Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kun näet äidin jolla on lapsia monessa ikäluokassa?

Vierailija
24.07.2009 |

Eli siis äiti esim. itse on noin 35v ja matkassa mukana teini-ikäinen tytär, noin 10v poika, 5v tyttö ja vielä vauva. Siis esim. näin. Herättääkö teillä muilla ajatuksia tälläinen "koko hedelmällisen iän tehtailusta" ja siis aina niin että juuri kun edellinen kasvanut hieman isommaksi niin sitten uusi.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oikein jotain paneutuisin ajattelemaan niin miettisin varmaan että mahtaakohan heillä olla ollut hankalaa tulla raskaaksi.

Vierailija
22/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä mieti syvällisesti näkiessäni ihmisiä esim. kaupassa, mutta täällä sellaisiakin ihmisiä näemmä löytyy. Ihan sama minulle onko joku saanut lapsensa nuorena, vanhana, eri miesten kanssa tms. Mitä väliä sillä on?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun miehen lastensa kanssa: kaksi edellisen avioliiton lasta ja meidän yhteiset. Vanhemmat lapset on 27 ja 24, ja nuoremmat 5 ja 1.:)

Mies on kyllä nuorekas ja kukaan ei usko, että mies on noiden lasten isä. Ikää on nyt 44 eli nuorena aloittaessa ehtii.

Vierailija
24/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko se jolla oli paljon lapsia, monen ikäisiä ja monille eri isille. Mikähän hänen nimi nyt oli? Luin kyseistä kirjaa kun esikoinen syntyi ja odotin häntä. Löytyi vinkkejä imetyksestä ja raskaudesta teini-ikään, monenlaisia. Anna jotain ehkä?

siis vanhoja luokkakavereita. 17 - 18 vuotiaana pyöräytettiin eka muksu, sitten erottiin ja uusi mies ja uusi muksu jne. Huippu on eka avioliitto 18 vuotiaana, nyt 4.s ero ja 5 lasta, joilla kahdella on sama isä, muilla kolmella on eri isä jokaisella. Lapsilla on sitten aina tälläinen n 5 v vuoden ikäero, paitsi sitten nämä 2, niillä on vaan vajaa 2 v. Akka ei ole peruskoulun jälkeen tehnyt muuta kuin ollut kotona ja hoitanut muksuja, ei ikinä töissä jne. Ja tämän tyypin äiti oli ihan samanlainen. Vanhin muksuista on muuten täyttänyt jo 17 v, eli onkohan tulossa jo jälkikasvua. Ehkä hän on nähnyt mikä meininki on ja päättänyt elää erilaista elämää ?

Vierailija
25/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta johtuu varmaan siitä, että omiin isoveljiin on minulla ikäeroa 15 vuotta.

Ja pari koulukaveriani on tehnyt SAMALLE miehelle useamman lapsen vuosien varrella ja ikäeroa nuorimman ja vanhimman välillä on yli 10 vuotta. Ovat kyllä ammatin hommanneet nuorina ja edenneet urallaan aika hyvin.

Aika pieni on av. mammoilla maailmankatsomus jos tuollaisestakin täytyy ihmetyksen aihetta itselleen hommata.

Vierailija
26/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko se jolla oli paljon lapsia, monen ikäisiä ja monille eri isille. Mikähän hänen nimi nyt oli? Luin kyseistä kirjaa kun esikoinen syntyi ja odotin häntä. Löytyi vinkkejä imetyksestä ja raskaudesta teini-ikään, monenlaisia. Anna jotain ehkä?

siis vanhoja luokkakavereita. 17 - 18 vuotiaana pyöräytettiin eka muksu, sitten erottiin ja uusi mies ja uusi muksu jne. Huippu on eka avioliitto 18 vuotiaana, nyt 4.s ero ja 5 lasta, joilla kahdella on sama isä, muilla kolmella on eri isä jokaisella. Lapsilla on sitten aina tälläinen n 5 v vuoden ikäero, paitsi sitten nämä 2, niillä on vaan vajaa 2 v. Akka ei ole peruskoulun jälkeen tehnyt muuta kuin ollut kotona ja hoitanut muksuja, ei ikinä töissä jne. Ja tämän tyypin äiti oli ihan samanlainen. Vanhin muksuista on muuten täyttänyt jo 17 v, eli onkohan tulossa jo jälkikasvua. Ehkä hän on nähnyt mikä meininki on ja päättänyt elää erilaista elämää ?

Vierailija
27/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä meistäkin kai ajatellaan kun lähdetään täältä Savosta vaikka lintsille taikka tykkimäelle =D Kirjoitti nainen jolla 15,13 ja 8-vuotiaat poijjaat sekä 5v. kaksostytöt

Vierailija
28/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin 11,5, toinen 8,5 ja kolmas 10kk. Kaksi ekaa ovat tyttöjä ja kolmas poika.

Monet vieraat luulevat meidän olevan uusperhe ja tutuistakin moni luuli meidän tehneen vielä kolmannen lapsen pojan toiveessa.

Niin ja ikää minulla on nyt 31, joten vielähän sitä ehtisi... :)

Töissä olen lasten välillä ollut ja kahden ekan kohdalla aloittanut työnteon jo ennen äitiyslomien päättymistä. Nyt aion olla kotona siihen saakka kun poika on 2v.

Vierailija
29/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän takana kyllä puhutaan ja arvostellaan, vaan naamatusten ei varmasti uskallettaisi sanoa mitään.

Meillä on 6 lasta myös ja kaikki ovat saman miehen kanssa hankittuja. Esikoinen on 15v, kuopus vasta vauva. Itse olen 35v ja minua ja esikoista on useammin kuin kerran luultu siskoksiksi :) Koulutuskin minulta löytyy ja töitäkin olen tehnyt - niin kotona kuin kodin ulkopuolella. Vähemmän kuitenkin kodin ulkopuolella, sillä meille on ollut tärkeää, että lapsia ei kiikuteta muiden hoidettaviksi alle 1v:nä.

Enpä ole koskaan ajatellut kaupassa käydessäni, että minusta näin rumasti ajatellaan :(

Ja syy, miksi sanoin tämän parjaamisen olevan niin suomalaista, on se, että esim. etelässä matkustaessamme olemme saaneet vain ihailevia ja iloisesti esitettyjä kehuja isosta perheestämme!

Vierailija
30/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäinen 6 v ja nuorin 4 v saman miehen kanssa tehtyjä. Meillä olisi vanhimman ja keskimmäien välissä ainakin yksi lapsi jos keskenmenot eivät olisi "sekaantuneet suunnitelmiin". Meillä muksut kuulemma samannäköisiäkin, joten minun puolestani ulkopuoliset saavat ajatella mitä tykkäävät, kaikille kun ei lapsia tule kuin "Manulle illallinen". Töihin menin kun vanhin oli kymmenen kuukauden. Keskimmäisen ja nuorimmaisen välissä en töissä ole ollut, mutta töihin palasin nuorimmaisen ollessa 2½-vuotias.

Vierailija
31/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esikoisen ja tulevan kuopuksen ikäeroksi tulee 9.5v. Olen tosin vasta 30-vuotias.

Vierailija
32/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla minä ;) Esikoinen täyttää kohta 10 v. keskimmäinen on 5 v. ja kuopus on 1v.

Ja arvatkaas mitä, kaikilla on sama isä:) Meillä on 10 v. hääpäivä tänä vuonna.

Ja arvatkaapa miksi nuo ikäerot?? No siksi, että olen ollut TÖISSÄ aina lasten välissä!!'

Että olen sitten tylsä tyyppi ;)

Vierailija
33/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamme monta lasta, mutta antaa kullekin vauvalle "paikan auringossa", meille aikaa toipua vauva-ajan valvomisista ja ma haluan aina valissa saada oman kehoni takaisin ilman imetysta, raskauskiloja jne. Niinpa, jos se vain on mahdollista, haluaisimme lapsille useamman vuoden ikaerot. Talla matematiikalla saisimme 4 viidentoista vuoden aikana (nelikymppisena en halua olla enaa raskaana).

Mutta tosiaan, ei naita asioita voi suunnitella tai jos suunnittelee, toteutus voi ontua ja lopputulos yllattaa ;)

Vanhemmillani on lapset kolmessa eri sarjassa. Ekat syntyi 80-luvun alussa, toka sarja 90-luvun alussa ja iltatahti 90-luvun lopussa. Lapsia yhteensa 7 ja homma aina hallinnassa, kun kukaan ei paassyt uupumaan piippuun asti. Perhe-elama olikin tasapainossa ja ihanan onnellista :)

Vierailija
34/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä lapsia ei ole saatu palstan kahden vuoden optimi-ikäerolla. Toiveissa oli aikoinaan pienet ikäerot mutta ensimmäisen jälkeen ei siten toista vain kuulunut ja kolmatta sai odottaa toisen jälkeen vielä kauemman. Tulipa oltua lasten välillä 3-4 vuotta töissä, joten yhteiskunnan elätiksi en itseäni koe.

Vierailija
35/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ole halunnut lapsia pienillä ikäeroilla. Ihanaa, että on vain yksi vauva kerrallaan. Pääsee itse helpommalle!

Lapset 12, 7 ja 1

Vierailija
36/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen täyttää tänä vuonna 15. Seuraavat lapset nyt 8 ja 6. Odotan nyt meidän neljättä ja viimeistä lasta rv 16.

Olen naimisissa, kaikilla lapsilla sama isä. Itseltä löytyy yliopistotutkinto ja vakituinen virka.

Kaikkea te keksitte paheksua.

Vierailija
37/43 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin on 19, keskimmäiset 13 ja 12 ja nuorin 6,5 vuotias.

Sama isä kaikilla, yhdessä oltu 21 vuotta.

Vierailija
38/43 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksianne; meillä nimittäin 4 lasta isoilla ikäeroilla. Kun kuopus syntyi esikoinen oli 21, seuraava 18, kolmas 12v. Tosin nuorimmalla on eri isä kuin muilla, siinä yksi syy ikäeroon

Vierailija
39/43 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaan lapsia 6 kohta seitsemän.

vanhin 17v ja kuopus tulossa eli raskaana olen.

Ja kaikki on tehty saman siipan kanssa yhdessä ollaan taivallettu 20v.

Vierailija
40/43 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun joku jaksaa ja on halunnut ison perheen. Varmasti hyvä ja jaksava äiti, jolla on avulias ja rakastava aviomies. Mitä se minulle kuuluu, ovatko samalle vai eri isälle? Vaikka itse avioliitossa elän perinteisesti ja kaksi lasta samalle isälle, olen suvaitsevainen ja elämää nähnyt työni puolesta... ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä