Tunnetko ketään jolla pesukoneet pyörii "aina"?
Millainen ihminen kyseessä?
Kommentit (33)
6h perhe. Ihan tavallisia ihmisiä ollaan, likaisissa en tykkää että ollaan, pyyhkeitä vaihdetaan 1-2 krt vk, lakanat joka toinen vk.
ja päivittäin pyörii. Jos jää päivä väliin niin tuntuu, että sitten seuravana pyörii kolme koneellista :/
Meillä harrastetaan paljon ja tuo oman lisänsä tähän pyykkäykseen.
joten ei voida pestä suurta satsia kerralla ja pitää sitten välipäiviä. Vaan jotta pyykinkuivaus on tasaisesti käytössä, niin pyykkikone käy päivittäin. Ja koska liki joka päivä on jotain menoa tai muuta tekemistä, niin pyykkihuoltoa hoidetaan käytännössä aina kun ollaan kotona.
Hommaa hidastaa vain rajallinen pyykinkuivatustila, toki kuivausrumpukin löytyy.
meillä neljä lasta joista nuorin sotkee paljon.
joka päivä pesen 1-4 koneellista
Minä, kolmen lapsen äiti, joka pukee lapset päivittäin puhtaisiin vaatteisiin. Nyt kesällä joutuu monesti päivälläkin vaatetta vaihtamaan.
Joka päivä koneet laulaa.
eikös se ole ihan normaalia ja yleistä - uskoisin
Olen yh ja haluan, että lapseni kulkevat puhtaissa rytkyissä. Ja toisekseen vaatteita ei ole ihan hirveän isoja varastoja eli senkin takia pitää pestä, että on mitä laittaa päälle. Lapset 7-v kaksoset.
Pesen lähes joka päivä pyykkiä. Lapsia on kolme pientä sottajaa, joista nuorin on vielä vaipoissakin ja käytämme kestovaippoja. Mieheni myös urheilee paljon.
Inhoan pyykkivuoria, ja pesenkin pyykkiä sitä mukaa, kun sitä kertyy, esim.60 asteen valkopyykkiä koneellinen. Kuivausrumpu löytyy, mutta kesällä kuivatan melkein kaiken pyykin ulkona.
Kaksi urheilevaa aikuista ja kaksi menevää lasta = paljon pyykkiä = pesukone laulaa hoosiannaa vähintään joka toinen päivä, usein päivittäinkin.
Myös astianpesukone pyörii meillä päivittäin.
Minkäkölainen sitten olen?!
Varmaan turhankin tarkka (ainakin puhtaiden ja silitettyjen vaatteiden suhteen) suurperheen äiti, jolla on 12 lasta ja pyykkikone pesee päivittäin 4-5 koneellista pyykkiä, samoin astianpesukone pesee 2-3 koneellista astioita jokaikinen päivä...jos käy vieraita niin vielä useamman kerran:)
140 koneellista/kk..tosin jos muksuja on 12, niin sitä voi jotenkin vielä yrittää ymmärtää..mutta HUHHH silti =D
saati sitten nämä 1-2 lapsiset perheet, joilla SILTI pyörii kone päivittäin..aika hurjaa kulutusta, ei ne kaikki vaatteet nyt kertakäytöstä likaannu.
lapsia 3 ja kaikki koululaisia, jokainen harrastaa ja harrastuksia on kaikille päiville viikossa, kun jokaisella vähän eripäivinä + vanhempien harrastukset. Noiden lisäksi normaali pyykit, kerran viikkoon lakanat vaihdetaan. Pyyhkeet pestään 2krt viikkoon, eli meillä pyörii pesukone ainakin kerran päivään ja välillä useamminkin päivään. Pesukone on 8kg pyykille.
Jos pestäis harvemmin, niin sit pyöris joku päivä 4 koneellista päivään, ei kiitos sitä rumbaa :)
Vaikka itse vaihdan vain joka toinen viikko, niin joka viikko vaihtaminen kuulostaa minusta aivan normaalilta.
Mutta kertokaapa sitten miksi pyyhkeet pestään 2 krt viikossa. Useampi on jo sanonut niin, ja minulle tuo on aivan käsittämätöntä. Pyyhkeitä kuitenkin käytetään huomattavasti vähemmän kuin lakanoita. Miksi ne täytyy pestä niin usein? Kun siis ymmärsin, että kylpypyyhkeistä puhutaan. Vai käsipyyheitäkö tarkoititte?
5 henkeä perheessä, joista kolme teiniä, talossa myös kaksi isoa koiraa, jotka sotkevat mm. pyyhkeitä. Urheiluharrastukset lisäävät pyykkäämisen tarvetta.
Meillä myös viisi henkinen perhe, mutta en voi sanoa että kone pyörisi päivittäin..
Eihän pienten lasten ja varsinkaan vauvojen vaatteet vie edes paljon tilaa koneesssa. itsellä tulee välillä ongelma saada esim. juuri sitä valkopyykkiä koko koneellinen..
ja meillä pyörii myös joka 2 pv ja musta se on tosi paljon.
Lakanat ja pyyhkeet vaihdetaan aina lauantaisin.
ja meilläkin kone pyörii joka päivä kun ollaan kotona. Tosin poikamme on juuri luopumassa vaipoistaan ja pissapyykkiä tulee paljon. Meillä on myös rajallinen kuivauspaikka. Narulle mahtuu yksi koneellinen joten pyykkiä on senkin takia pestävä päivittäin. kuivausrumpukin on, mutta sitä käytetään vain talvella.
aina kun kotona olen niin joku kone pyörii :-) Vajaa 2v. ja opettelee pottatouhuja joten monta vaatetta pesuun per päivä ka muutenkin meidän lapset ovat kovia touhuumaan (saavat mennä ja "remuta") ja itse tykkään pitää lapset puhtaissa vaatteissa joten harvoin vaatteita käytetään kahta päivää peräkkäin!