Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morsian, jolla jo lapsia - minkä värinen hääpuku?

Vierailija
25.07.2009 |

Juttelin tänään äitini kanssa morsiuspuvusta (häät tulossa). Sanoin, että pitää käydä morsiuspukuliikkeessä, johon äitini parahti, Mutta ethän sinä nyt valkoista häämekkoa voi laittaa!

Avioliitto on sekä minulle ja miehelleni ensimmäinen, lapset ovat meidän yhteisiä, aivan pieniä...

Miten te muut morsiamet, joilla on ollut häissä jo lapset tehtynä, minkä värisiä pukuja teillä sitten on ollut jos valkoinen ei käy?

Onko isokin moka pukeutua valkoiseen pukuun? Mitään prinsessaunelmaa en halua, enkä huntua, vaan ihan jotain hillittyä. Mutta eikö muka sekään käy? Minkä värinen puvun pitää olla, jos valkoinen ei käy morsiamelle joka on äiti?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin, että äitini on uskovainen, isäni myös. Tämä on minulle toinen avoliitto, eli edellinen kesti muutaman vuoden, siitä ei ollut lapsia, eikä ollut aikomusta mennä naimisiin.

Äitini ja isäni olivat kovin pettyneitä, että menin avoliittoon ennen avioliittoa ja vielä pettyneempi kun tuli lapsia ennen häitä.

Ovat koko ajan kysymässä, että kai sitten pidätte pienet häät, älä nyt ainakaan ketään sukulaisia sinne kutsu, onko sinne pakko kutsua miehen sukulaisia jne.

Eli häpeävät sitä, että meillä on lapsia, mutta ei olla naimisissa, huoh...

Valitsenpa minkä puvun tahansa, tiedän jo, että ei kelpaa. Äitini on sanonut, että ei ymmärrä miksi pitää kutsua pappi vihkimään, eikö olisi parempi järjestää siviilivihkiminen, jossa ihan vieraat ihmiset todistajina ja sitten vaan vanhemmat kahville ja koko homma siinä. Tätä siis äitini toivoo.

Eikä ole yhtään mielissään kun olemme järjestämässä häitä, jonne on tulossa jopa 20-30 vierasta.

ap

Vierailija
22/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia saaneella on joku muu väri kuin valkoinen. Itse jos menisin vielä naimisiin, en missään tapauksessa laittaisi valkoista hääpukua.

ei se lapsi ole olennaista, vaan se, onko ollut aiemmin naimisissa. Jos on toiset häät, ei enää valkoista. Jos kerran häät ovat ensimmäiset morsiamelle ja sulhaselle, voi kyllä ihan hyvin olla valkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti puku olisi kätevämpi myös juhlissa, jos/kun joudut lapsia pitämään sylissä ja vahtimaan. Perinteiset hääpuvut eivät siihen oikein sovi.

Vierailija
24/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissä jotka oli morsmaikulle jo neljännet. Valkoisissa oli, vaikka ikää oli melkein nelkyt vee ja lapsia oli kahden eri miehen kanssa. Eikä siinä nyt se puvun väri päällimmäisenä häävierailla ollut, kyllä se itse juhla oli tärkein. Olin vieraana, enkä nyt niin ajatellut sitä morsiamen pukua muuta kuin että ihan nätti oli.

Vierailija
25/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte pitäneet ne häät ennen lapsia. Tässä tilanteessa riittänee se siviilivihkiminen ja sitten vaikka ravintolaillallinen lähipiirille.

Olen ollut muutamissa häissä, joissa on jo avoliittoa ja lapsia takana ja kieltämättä häiden pitämisen motiivi on hieman mietityttänyt...

Vierailija
26/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pappi vihkisi hänen lapsensa. Itse olen uskova, ja äitisi tilanteessa olisin myös toivonut, että olisitte aiemmin mennyt naimisiin, mutta silti minusta olisi hienoa, jos lopulta kuitenkin haluaisitte papin teidät vihkivän.

Vierailija
28/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"nuoret ovat löynneet toisensa" (kymmenen vuotta ja kaksi lasta sitten).

Todellakin jättihäiden pitämisen motiivi ihmetyttää tässä tapauksessa. "Kyllä teillä on nyt niin jännät ja romanttiset ajat edessä."

No, anteeksi jos olen kyyninen.

Olisitte pitäneet ne häät ennen lapsia. Tässä tilanteessa riittänee se siviilivihkiminen ja sitten vaikka ravintolaillallinen lähipiirille.

Olen ollut muutamissa häissä, joissa on jo avoliittoa ja lapsia takana ja kieltämättä häiden pitämisen motiivi on hieman mietityttänyt...

Vierailija
29/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut muutamissa häissä, joissa on jo avoliittoa takana ja kieltämättä häiden pitämisen motiivi on hieman mietityttänyt...

ja sitten useeammissa joissa avoliittoa EI ole takana? OIKEESTI? Meneekö joku 2009 naimisiin ilman avoliittoa?

Jos ei vois mennä naimisiin ennen avoliittoa, niin kyllä 99% häistä pitäis perua, ehkä enemmänkin. Eiköhän suurin osa morsiuspareista ole asuneet yhdessä ennen häitä.

Kyllä te uskovaiset ootte outoja!

Vierailija
30/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti puku olisi kätevämpi myös juhlissa, jos/kun joudut lapsia pitämään sylissä ja vahtimaan. Perinteiset hääpuvut eivät siihen oikein sovi.

Mulla oli iso hame ja korsetti. Hyvin pystyin pitämään lapsia sylissä :) Olennaisempaa on se, että puku istuu ja on oikeankokoinen.

Minusta ap voi pitää juuri sellaiset häät kuin teistä tuntuu. 20-30 vierasta ei ole iso määrä, joten mistään mahtihäistä on turha puhua tässä yhteydessä. Jos koette kirkossa vihkimisen (tai papin vihkimisen) tärkeänä, niin sitten teette juuri niin.

Sinua luultavasti kaduttaa enemmin tai myöhemmin, jos annat vanhempiesi päättää häidenne kulusta ja muodosta.

Vierailija
31/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos olet alle 30- vuotias niin anna olla!

Enempi siitä tulee pahaa mieltä jos lähdet ajattelemaan mitä äitisi haluaa, ja menet mönkään ja silloin kaksi on pettynyttä -sinä ja äitisi.

Uskon vahvasti että äitisi on onnellinen lapsestasi vaikka olisikin ollut joskus vähän yllätys!

Sama se koskee häitä: kun niitä juhlitaan niin kaikki on ilosia teidän puolesta.

Meille on tulossa neljäs lapsi ja avoliitossa hyöritään yhä.

Tämä on minun elämä, ei äitini.

Ja sinäpäivänä kun häitä aletaan juhlimaan niin kutsun kaikki ne läheiset jokka on onnellisia puolestamme.

Teet juhlat sinulle ja miehellesi, äitisi on vieras.

Vierailija
32/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unelmat huntuineen ovat minusta ylilyöntejä.

Vierailija
33/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin jättihäiden pitämisen motiivi ihmetyttää tässä tapauksessa. "Kyllä teillä on nyt niin jännät ja romanttiset ajat edessä."

Yhdessä oltu alle 4v kun hääpäivä on edessä. Onko se paljon muka? Mielestäni pikemminkin ihan normaalia, että jopa lapsettomat morsiusparit on yhdessä jotain 3v ennen häitä.

Vierailija
34/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan sairas!

Meillä on 10 vuotta ja 4 lasta ennen naimisiinmenoa.

Ja kun naimisiin mennään niin enempi siinä on juhlaa kuin parikymppinen pari joka tavannut justiin ja eroaa muutaman vuoden kuluttua.

Anteeksi kyynisyyteni! ;)

Vierailija
35/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mielestä puvuista?

Eli ei pitkiä, ei mitään huntuja, tuollainen pienimuotoinen, mutta kuitenkin morsiuspuvuksi tunnistaa.

Vierailija
36/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaisi. Kerran olen jo mennyt naimisiin enkä silloinkaan valkoisissa eikä lapsia vielä ollut.

Sellaiset huntu/kermakakkuhameet ei ole mun tyyliä.

Vierailija
37/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan sairas!

Meillä on 10 vuotta ja 4 lasta ennen naimisiinmenoa.

Ja kun naimisiin mennään niin enempi siinä on juhlaa kuin parikymppinen pari joka tavannut justiin ja eroaa muutaman vuoden kuluttua.

Anteeksi kyynisyyteni! ;)

Siis eihän silloin ole mitään syytä olla kyyninen, jos parilla jo on lapsia, ovat olleet yhdessä, koska silloin ei tarvii miettiä että mitähän tuostakin tulee (se juuri on sitä kyynisyyttä). Nuoremman hääparin kohdalla taas tältä ajatukselta ei voi välttyä ystävällisinkään häävieras. Pakostakin tulee mietittyä, että ovatko yhdessä 10v päästä.

Vierailija
38/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori jos ilmaisin itseäni vähän sekavasti.

Yhdessä oltu alle 4v kun hääpäivä on edessä. Onko se paljon muka? Mielestäni pikemminkin ihan normaalia, että jopa lapsettomat morsiusparit on yhdessä jotain 3v ennen häitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi