Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa atooppinen iho :-(

Vierailija
28.07.2009 |

Olen elänyt atooppisen ihon kanssa enemmän ja vähemmän sujuvasti jo lähes 30 v. Mutta nyt lasten ollessa pieniä ihottuma on alkanut ottaa päähän entistä enemmän, koska se rajoittaa/hankaloittaa paljon kaikenlaista tekemistä lasten kanssa. Aina on joku ihokriisi meneillään, joko kuivat talvipäivät tai sit nyt kesähelteellä iho hikinäppylää täynnä :-(

Mikään ei tähän auta, siis lopullisesti, vaikka välillä joku tuntuu parantavan ihon kuntoa. Seuraavat on kokeiltu: helokkiöljy, aloe vera, kalaöljy, kortisonit, protopic, valohoidot ja homeopaattiset hoidot. Näistä parhaiten mulle on toiminut aloe vera, mutta ei sekään täydellisesti. Vituttaa.

Miten te muut atoopikot jaksatte tän ongelman kanssa?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen itsekin todennut, että eipä minua kukaan muu koskaan ymmärräkään - kuin toinen atoopikko ;) Eli ap, olen kohtalotoverisi:(

Sillä erotuksella että mulla on atopia pahentunut vasta aikuisiän myötä. Tai siis ihan pikkulapsena (alle 3v) on ollu ihottumaa, mut sit oli parikyt vuotta ettei ollu mitään ongelmaa.

Nyt mulla suurin ongelma-alue on ollu käsi-ihottuma. Mulla on kolme pientä alsta joten veden kanssa lutraamista on väkisinkin paljon, kun vielä olen päiväkodissa töissä. Eli välillä olen ihan kusessa tämän ihon kanssa. pahimmillaan olen hakenu antibioottikuureja kun kädet on ihan vereslihalla ja tulehtuneet :(

Ja nuo kaikki samat hoidot olen lähestulkoon käynyt läpi kuin sinäkin, eli kaikki maailman rasvat, helokit, sup-valohoidot, protpoc ym. Myös homeopatiaa olen kokeillu. Mutta mulla ainakin iho tottuu tosi nopsaan kaikkiin rasvoihin ja rasvaa pitää siis vaihtaa säännöllisin väliajoin, muuten se menettää tehonsa. Locobasen repair- voide on ollu hyvä ja dexem- on hyvä silloin kun iho on melko hyvässä kunnossa. Protopicia olen yrittänyt käyttää ihan äärimmäisessä hädässä, niin sen teho on säilynyt.

Jus pari viikkoa koin yllätyksen, kun muut rasvat oli loppu, niin laitoin pitkästä aikaa kortisonivoidetta - ja kas kummaa se auttoi! Siis ihan tavallinen 2,5% Hydrocortison. Mutta ainakaan vuoteen en ollu käyttäny kortisoni- voiteita...

Sellasta tasapainoiluahan tää on..ja rajoittaa elämää, esim. kylpylöihin ja uimahalleihin ei voi mennä, koska kutina on sen jälkeen helvetillistä :( Ja mulla on tosi usein myös muutenkin ja varsinkin öisin kutinaa. Sitä ihotautilääkärini vertasi kroonisen kivun kanssa elämiseen, se voi jopa invalidisoida ihmistä. Ja kyllä joskus tuntuu, että vähintään sekoo pää, kun rasvaa, ottaa Zyrteciä, Ataraxia ja mikään ei auta...

Mutta ei auta...tän kanssa on yritettävä elää. Mutta helppoo se ei ole.

Tsemppiä ap sulle!!

Vierailija
2/54 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni harvinainen ihosairaus ja sama tunne... Kun ei oikein mikää auta. Uimahalliin en voi mennä, enkä käyttää bikineitä enkä tietynlaisia avonaisia paitoja, kun en haluu hurjaa (ikuista) ihottumaani esitellä.

Olisko vertaistuesta apua sinulle? Iholiiton kautta luulisi löytyvän, kun kumminkin noin yleinen ihotauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?additem=9511232231&page=product…

"Tiesitkö, että yli 150 sairautta yhdistyy herkkyyteen gluteiinille ja muille viljan proteiineille? Diabetes, kilpirauhassairaudet, ylilihavuus, närästys, osteoporoosi, suolistosairaudet, atooppiset allergiat, astma, nivelreuma, syöpä, MS-tauti, epilepsia ja autismi ovat niistä esimerkkejä. Lue James Bralyn ja Ron Hogganin kirja"

Vierailija
4/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on aina ollut kova stressaamaan kaikesta ja samalla iho kutiaa ja raavitaan ja iho kutiaa enemmän ja taas raavitaan ja sitten stressaa kun iho on hirveä ja taas kutiaa ja raavitaan ja mikään ei auta kun kaikki asiat painavat päälle.

Kaikki samat kuin ap on kokeiltu, valohoito auttoi yhden talven yli.

Tyttö piti opiskelusta välivuoden ja matkusteli kaukoidässä poikakaverinsa kanssa 11kk, palasi Suomeen viime elokuussa eikä ole sen jälkeen elänasenne on muuttunut aivan toiseksi, entisestä stressaajasta on tullut ehkä liiankin huoleton.

Mutta tuntuu että auttaa ainakin ihoon.

Vierailija
5/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vanhemmiten muuttanut käsiin ja ranteisiin...

joten välillä näytän sille kuin olisin vetänyt ranteet auki.

Rasvaa vaan ja kädet pois vedestä.

Pistänkin miehen tiskaamaan (edes hansikkaan ei käy mulle) ja muutenkin vältän vettä missään muodossa.

Vierailija
6/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsette vaivasta eroon kyllä kun löytyy oikea apu. Itsellänikin oli ko. vaiva aikuisikään asti, jolloin homeopaatin kautta sain avun. Aluksi väheni ja kk kuluttua oli poissa kokonaan. ei ole palannut ja elän normaalia elämää.

Vierailija
7/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paheni parikymppisenä juuri käsissä, kun muutin pois kotoa, nykyään on parempi (en tiedä miksi) ja ikää nyt siis 30+

Minä olen oman atopiani huomannut liittyvän juuri stressin lisäksi joihinkin ruoka-aineisiin. Aamulla tiedän syöneeni jotain sopimatonta, kun sormien välit on ihan auki ja kutina helvetellinen. (Ja sitten joku ihmettelee, miksi sitä rikkinäistä ihoa vielä raavitaan...) Esim suklaa :(

Oletko kysellyt koskaan ihotautilääkäriltäsi mahdollisuutta ruoka-aineallergiaan? Testaus atoopikoillahan ei iholta ole mahdollista, vain välttämisdieetillä voi päästä selville mahdollisesta allergiasta.

Voimia inhottavaan tautiin, kuulemma helpottaa joskus vanhempana, häviää pikkuhiljaa alkaen jaloista... Kukaan ei tiedä, miksi ja milloin. Eletään siis toivossa!

Vierailija
8/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iho pysyy parempana, miehenikin on sen huomannut. Nyt taas kesän aikana on nuo hiilarit hiipineet takaisin elämääni ja johan iho kutiaa huimasti ja raavin sen jatkuvasti rikki. Stressi pohjaistahan tuo mun atopia suurimmaksi osaksi on, joten näin kotihoidontuella elävälle on ihokin aika tuskaista johtuen ainaisista rahahuolista.

Viime talvena kokeilin ekan kerran ilmankostutinta ja tuostakin tuntui olevan apua. Ostin halppismallin ja joskus olis tarkoitus hankkia parempi, kunhan rahahuolet helpottavat.

Vierailija
9/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei paranna ihoa, mutta auttaa kutinaan, ja pitää ihon sellasessa kunnossa että niveliä pystyy taivuttamaan ilman että iho repee käsissä. Pahinta on tomaatti, soija ja appelsiini, ja vehnää en kestä enää ollenkaan, ja jauhopöly on kaikista kauheinta, edes leipiä ei voi leikata. yksi lapsistamme on ei atoopikko, syntynyt sektiolla, eikä koskaan imetetty, ja terveyden perikuva, muut täysimetetyt, yli 6kk, samassa kunnossa kun minä, onko sattumaa?

Vierailija
10/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja asioita täällä tuli esiin; minullakin stressi on ihon kunnolle merkittävä tekijä ja valiettavasti minulla on taipumusta stressata sekä stressaava elämä ;-) Siis molempien työtilanne on epävarma, minun ja mieheni, ja lisäksi olemme muuttaneet (työn vuoksi) ihan liikaa.

Myös ruoka-aineilla saattaa olla vaikutusta. Hiilihydraatteja minäkin välttelen ja sitten tietyt voimakkaat, hapokkaat ruoka-aineet on pahoja. E-värit on kaikkein pahimpia mulle.

Mulle perusrasvat, kaikki, aiheuttaa pientä vesinäppylää ihoon. Haitta perusvoiteista on yleensä hyötyä suurempi. 30 vuoden aikana valehtelematta kaikkea on kokeiltu ja toistaiseksi ainoa, joka ei aiheuta vesinäppyä on Body Shopin hamppuvoide.

Mulla ihottuma on enimmäkseen käsissä, nyt tuon hikinäppylän myötä myös käsivarsissa ja sisäreisissä.

Eipä tässä muuta mahda kuin kestää ja toivoa, että kuulun niihin, joilla ongelma helpottaa iän myötä... Voimia iho-ongelmien kanssa taisteleville, ja yritetään ottaa rennosti :)

t. ap

Vierailija
11/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäneet VIVIDA merkkistä kalaöljyä, jossa muitakin aineita, minä todella paranin sillä. Olin aivan päästä jalkoihin rikki, kaikki mahdolliset konstit kokeiltuna sairaalajaksot ja rajut hydrocortisonihoidot takana, koulussa en voinut olla liikuntatunneilla jne. Sitten eräs nainen käski minut helsinkiin klinikalle isoroobertinkadulle, jossa silloin toimi suomen ainoa alaan perehtynyt professori edesmennyt allan lassus, joka heti sanoi, että paranen. Määräsi 3 tablettia vividaa päivässä ja kertoi mitä perusrasvoja ei saa käyttää ja selvitti, että suomessa hoidetaan täysin väärin ihopotilaita. Minunkaan atopiani ei ole allergiaa millekään, vaan ihossa vika, että on liian kuiva, mistä kaikki johtuu ja tätä ei voi rasvoilla parantaa vaan sisäisellä hoidolla. kehota kaikkia kokeilemaan 3 kuukauden kuurin, satoja atopiapotilaita parantunut tällä sysyteemillä. Tuloksia alkaa selkeästi näkymään kuukauden käytön jälkeen, minä olin 3 kuukauden kuluttua ihan eri kunnossa ja vuoden päästä iho kunnossa ja tästä nyt reilu kymmenen vuotta ja edelleen otan vividaa kuuriluonteisesti ja iho aivan kunnossa, vanhat arvet vaan näkyvät ruskettumisen myötä. Tuo klinikka helsingissä edelleen toiminnassa ja siellä lääkäreinä Lassuksen poikia, suosittelen lämpimästi. Elämme hyvinvointivaltiossa, jossa ei vielä näitä asioita valitettavasti ymmärretä. Tsemppiä jokaiselle, tiedän mitä se helvetti välillä on.

Vierailija
12/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielettömästi, sisällä 5 minuuttia että ehti antaa reseptin käteen, se oli itte kehittänyt sitä vividaa, eikä muuta kun pahentanut mun tytärtäni, silloin 6 vuotias. Ehti kyllä kertoa paljon sen kirjoituspöytä(jotain kiveä) oli maksanut, ja kuinka monta mietä sitä kantoi sinne vastanottohuoneeseen. Huh huh.

Vierailija
13/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani, että teillä ei onnistanut, vaikuttaakohan ikä jotenkin? Meidän suvusta usemapikin käynyt ja moni saanut avut, Tosin pappalleni, jolla työperäinen ihottuma, sanoi heti, että ei parane, mutta olo helpottuu ohjeiden myötä ja niin kävi. Tiedän monia, joilla ihan oikeasti auttanut, siksi ehdottomasti aina pyydän ihmisiä käyttämään vividaa muutaman kuukauden jakson. Lassus mm kertoi, että kuivaan ihoon helposti käytetään liian rasvaisia rasvoja, jolloin huokoset tukkeutuvat ja kutina van lisääntyy, antoi muutaman rasvamerkin mitä piti käyttää ja aluksi itse sekoitetun kortisonin, jolla piti saada pahoin vaurioitunut iho aluksi kuntoon, sitä oli käytössä vain joitakin viikkoja. Hän oli kortisonia vastaan.

Vierailija
14/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli lapsena taiveihottuma ja sitten kaksikymppisenä puhkesi/lehahti aika paha atooppinen ihottuma kasvoihin stressin seurauksena. Samaan aikaan oli aknea ja kun hoiti toista toinen paheni- kiva oravanpyörä :( Ihotautilääkäriltä sain apua ja kun stressi poistui, alkoi ihokin parantua. Mulla ei siis kyseessä krooninen sairaus kun ei ole sitten sen jälkeen uudelleen ilmaantunut.

Siksi kirjoittelen tähän kun muistan lukeneeni että on keksitty uusia lääkkeitä. Oletteko atopaiasta kärsineet käyneet ihotautilääkärillää ja kokeilleet näitä:

'Takrolimuusi ja pimekrolimuusi ovat atooppisen ihottuman hoidossa käytettäviä uusia, kortisonittomia hoitovaihtoehtoja, joiden käyttöön liittyvät omat erityispiirteensä ja joita siksi määrätään yleensä vain ihotautilääkärin tai lastenlääkärin toimesta.'

Vierailija
15/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut stressaavat viime vuodet ja iho on ihan kamala. Kesäisin se on yleensä ollut parempi, nyt ei. Varmaan ikävä talvi tulossa. Tuo viljaton dieetti on sellainen jota en ole kokeillut, mutta välillä olen epäillyt, ett kutina ja maha-oireet liittyis viljoihin.

Vierailija
17/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 42-vuotias ja minulla on atooppinen ekseema. vaiva tulee välillä ja menee pois. suosittelen ensinnäkin että käytte säännöllisesti hyvällä yksityisellä ihotautilääkärillä. joskus sitä tulee itse sokeaksi omalle ihottumalleen; esim kerran olin sitä mieltä ettei tämä nyt niin paha olekaan ja vasta riisuuduttuani lääkärin vastaanotolla tajusin, miten hirveässä kunnossa olin; iho oli laajojen läiskien peitossa kauttaaltaan, kutinaa, rakkulaa ja koppuraa, lisäksi paha tulehdus päällä. tarvitsin antibioottikuurin ja kortisonia jopa sisäisesti.

kortisonivoidetta pitää käyttää, se ei ole vaarallista. lääkäri voi määrätä tehokasta sellaista! sitä pitää käyttää tarpeeksi pitkään, esim viikko. ja sitten taukoja.

protopic ja elidel ovat näitä uusia lääkkeitä, joillekin ne auttavat.

valohoidoista SUP on parempi kuin UVB. kesällä voi ottaa puhtaalle iholle myös aurinkoa, mutta ei saa palaa!

iho pitää muistaa pestä muuten se tulehtuu. lääkärit eivät enää suosittele sellaista, että vältellään pesuja ja vaan rasvataan.

öljyt (kookos/oliivi) tekevät iholle hyvää. jos on amme voi kokeilla merisuolakylpyjä. pellavakääreitä voi myös liottaa suolavedessä ja kääriä ihottumaraajat niihin. merivesi tekee iholle hyvää.

ruokavalio vaikuttaa hyvin paljon. itselleni välittömät oireet aikaansaa irtokarkki! joskus tulee ihan suuhun oireita. jos jaksaa niin kannattaa kokeilla sellaista että syö viikon vain hedelmiä/mehuja ja vaikka kauravelliä, muistaa vaan vitamiinit lisäksi. jos haluaa proteiineja niin luomumunia lisäksi. ihon kunto paranee silmissä!

omegaöljykapseleita kannattaa ottaa. ne auttavat masennukseenkin, joka voi iskeä rupisena..

tsemppiä naiset!

Vierailija
18/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä oli aikoinaan niin paha ihottuma että polvitaipeista pakaroihin ja kämmenet oli verisillä rakkuloilla ympäri vuoden. Mikään ei auttanut. Lopulta 8v lapsi oli henkisesti ja fyysisesti ihan rikki ja tuo homeopaatti viimeinen toivomme.

Helmikuussa aloitettiin hoidot ja toukokuussa tyttö ui meressä ja uima-altaassa etelässä!! Reidessä oli jäljellä enää kolikon kokoinen laikku. Vuoden verran kävimme kerran kk hakemassa "droppia" ja sen jälkeen iho on pysynyt siedettävänä jo 17v. Vieläkin jos hän stressaa kämmeniiin tulee rakkuloita mutta ne häviävät muutamassa päivässä.

Meille tämä oli pelastus, ennen ko hoitoa olin pitänyt homeopatiaa vähän huuhaana mutta en enää.

Vierailija
19/54 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mitä tuotteita määrää?

Vierailija
20/54 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena oli kauhea ihottuma kymmenen vuoden tauon jälkeen. Kortisonit sisäiset ja ulkoiset sekä voiteet kuivattivat ihoni eikä ihoni ja varsinkaan taipeet tykänneet rasvoista. korkeintaan luonnonöljyistä. Keväällä olin valohoidossa ja kesäaurinko paransi loput. Syksyllä meinas tulla uudestaan, mutta en rasvannut. Olen syönyt kalanmaksaöljyä, koska siinä A- ja D-vitamiinia ja olen siirtynyt luomumaitotuotteisiin, koska niitä ei ole homogenoitu. Ks. maitotauti netistä. Pesen itseni mäntysaippualla. Olihan se pakko, kun iho oli verillä kortisonia käyttää, mutta kun lopetti tuli ihottuma takaisin ja levisi. Mutta sitten hyvään saumaan tuli tuo valohoito ja kesä. Huomasin sen jo aikoinaan, kun käytin käsiini kortisonia, että parin päivän kuluttua rystyset halkeili kuivuuttaan. Olen nyt kunnossa. Orgon- suola kuulema hyvä ulkoisesti ja ellävät maitohappobakteerit. Muutama viikko keväällä oli kurjaa, kun jätin rasvaamisen. Ihoa pisteli ihan kauheasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi