Käsittämättömän paljon lihavia naisia/äitejä joka paikassa.
Mitä te syötte, kun hoikkia ei näe enää nykyään missään. Ylisuurilla kaapuilla peitetty keskivatalolihavuus.
Itsekin lihon tosi herkästi, mutta katson, mitä suuhuni laitan.
Antakaa lapsillenne terve lapsuus ja katsokaa myös mitä kaupasta ostatte.
Vastaus yleensä löytyy helposti ruokakärryistä.
Olen todella huolissani.
Kommentit (28)
olen huomannut saman ilmiön ja valitettavasti kuulun itsekkin kohderyhmään. Ennen olin hoikkavartaloinen ja liikunnallinen nainen, mutta nyt ainoastaan liikunnallinen. Lihoin raskaus aikana 30kg. Ja tämä ei taatusti johtunut herkuttelusta vaan hormooneista. Söin koko raskausajan ihan samalla tavalla kuin ennenkin, ehkä jopa herkuttelin VÄHEMMÄN kuin ennen. Nyt tosiaan 20kg lähtenyt ja 10kg jäänyt roikkumaan keskivartalon alueelle...
Ja AP olet kyllä ihan oikeassa, se vaan on niin vaikea myöntää...
minä olen läski 163/88 eli todella löytyy liikapainoa, tästä huolimatta tunnen aika monessa porukassa itseni normaalipainoiseksi.
Kunpa ne läskit edes olisi peitetty ylisuurilla kaavuilla mutta usein tulee vastaan aivan liian pienessä ohuessa trikootopissa kulkeva nuori nainen, jonka rintaliivit eivät tue yhtään mitään ja vatsa roikkuu narukalsokien ansiosta trikoolegginseissä..
Olen muuten huomannut että lihavat lapset ovat aika usein ihan normaalipainoisten lapsia ja ne liiankin laihat lapset kulkevat pullukan äidin matkassa.
Jos sanoisin että olen 175cm pitkä ja painan 85kg. niin sanoisitteko että olen läski?!
1. koska mulla on paska perimä, jep 2. koska mulla on painavat luut KYLLÄ LUUT PAINAA KILON-KAKSI? 3. koska lihon heti, jos ajattelinkin suklaata joo-o 4. koska mun mies ei kannusta mua riittävästi, niin lässähdin vai pitäisikö sanoa läskähdin.-miehen vika? 5. koska mulla ei ole todettu, mutta luultavasti kuitenkin on 2. tyypin diabetes tai ainakin kilpirauhasen vajaa toiminta -vai sittenkin Lääkärin vika? 6. vaikka olen raskausaikana katsonut mitä suuhuni laitan niin lihoin silti kummallakin kerralla 30 kiloa, joista laitokselle jäi vain kuusi. Neuvolassa ei sanottu, että kahden edestä syöminen raskausaikana on puppua "katsoin mitä suuhuni laitoin silti söin kaksinverroin"7. vaikka kuinka liikun niin paino ei putoa sohva-jääkaappilenkkeilyä 8. vaikkei mun lihakset näy, ne painavat kuin teräs Jees! 9. koska kävelen öisin unissani jääkaapille yöpalalle sama kuin nro 7 10.koska toisten näkökyvyssä on vikaa. eli siis kaikkien muiden VIKA se että olen lihava Mutta ei se haittaa, mulle riittää, kun tiedän, että mun oikea sisäinen minäni, on laiha.
Anteeksi mutta tämä kirjoittaja huijaa itseään rankasti, jos siis tosissaan!
lapsi on nyt reilu 5-vuotias ja nyt ovat kilot kadonneet.
Ai miksi vasta nyt... ensimmäisten vuosien univelka sai tankkaamaan sokeria, kun ei muuen jaksanut hoitaa lasta. Lapsen isä kun ei yhteisestä kodista huolimatta auttanut. Nyt olen onnellinen ja eronnut. Kilot karisseet hyötyliikunnalla ja lopettamalla vierasvaran pitämisen kaapissa... yllätysvieraat saavat tyytyä voileipiin. Minä kun itse puputin vierasvarat menemään kun oli tylsää.
Olo on paaaljon parempi. Selluliitit kadonneet ja 5km pyörällä taittuu yhdessä hujauksessa. Vaatevarastosta piti hävittää liian suuret vaatteet... nyt uusin vaatevarastoani oikean kokoiseksi.
kaikista niitä selittelyistä, joilla täällä palstoilla on ylipainoa selitelty. Olen siis viestejen #10 ja # 11 kirjoittaja.
En ollut missään määrin tosissani, paitsi siinä, että ihminen on juuri niin hyväluuloinen ja "sokea" kuin haluaa olla.
Ja lihoin raskausaikoinani 8 ja 10 kiloa, kaikki jäivät laitokselle. Sairauksia ei ole, huono perimä kylläkin, mutta siksi liikun ja katson syömisiäni hyvinkin paljon. Ja mieheni on ihana, vaikken kävelekään unissani.
Tämä äitien lihavuus tosin keskittyy. Ulkomaillakin Kanarialla on ne lihavimmat vanhemmat ja Alpeilla trekkaamassa ei niitä lihavia sitten näy ollenkaan.
Helsinkiläisenä nämä lihavimmat näyttävät asioivan Jumbossa.
ja mollata, koska aiheuttavat yhteiskunnalle lisäkuluja lihavuudellaan. On kaikkia sairauksia ja lapsettomuutta yms. joita yhteiskunnan varoin paranetaan. Jos ei vielä niin vanhempana ainakin! Lihavat on yhtä perseestä kuin tupakoitsijat, jotka ehdointahdoin hankkivat sairauksia. terv. normaalipainoinen