Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia neljä tai jopa enemmän?

Vierailija
25.07.2009 |

Mikä saa naiset nykyisinkin pykäämään tänne maailmaan neljäkin lasta? Uskovaiset ovat asia erikseen.

Perusteina olen kuullut, että vauvat ovat niin ihania, lapset ovat niin ihania, heistä on toisille seuraa jne.. Vauva on vauva ohikiitävän hetken. Lapset taas löytävät seuraa, kun vanhemmat vähän näkevät vaivaa. Vanhempien seura taas on kortilla. Lapset ovat mustasukkaisia, jos eivät saa samaa kuin sisarensakin. Elämää kuin haukanpesässä. Ja sitten se aikuisuus. Olisiko enemmän riitoja kuin sopua. Ja lopuksi riidat perinnöistä. Nimimerkki; Vähempikin riittää!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elänyt elämääni siten, että miettisin, miten olen yhteiskunnalle eniten eduksi.

Haluunhan se perustuu sekin, että haluaa vain yhden tai kaksi lasta. Harvempi ajattelee, että teen 2 lasta, koska se on yhteiskunnalle edullisinta.

Meillä on 4 lasta ja se perustuu ihan tunteisiin. Ei ole sen kummempia tappeluita ollut ja ovat hyvin tyytyväisiä kun on aina ollut leikkikaveri kotona ja ovat toistensa parhaita kavereita.

Kaikki alkavat olla jo murkkuiässä ja vanhimmat jo ovatkin. Joten kokemusta on siitä, että eivät ole tapelleet äidin suosiosta, eivät tapelleet, saako kaikki yhtä paljon jne...

Minä olen ihan iloisesti itsekäs ja tämän suuren synnin kannan ihan mielihyvällä.

.. HALUSIMME paljon lapsia. Voi kun itsekästä, itsekästä!!! Maailma ei kiitä teitä! Eläkää omassa kuplassanne!

Vierailija
42/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- neljäs tulossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset eivät uskalla elää siten, miten haluavat. Jos perhesuunnittelussakaan ei uskalla ajatella omia toiveita vaan syyllisyydentuntoisena tekee vain yhden lapsen, koska se on maailmalle paras, on aika suppeaa elämä.

Hei naiset. Eläkää kuten haluatte ja toteuttakaa toiveenne. Järkyttävää toisaalta jos ei uskalla elää omaa elämää vaan kokee jossain olevan ison tuomarin, joka lyö lekalla päähän jos toteuttaa itseään.

Onko teillä jotenkin ankara isäsuhde jos aikuisenakin mietitte, että "en voi tehdä useampaa lasta, koska yhteiskunnallisesti se ei ole suotavaa"

..enempää. Tämän lisäksi tuemme kehitysmaissa olevia 'kummilapsiamme'. Mielestäni emme ole itsekkäitä -päinvastoin. En voi mitään sille, että pidän suurperheitä suoraan sanoen jos ei nyt yksinkertaisina lapsitehtailussaan niin ainakin sellaisina, jotka eivät kykene näkemään maailman tilaa riittävästi sen oman lisääntymisenä sokaistumana.

Vierailija
44/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkästään tummaihoinen tai muslimi. Näitä jaksetaan ymmärtää ja otetaan kummilapsiksi ja itse kieltäydytään tekemästä lapsia, koska maailma tuhoutuu valkoisen naisen lapsiin.

kyllä itsekkäiden suomalaisten tulisi lopettaa lisääntyminen ja sen sijaan rekrytoida tänne maahanmuuttajia korjaamaan vääristynyttä väestön ikärakennetta. Sehän se on ekologisempaa, eikö?

Vierailija
45/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei ole vähentänyt rakkauttani suurperhettäni kohtaan.

Surullista jos sinä et kykene rakastamaan lastasi huonoina päivinä tai sairaana.

kun tulee oksennustauti tai (sika)influenssa), joka tod.näk.kaataa petiin myös ylpeän suurperheen äidin...

Ihanko oikeesti silloinkin nautit suurperhestäsi?

Vierailija
46/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät syyt:

1) Halusimme monta (?) = neljä lasta, jos vain voimme saada. Lapset on kivoja kaikkine haasteineen.

2) On aina seuraa

3) "Vanhuuden turva (tosin oma on vikamme, jos emme osaa kasvattaa lapsillemme tuota arvoa, vanhusten arvostaminen ja omaisista huolehtiminen)

Epäitsekkäämmät syyt (?):

4) Lapsilla on tukea toisistaan tulevaisuudessakin

5) Lapsemme oppivat sosiaalisuutta ja jakamaan (juu, voi oppia ilman sisaruksiakin)

6) Meillä on varaa useampaan lapseen (perintöä tulee jäämään ja sen koko/ laatu tuskin estää mahdollista perintöriitaa > eiköhän kyse ole kasvatuksesta ja lastemme elämänkokemuksista siihen mennessä, kun aikamme jättää) > lapset ei ole meille kuitenkaan ns. statusjuttu, mutta toki pohdimme tarkkaan sen minkälaiseen poppooseen meillä on "varaa"

Vierailija
47/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. meillä käy sukulaislapsia. Toiset ovat suurperheestä ja jotkut nimiperheestä. Ikäväkseni on sanottava, että pienen perheen lapset ovat keskittymiskykyisempiä, paremmin toiset huomioivia ja näin ollen mieluisempia vieraita kuin räyhäremmin lapset.

Vierailija
48/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei suksi luista.

Vierailija
49/63 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkästään tummaihoinen tai muslimi. Näitä jaksetaan ymmärtää ja otetaan kummilapsiksi ja itse kieltäydytään tekemästä lapsia, koska maailma tuhoutuu valkoisen naisen lapsiin.

kyllä itsekkäiden suomalaisten tulisi lopettaa lisääntyminen ja sen sijaan rekrytoida tänne maahanmuuttajia korjaamaan vääristynyttä väestön ikärakennetta. Sehän se on ekologisempaa, eikö?

Samat ihmiset, jotka ajattelevat "ekologisesti" ja vaativat suomalaisia rajoittamaan lapsilukunsa yhteen tai kahteen ovat useimmiten puhumassa myös maahanmuuton lisäämisen puolesta. Silloin ei nähdä tarvetta pohtia miten ekologista se on, kun siirretään ihmisiä tänne korkeamman elintason maahan lisääntymään.

Vierailija
50/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sen enempää tarvi perusteluja. Onneksi meidän lasten ei tarvi perinnöistä riidellä, kun meistä aika jättää.

Vierailija
51/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä riittää runsaasti kaikille, ei tarvitse tapella.

Vierailija
52/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulossa neljäs.

Aina on tuntunut siltä että iso perhe on minun juttu.

Minun lapsillanikaan tule olemaan isoja rahoja kun aika joskus jättää.

Mustasukkasuus on normaali tunnetila. Miksi yhdellä tai kahdella sisaruksella olisi paremmin?

Tällä hetkellä meillä on vauva ja uusi tulossa. Ja isommat lapset haltioissaan!

Ei minun seurasta lapsien tartte tapella. Ei ne roiku jaloissa kaikki kiljumassa, ja kaikki pääsee syliin. Hyvin outoa käytöstä!

Uskon että sisaruksista on paljon hyötyä myös sressi- ja kiire tilanteissa. Osaa ymmärtää toisia, jakaa, kuunnella..

Mutta nämä on yksilöllisiä piirteitä! Tappaja voi jostain tulla, tai siitä sun kultamussukasta. :D

Me tehdään lapsia 4, ehkä enempikin. Ja miksei kun on ihanaa?

Jos joku ei koe sitä omaksi asiakseen niin en minä lähde sitä arvostelemaan. Ei kaikkien tartte synnyttää montaa lasta, mutta me halutaan ja tämä elämä on ihanaa. Se on tärkeintä.

Vierailija
53/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmat neljä ovat osa miehen, osa minun lapsiani kummankin aiemmasta liitosta. Meille vain tuli iso perhe, sellaista se on.

Vierailija
54/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole aika itsekästä hankkia liuta lapsia sen vuoksi, koska niistä tykätään? Aika moni tykkää (minkäkin), mutta luulen, että moni lapsikin ajattelee, että vähempikin olisi riittänyt. Luulen , että lapseni arvostaa myös sitä, että voimme myös taloudellisesti auttaa häntä.

Vierailija
55/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellisesti, jos lapsia on vaikkapa 5??

Vierailija
56/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. HALUSIMME paljon lapsia. Voi kun itsekästä, itsekästä!!! Maailma ei kiitä teitä! Eläkää omassa kuplassanne!

Vierailija
57/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyhmä vai vaan yksinkertanen?

Haluunhan se perustuu!

Mikä sen parempaa kuin kokea perheestään suurta onnea ja lisää lapsia.

En tiedä mikä olisi sen surullisempaa kuin haluta lisää lapsia ja järkisyillä estää ja katua sitä vanhana.

4

Vierailija
58/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen lapsesta asti haluaa sitä ja tätä ja tuota.... Aikuinen ihminen ei voi mennä ihan halujensa perässä. Järjen käyttö ei ole lapsitehtailussakaan kielletty.

Vierailija
59/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös rakkautta ym.Jokainen saa tehdä monta haluaa.Mulla oli aikanaan 2sisarusta,ei kiva.Miehelläni 9sisarusta,upeaa.

Me halutaan ainakin 4.

On tietysti hyvä ajatella sitä tulevaisuuttakin että mitä sitten kun lapset on vanhempia,he tarviivat aika paljon.

Isossa perheessä monta hyvää puolta!!!

Vierailija
60/63 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee edes sen yhden lapsen tuolla sinun logiikallasi. Noin jos ajattelee, ei tarvi tehdä yhtään lasta. Suurimmat kansoittajat ovat aivan muualla kuin Suomessa, sen kertoo jo väkilukukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän