaamaan.. Lääkäri sanoi, että luultavasti on munuaiset, koska on virtsarakkokin. Kysyin, voiko nyt olla mahdollista, että toinen munuainen puuttuu. Lääkäri ei osannut sanoa. Vetää kyllä vähän nyt mieltä matalaksi..
Kiva, kun olitte kirjoitelleet paljon noista vaunuista. Kaipa meillä se pieni koko olisi aika hyvä juttu, koska kaupungin busseilla pitää liikkua. Ainakaan vielä ei meillä autoa ole. Ja se hyvä tavarakori. Mutta selostaisiko joku vielä, että missä kaikkialla voi olla väliä, onko pehmeä vai kova kantokoppa..?
Kestovaippoja minäkin tykkäisin käytellä, ainakin osittain.. Mutta jotain oikein perusteellista opastusta niidenkin käyttöön kaipaisin, koska yllätys-yllätys, en ole koskaan vauvalle vaippaa vaihtanut..
Aurinkoista loppuviikkoa teille! Mä jatkan nyt netistä munuais-tietojen etsimistä..
t: Merrily 20+5