Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini suuttui kun en halunnut vierailua

Vierailija
26.07.2009 |

mulla on toisella paikkakunnalla oleva kaveripariskunta, lapseton, noin 50 v. Sen miehen oon tuntenut yli 20 v, lapsuudesta asti, ja vaimonsa kun rupesi seurustelemaan tän miehen kanssa joskus +10 v sitten.

I

tse opiskelin tällä paikkakunnalla, missä asuvat, 5 v ja sitten muutin työn perässä 200 km:n päähän ja tapasin mieheni jne.

Meillä on kohta 3 v lapsi ja hän menee huomenna päiväkotiin, mä 17.8. töihin. Nämä viikot on tarkoitus totuttaa ja viimeisellä viikolla edhkä ehdin esim. shoppaamaan itselleni työvaatteet, siivoamaan perusteellisesti kaapit ym. ja käymään rauhassa kampaajalla.

He olisivat ensi tai seuraavalla viikolla tulleet kylään. He tietävät päiväkotiin menosta ja työhön menostani. Sanoin suoraan puhelimessa, että ei mielellään nyt vieraita kun päiväkoti alkaa pariin viikkoon, ja että syyskuun alussa on lapsen synttärit ja olisi kiva jos tulisivat silloin (on kutsuttu aiemmin ja ovat tulleet, olivat myös meidän häissäkin).

Tää kaveri selvästi vähän otti nokkkiinsa. Sanoi vain, että saapa nähdä päästäänkö. Puhelimessa oli nyt se naispuoleinen. Ajattelin että ehkä ei ymmärrä, mikä muutos tää on lapselle ja meille ja että lähetän sitten lähempänä kutsun kun tiedän päivän ja kellonajat.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei mitään muuta muka ehdi tai voi tehdä sen vuoksi että lapsi käy totuttelemassa päiväkotiin ja koska pitää käydä parin viikon sisään kampaajalla ja vaatekaupassakin.

Vierailija
2/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan paljon mieluummin siivota kaapit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivän saisit siivota ja laittaa rauhassa, sitten hakisit lapsen ja joskus varhaisesta iltapäivästä iltaan sitten olis vieraat.

Kolme viikkoa totutteluaikaa? Mitä hyötyä tuollaisesta muuten on? Lapsi suotta tottuu siihen, että viikkotolkulla on jotain parin tunnin hoitopäiviä ja sitten yhtäkkiä joutuukin olemaan aamusta iltaan. Siitähän tulee uusi shokki.

Vierailija
4/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan yhdessä ma & ti ja ke hän jää sinne yksin ainakin ruokaan asti ja siitä eteenpäin pidennetään, kunnes on lopulta koko päivän 8-16.

En puhunut puhelimessa mistään siivouksista, omista tarpeistani (vaatteet ja kampaaja), vaan vain että kun lapsi menee päiväkotiin nyt huomenna, niin haluamme rauhoittaa kotielämää nyt ainakin pari viikkoa.

Eikö kukaan muu ajattele että jos täällä on jotkut vieraat pari päivää, niin nyt ei oo siihen paras aika, kun päiväkotiin meno on aika suuri muutos kuitenkin?

Vierailija
5/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan yhdessä ma & ti ja ke hän jää sinne yksin ainakin ruokaan asti ja siitä eteenpäin pidennetään, kunnes on lopulta koko päivän 8-16.

En puhunut puhelimessa mistään siivouksista, omista tarpeistani (vaatteet ja kampaaja), vaan vain että kun lapsi menee päiväkotiin nyt huomenna, niin haluamme rauhoittaa kotielämää nyt ainakin pari viikkoa.

Eikö kukaan muu ajattele että jos täällä on jotkut vieraat pari päivää, niin nyt ei oo siihen paras aika, kun päiväkotiin meno on aika suuri muutos kuitenkin?

Vierailija
6/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen että hitaampi meno on ok hänelle, ei kerrasta koko päiväksi.

Ei siis ole viikkotolkulla pari tuntia, vaan 2 päivää yhdessä, ehkä noin 2-3 h ja keskiviikkona riippuen miten on tottunut niin ainakin ruokailuun asti, sitten seuraavana tai sitä seuraavana päivänä päiväunet ja iltapäiväulkoilu. Toivon että 2 viikkoa riittää ja sitten vika viikko on jo lähes täyttä päivää.

Eikä oo mikään tekosyy, vaan ihan tosissaan itse en tunkisi jonkun luo, jossa ollaan juuri menty päiväkotiin.

Vierailija
7/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni voisit jonkun viikonlopun yhteydessä tässä harjoitteluvaiheessa vieraat kelpuuttaakin. Ei nimittäin ole helppoa olla päivä töissä, sitten lapsen kanssa väsyneenä kauppaan jne. ja sitten vielä tämän päälle vieraat. Eli ottakaa tää harjoittelujakso vielä ihan lomana, esim. lapsi voisi olla jollain viikolla vain 3-4 päivää hoidossa ja hyvin ehtisitte (siis jos haluaisitte) vierailujakin hoidella alta pois. Syksy tulee kuitenkin olemaan raskas, kun lapsella on hoitopäivät ja vanhemmilla työkiireet.

Vierailija
8/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään näistä kirjoittajista ei kyllä varmaan ole äiti. Tai ainakaan muu kuin vauvan äiti. Usko pois. En mäkään menisi kylään sillä viikolla kun päiväkoti alkaa, enkä seuraavanakaan. Ymmärtäisin sanomattakin, että se on iso muutos ja pientä jännittää ja vieraatkin on aina jotain extraa jännitystä, vaikka kivoja (kuten se päikkykin on :)).

Vierailija
9/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastahan lapsi on alkanut olla täysiä päiviä päiväkodissa ja tajunnut että apua, noi tosissaan meinaa jättää mut tänne

En nyt ihan tajua miksi lapsen päiväkotiin menon vuoksi perheen tulisi eristäytyä.

Vierailija
10/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin totutteluun. Jos sen jälkeen et halua nähdä näitä ihmisiä niin on aika outoa.

Vierailija
11/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään näistä kirjoittajista ei kyllä varmaan ole äiti. Tai ainakaan muu kuin vauvan äiti. Usko pois. En mäkään menisi kylään sillä viikolla kun päiväkoti alkaa, enkä seuraavanakaan. Ymmärtäisin sanomattakin, että se on iso muutos ja pientä jännittää ja vieraatkin on aina jotain extraa jännitystä, vaikka kivoja (kuten se päikkykin on :)).

Vierailija
12/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan päiväkotilasten äitejä eikä pidetä sitä päiväkotia tai aloitusta minään maailman ihmeellisimpänä asiana, jonka takia muun maailmanmenon on loputtava...

Vierailija
13/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen synttärit syyskuun alussa, ja silloin tulee vieraita kyllä. Ja on hälinää ym. Minusta siihen samaan syssyyn sopii nämäkin, ja jos he tulevat nyt, eivät tuu syyskuun alussa enää.

Mä en joudu btw joudu kauppaan, mun mies on ne tähänkin asti hoitanut, autolla kun kulkee. Mä oon kotivuosina käynyt ostamassa joskus maitoa, leipää, vaippoja, ym. pientä, mutta suuret ostokset on tuonut mies.

ap

mielestäni voisit jonkun viikonlopun yhteydessä tässä harjoitteluvaiheessa vieraat kelpuuttaakin. Ei nimittäin ole helppoa olla päivä töissä, sitten lapsen kanssa väsyneenä kauppaan jne. ja sitten vielä tämän päälle vieraat. Eli ottakaa tää harjoittelujakso vielä ihan lomana, esim. lapsi voisi olla jollain viikolla vain 3-4 päivää hoidossa ja hyvin ehtisitte (siis jos haluaisitte) vierailujakin hoidella alta pois. Syksy tulee kuitenkin olemaan raskas, kun lapsella on hoitopäivät ja vanhemmilla työkiireet.

Vierailija
14/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on iso muutos lapsen elämässä mennä päiväkotiin. Mä en varmaan suunnittelisi siihen mitään muita eroja lapsesta, mutta kyllä meille kyläään voisi tulla.

Suurempi asia on mun mielestä se, että päiväkodin aloitus on usein sama kuin sairastelukierteen aloitus.

Vierailija
15/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikenlaiseen valmistautumiseen, lueskelen työmeilit, rupean orientoitumaan, ostan uudet työvaatteet, käyn kampaajalla, vähän siivoan rauhassa paikkoja...

Olen varmaan hyvin itsekäs, mutta minusta on tosi kiva että mulla on tuollainen viikko vain itselleni ennen kuin täysi rumba alkaa.

ap

Vierailija
16/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennekuin rumba alkaa. Ja kun muutenkin niin kovin huolissasi näytätä olevan...

ja kaikenlaiseen valmistautumiseen, lueskelen työmeilit, rupean orientoitumaan, ostan uudet työvaatteet, käyn kampaajalla, vähän siivoan rauhassa paikkoja...

Olen varmaan hyvin itsekäs, mutta minusta on tosi kiva että mulla on tuollainen viikko vain itselleni ennen kuin täysi rumba alkaa.

ap

Vierailija
17/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tätä eristäytymistä, varmaan sama kirjoittaja. Muistan kun tässä olisko viikko pari sitten oli se yksi adoptioäiti ja hänellä vaikeaa eikä tahtonut vieraita, niin hänkin eristäytyi...

Mä haluan, että nyt tää pari viikkoa on vain tätä rutiinia, päiväkotiin menoa, eikä mitään ylimääräistä häsää.

ap

vastahan lapsi on alkanut olla täysiä päiviä päiväkodissa ja tajunnut että apua, noi tosissaan meinaa jättää mut tänne

En nyt ihan tajua miksi lapsen päiväkotiin menon vuoksi perheen tulisi eristäytyä.

Vierailija
18/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt hän alkaa sen päiväkodin. Rumba alkaa hänen osaltaan huomenna.

Jos hän on täällä, niin en ihan tarkkaan voi lukea meilejä/vastata niihin, suunnitella syksyn työhommia, käydä rauhassa vaatteita sovittelemassa ja kampaajalla jne. Mä en oo mikään alepan kassa että meen vaan paikalle ja siitä se alkaa taas.

Ehkä oot vaan kade, kun et tajunnut itse että voit tehdä näin ja pehmeän laskun itsellesi...

ap

Vierailija
19/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistäsi tuntuu varmasti ikävältä, että pidät heidän tapaamistaan ylimääräisenä häsänä etkä ilona mutta mitäpä heistä, ystäviä tulee ja menee.

Vierailija
20/52 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti voi lukea edes meilejä tai sovittaa vaatteita niin sitten ymmärrän, miksi vieraiden vastaanotto on sula mahdottomuus.

ja nyt hän alkaa sen päiväkodin. Rumba alkaa hänen osaltaan huomenna. Jos hän on täällä, niin en ihan tarkkaan voi lukea meilejä/vastata niihin, suunnitella syksyn työhommia, käydä rauhassa vaatteita sovittelemassa ja kampaajalla jne. Mä en oo mikään alepan kassa että meen vaan paikalle ja siitä se alkaa taas. Ehkä oot vaan kade, kun et tajunnut itse että voit tehdä näin ja pehmeän laskun itsellesi... ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi