Raskaana? Auttakaa tietämätöntä!
Olen aivan ymmälläni. Multa poistettiin 8.6. hormonikierukka. Kuukautiset jäi kierukan aikana melkein pois. Kierukan poiston jälkeen multa tuli noin viikon päästä pientä tuhruvuotoa, mitkä ilmeisesti olivat kuukautiset, mutta ne eivät vielä olleet normaalit. Tästä noin kolmen viikon päästä tuli yhtenä päivänä vähän ihan kirkasta verta ja luulinkin, että nyt kuukautiset alkaa kunnolla. No, se jäi yhteen päivään. Tänään (vajaa viikko verisestä vuodosta) tein positiivisen raskaustestin. Mitähän tuo veri viikko sitten oli? Voiko se olla jotain kiinnittymisvuotoa tai valekuukautiset yms.? Onko jollakin ollut vastaavaa? Olenkohan oikeasti raskaana?
Kommentit (5)
Eikö kenelläkään muulla ole tullut verta ja onkin ollut raskaana?
noista vuodoista keskustellaan aika ahkerasti ja tän palstan perusteella jonkinlainen vuoto on melko yleistä, vaikka olisikin raskaana. toisilla se on kai runsaampaa, toisilla hyvin vähäistä, mutta aina se aiheuttaa yhtä paljon huolta!
mutta en siis tiedä kummin päin toivot asian olevan, mutta jos testi näyttää plussaa niin raskaana ollaan. eri asia on, miten raskaus etenee, mutta odottele rauhassa muutamia päiviä (yleensä mahdotonta raskautumista yrittäville :) ja tee vaikka sitten uusi testi.
onnea kuitenkin!
minulla tuli tässä viimeisessä raskaudessa munasolun kiinnittymisen aikaan yhtenä päivänä aivan kirkasta veristä vuotoa. Vuoto oli niukkaa mutta selvää verta. Menkoista oli silloin juuri tuo 3 viikkoa ja tod.näk.hedelmöitymisestä (ovistikulla bongattu) 6 päivää. Tiesin heti siitä, että nyt on tärpännyt ja pari päivää sen jälkeen teinkin positiivisen raskaustestin. Eli minulla vuoto tarkoitti kiinnittymistä ja nyt ollaan rv12.
Minäkin epäilen eniten, että se oli juuri tuota kiinnittymisvuotoa, koska se sopisi ainakin kierron ajankohtaan. Esikoisen kanssa minulla tuli myös kiinnittymisen yhteydessä vähän tuhrua, mutta ei ollenkaan kirkasta verta. Siksi olenkin niin hämmentynyt. En vielä tänään soittanut neuvolaan, vaan odottelen muutaman päivän ja teen sitten uuden testin. Raskaus on erittäin toivottu, joten toivotaan, että kaikki menee hyvin!
kannattaa soittaa neuvolaan ja kysellä,kyl sä raskaana oot jos testi niin näyttää mut en halua pelotella,mutta tulin myös itse heti kierukan poison jälkeen raskaaksi mutta se päätyi heti kesken menoon,mut vilpittömästi toivon ettei sulla kävisi näin =)