Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajetaanko maastureilla/citymaastureilla enemmän persuuksissa kiinni kuin muilla autoilla?

Vierailija
23.09.2009 |

Tuli tuosta pitkästä kiinni puskurissa -ketjusta mieleen, että oletteko kiinnittäneet huomiota: onko puskurissa kiinni ajavista erityisen suuri osa maasturilla/citymaasturilla/muulla korkammalla autolla ajavia?

Kysyn tätä siksi, kun meidän perheen toinen auto on korkea maasturi ja itse ajelen sillä jonnin verran vähemmän kuin toisella autollamme, joka on tavallinen, matala henkilöauto. Havahduin itse huomaamaan maasturilla ajaessani, että ihan vahingossa ajoin lähemmäs edellä ajavaa (ilman ohitustarkoitusta) kuin ikinä toisella autolla.

Tämä siksi, että korkeammalta näin reilusti toisen auton yli enkä noteerannut edellä ajavaa samalla tavalla kuin henkilöautosta. Havaintoni jälkeen olen tietoisesti pitänyt huolta kunnon turvavälistä maasturilla ajaessani - sillä kun rysäyttäisi pikkuauton niskaan niin tulisi pahaa jälkeä....

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän aina kunnon turvavälin. Ei tarvitse aina sitten jarrutella heti jos edessä jotain tapahtuu.

Vierailija
2/3 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että nopeasti kiihtyvällä autolla ajetaan enemmän persuksissa kiinni kuin hitaalla. Ja se ei niinkään auton tyypistä riipu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taasen on VW-pikkubussi, ja sitä ajaessa persuuksissa ajavia/ohittajakandidaatteja on enemmän kuin normaalisti vaikka kuinka yrittäisit ajaa liikennevirrassa ja lievää ylinopeutta. Eräs kaverini sanoi, että sen takia hän ajaa pakun takapuskurissa kiinni, kun sen takaa ei näe mitään. Turvaväli auttaisi varmaan siinä näkemisessäkin, se paku näyttää pienemmältä ja maisema suuremmalta, kun ajaa muutaman kymmenen metriä taempana.