Miksi lapsia neljä tai jopa enemmän?
Mikä saa naiset nykyisinkin pykäämään tänne maailmaan neljäkin lasta? Uskovaiset ovat asia erikseen.
Perusteina olen kuullut, että vauvat ovat niin ihania, lapset ovat niin ihania, heistä on toisille seuraa jne.. Vauva on vauva ohikiitävän hetken. Lapset taas löytävät seuraa, kun vanhemmat vähän näkevät vaivaa. Vanhempien seura taas on kortilla. Lapset ovat mustasukkaisia, jos eivät saa samaa kuin sisarensakin. Elämää kuin haukanpesässä. Ja sitten se aikuisuus. Olisiko enemmän riitoja kuin sopua. Ja lopuksi riidat perinnöistä. Nimimerkki; Vähempikin riittää!
Kommentit (63)
afrikkalaisille ym. saarnaamaan kuinka "itsekkäitä" ovat kun lisääntyvät huippuvauhtia.
Väestöräjähdys on osa kolmansien maiden todellisuutta tänään, ja siitä johtuvat myös monet ongelmat siellä.
Jokainen saa tehdä niin monta lasta kuin haluaa. Niinpä niin. Mihin asiaan tässä maailmassa sinun ei tarvitse mitenkään valmistautua? Esimerkiksi autoa et saa ajaa ilman että osoitat kykenevyytesi toimia liikenteessä. Mutta lapsia saa jokainen pykätä. Suosittelen, että valtio edellyttää jokaiselta siittäjältä ja siitettävältä lapsenkasvatuskurssin suorittamista. Se voisi kestää vaikkapa iltakurssina 5 vuotta. Siinähän se motivaatio kasvatustyöhön testattaisiin.
itseni että lasteni takia. Itseni takia siksi, että haluaisin iloisen ja touhukkaan ison perheen, paljon lapsia joiden kanssa touhuta. Lasteni takia siksi, että he jo pieninä oppisivat sosiaalisiksi, oppisivat jakamaan asioita ja sopimaan itse riitojaan. Lisäksi haluaisin, että he eivät aikuisinakaan jäisi yksin, vaan kaikilla olisi ainakin omat sisarukset, jotka välittäisivät ja joiden kanssa voisi olla. Tiedän, että on sellaisiakin sisarusparvia, jotka aikuisena vain riitelevät, mutta uskon, että heitä on kuitenkin aika vähän. Minulla on vain yksi sisko ja asumme aivan eri puolilla maata. Olen usein ollut tästä harmissani ja toivonut, että sisaruksia olisi enemmän.
Valitettavasti en vain tule saamaan isoa perhettä. Saimme yhden biologisen lapsen ja olemme saaneet yhden adoptiolapsen. Lisää adoptiolapsia yritämme, mutta ei niitä nykymaailmassa montaa saa. :(