Käsittämättömän paljon lihavia naisia/äitejä joka paikassa.
Mitä te syötte, kun hoikkia ei näe enää nykyään missään. Ylisuurilla kaapuilla peitetty keskivatalolihavuus.
Itsekin lihon tosi herkästi, mutta katson, mitä suuhuni laitan.
Antakaa lapsillenne terve lapsuus ja katsokaa myös mitä kaupasta ostatte.
Vastaus yleensä löytyy helposti ruokakärryistä.
Olen todella huolissani.
Kommentit (28)
on onneksi olemassa te kolme ihanan kaunista ja hoikkaa ihmistä parantamassa ja kaunistamassa tätä läskien täyttämää maailmaa... Hohhoijakkaa...
mutta pidän kyllä huolen, että olen pian taas kondiksessa! Musta ei vain ole jäämään niihin mammamittoihin - itsekuria löytyy sen verran rutkasti! Takana kohta viides ja viimeinen raskaus ja joka ikinen kerta olen itseni normaalipainoiseksi laihduttanut ja kuntoillut raskauden jälkeen. Niin tälläkin kertaa tulen tekemään. Ja nautin siitä, että tämän jälkeen saan pysyäkin sen kokoisena. :) Oikein odotan syksyä, että saa aloittaa!
Ei lihavia saa arvostella, hoikkia vaan!
nim. urheiluhullu tuore äiti :)
1. koska mulla on paska perimä
2. koska mulla on painavat luut
3. koska lihon heti, jos ajattelinkin suklaata
4. koska mun mies ei kannusta mua riittävästi,
niin lässähdin vai pitäisikö sanoa läskähdin.
5. koska mulla ei ole todettu, mutta luultavasti
kuitenkin on 2. tyypin diabetes tai ainakin
kilpirauhasen vajaa toiminta
6. vaikka olen raskausaikana katsonut mitä
suuhuni laitan niin lihoin silti kummallakin
kerralla 30 kiloa, joista laitokselle jäi vain
kuusi. Neuvolassa ei sanottu, että kahden
edestä syöminen raskausaikana on puppua
7. vaikka kuinka liikun niin paino ei putoa
8. vaikkei mun lihakset näy, ne painavat kuin
teräs
9. koska kävelen öisin unissani jääkaapille
yöpalalle
10.koska toisten näkökyvyssä on vikaa.
Mutta ei se haittaa, mulle riittää, kun tiedän, että mun oikea sisäinen minäni, on laiha.
Varmaan näit minut kauppareissulla... Kuljen tällä hetkellä "kaapu" päällä, jolla peitän keskivartalon kumparetta. Miksi näin? Satun olemaan raskaana, enkä halua käyttää "makkarankuorta" korostamassa vatsaani. Suuri osa ihmisistä/naapureista varmasti kuvittelee minun vain lihoneen tolkuttomasti... Todellisuus on toinen, olen edelleen näin reilusti yli puolessa välissä raskautta saman painoinen kuin alussakin.
Ja jos taas ostoskärryyni satuit kurkistamaan, selitys kiloilleni ja muodoilleni ei löydy sieltä. Syön erittäinkin terveellisesti, kuten myös lapsemme. Mies taas syö miten ja milloin sattuu... Kasviksia meillä on aterialla reilusti yli puolet, joten todellakaan emme huonoa mallia ole opettamassa lapsillemme.
Ole hyvä ap huolissasi vai itsestäsi ja jaksamisestasi, tuo toisten vahtaaminen nimittäin voi käydä terveyden päälle...
itsekään en ole laiheliini, liikun kyllä jonkin verran ja yritän syödä terveellisesti, mut helposti mahaan noita senttejä kertyy. PCO:ni, luuni tai perimäni ei ole syy kiloihin vaan ihan toi syöminen...
Ihme, että pitää lapsetkin lihottaa muodottomiksi möllyköiksi, jotka ei jaksa edes liikkua ja leikkiä :(
Toki yleensä läskeillä vanhemmilla on läskit lapset, mutta koska parikymmentä vuotta sitten ei lapsissa/nuorissa ollut noin paljoa läskejä, niin nämä vanhemmat on tod.näk. lihoneet vasta aikuisiällä. Omat lapsensa silti lihottavat jo pieninä :( :(
Kai se on sit hyvä syyttää perintötekijöitä "kun me ollaan koko perhe hiukan pulleita, isoluisia, rotevia..."
koska se on ulospäin näkyvä ominaisuus (ja usein itse hankittu. Toisin kuin esimerkiksi ilkeys, asiattomuus, heikko kognitiivinen älykkyys ym.
Ja tottahan se on, ettei liika läski ketään kaunista. Mutta ei se myöskään tee alempi arvoiseksi. Kyllä ulkoisesti kauneimmat ihmiset, ovat normaalipainoisia ja terveennäköisiä.
Mitä te syötte, kun hoikkia ei näe enää nykyään missään. Ylisuurilla kaapuilla peitetty keskivatalolihavuus.
Itsekin lihon tosi herkästi, mutta katson, mitä suuhuni laitan.
Antakaa lapsillenne terve lapsuus ja katsokaa myös mitä kaupasta ostatte.
Vastaus yleensä löytyy helposti ruokakärryistä.Olen todella huolissani.
Itse olen pläski (170/82) ja lapseni hoikkia (130/25 ja 92/12).
Huolehdi itsestäsi vain. Tai puhko silmäsi jos niin vituttaa.
olen huomannut saman ilmiön ja valitettavasti kuulun itsekkin kohderyhmään. Ennen olin hoikkavartaloinen ja liikunnallinen nainen, mutta nyt ainoastaan liikunnallinen. Lihoin raskaus aikana 30kg. Ja tämä ei taatusti johtunut herkuttelusta vaan hormooneista. Söin koko raskausajan ihan samalla tavalla kuin ennenkin, ehkä jopa herkuttelin VÄHEMMÄN kuin ennen. Nyt tosiaan 20kg lähtenyt ja 10kg jäänyt roikkumaan keskivartalon alueelle...
Toisin kuin esimerkiksi ilkeys, asiattomuus, heikko kognitiivinen älykkyys ym.
Mutta eihän noille voi mitään. Ne kuuluu adhd:n kirjoonj ja ihmiset ovat itse syyttömiä noihin juttuihin!
Raskaudestahan tämä kaikki alkoi. Painoa tuli raskausaikana 10 kg, josta sairaalaan jäi 8 kg. Pari kiloa olin enää plussalla kotona. Kuitenkin kotona ollessani olen aloittanut hirveän mässytyksen. Syön imetyksen varjolla koko ajan.
Pahimmillaan paino oli +15 kg lähtötasosta, mutta pelkästään limpparin juonnin lopettamisella on jo lähtenyt 5 kg pois... Itsekuria vaan tarvitaan. Se, mikä on mässyttämällä tullut, ei lähde liikkumalla pois.
Toisin kuin esimerkiksi ilkeys, asiattomuus, heikko kognitiivinen älykkyys ym.
Mutta eihän noille voi mitään. Ne kuuluu adhd:n kirjoonj ja ihmiset ovat itse syyttömiä noihin juttuihin!
Lapseni ei ole ilkeä, asiaton ja hänen kognitiiviset taitonsa ovat normaalit. Hän on levoton, impulsiivinen ja keskittymiskyvytön.
adhd:n mutsi
tuskin on diagnostisoitu adhd:ksi. Anonyymi-ilkeys vain on helppoa ja pönkittää omaa itsetuntoa. Lihavuus, ilkeys tai vähä-älyisyys eivät ole diagnooseja, koska eivät varsinaisesti ole sairauksia...Ne ovat ominaisuuksia. Mutta kaikenhan voi aina ulkoistaa ja selittää jollakin itsestään riippumattomasta tekijästä, niin kai oman käytöksensäkin :)"En mä haukkuisi tuota läskiksi, ellei se olisi niin lihava. Mitäs on."
Siis aivan kauheaa todeta, et kun äiti on aivan sikaläski, ni vielä lapseni lihotan..
Just joo..enempi on neuvolassa huolissaan siitä ku paino menee lapsella alakäyrillä..et se siitä!
Pitää olla kyllä aika köyhä elämä, ku muiden kilot häiritsee..eiköhän jokanen perseensä' ite kanna..ja tekee asialle jotain jos on tarvis laihduttaa jne.
Ja hymyilyttää oikeastaan ne sporttihullut, jotka tuskin tohtii syödä puolikkaan perunan ja ovat aivan hepulissa, ku ite vetää ihan rehellisen annoksen evästä napaansa..:)
Et mulle on ihan sama mitä joku ajattelee minun kiloista..olen toki tiedostanut ne itsekin..
Ja tietenkään en ole sokea..kauppareissuilla näkee vaikka kuinka lihavia ihmisiä..mutta mitä sitte..
Haukkukaa niitä pöhöttyneitä kaljamahoja...
t.ilmeisesti ryhävalas av-mammojen mielestä =)
Kaikissa lasten paikoissa jossa olemme käyneet, on ollut todella lihavia äitejä.
Nykyinen muoti suosii keskivartalolihavuutta, kun jokaisella on päällä vielä ylisuuri kulahtanut toppi. Sitten siihen vielä legginsit ja tiukka hame niin, ettei pääse kävelemään kunnolla.
Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä.