Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä... Pliis vastatkaa joku joka tietää.

Vierailija
14.04.2009 |

Eli olen raskaana rv 21+1.. Kävin rakenneultrassa vajaa viikko sitten ja sikiö ei paljoo liikkunut heilutteli vaan käsiä vähän, lääkäri ei sanonut että olis mitää poikkeavaa mutta mua rupes häiritsee ku vauva oli koko puol tuntia ihan paikallaan.. Onko ihan normaalia?

Liikkeitäkään en ole hirveästi tuntenut, joskus ehkä jotain pientä mutta en ole niistäkään varma. Alan olla aika huolissani..

Tänään kaupungilla ollessani sain ihme pahoinvointi/pyörrytys kohtauksen, silmissä sumeni ja kylmää hikeä pukkas varmaa 5min. Olo oli ihan hirveä.. Kuulostaako tää kaikki teistä kokeneemmista ihan normaalilta?

Esikoista siis odotan..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se vaikuttaa kyllä liikkeiden tuntemiseen.

Vierailija
2/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pyörrytys/heikkouden tunne voi johtua ihan hetkellisestä verenpaineen laskusta. itse olen raskauden aikana pyörtyillyt samasta syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi liikkeet tai oikeestaan se "liikkumattomuus" mua häiritsee ja pelottaa :( Kai se on viikko odotettava seuraavaa neuvolaa..

ap

Vierailija
4/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasi varmaankin nukkui tutkimuksen aikaan. Jos liikketä olisi ollut hälyttävän vähän, ultraaja olisi heilutellut mahaasi saadakseen tarvittavat liikkeet. Jos niitä ei olisi vieläkään tullut, sinut olisi kutsuttu kontrolliin/kutsuttu toinen ultraaja paikalle.

Pyörrytys/phoinvointikohtaukset ovat yleisiä raskausaikana. Johtuvat verenpaineesta, joka hetkellisesti tipahtaa alas. Ota rauhassa, juo paljon ja syö pienin välein.

Kaikkea hyvää ja iloa odotukseen!

Vierailija
5/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla viikoilla välttämättä kovin hyvin vielä tunne vauvan liikkeitä.

Vierailija
6/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettet noilla viikoilla tunne vielä liikkeita kunnolla on täysin normaalia! Jotkut eivät tunne tuolloin vielä ollenkaan. Jos 10 viikon kuluttua sama tilanne, niin asia kannattaa tarkastaa, tosin sekin on todennäköisesti ihan normaalia.

Toiset liikkuu paljon, toiset vähemmän, toiset tuntee liikkeet herkästi, toiset ei. Riippuu äidin anatomiastakin paljon.

Vierailija
7/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva nukkuu vielä noilla viikoilla todella paljon ja vauvojaki on erilaisia. nyt toista odottaessa hoksaan, että eka ei liikkunu juuri ollenkaan, loppuvaiheessa vaan hikotteli tosi paljjon. tää toinen liikkuu ihan sikana siihen verrattuna, joten onneks näin päin, muuten olisin ollu tosi huolissani. eli se vauva voi olla tosi rauhallinen ja jos kumminki päivittäinn jotain elonmerkkejä antaa niin rauhoitu nyt vain ja nauti odotuksestasi.

noita huippaus kohtauksia tulee ja menee. joskus tosi pahojaki, mut ei syytä huoleen, kuuluu asiaan. pidä aina mukana jotain suuhunpantavaa ja vesipullo.

Vierailija
8/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkin pieninä hentoina kun perhosen tanssi vatsassa. Liikelaskennat aloitetaan vasta myöhemmillä viikolla kun sikiö kasvaa.

Minuakin pyörrytti joskus ekassa raskaudessa ja suunnilleen samoilla viikolla kun sinä nyt, en koskaan keksinyt että miksi.

Minusta kuulostaa ihan normaalilta. Tosin jos pyöttytyskohtaukset jatkuvat niin kysy neuvolasta niistä ja paina mieleen mitä olet syönyt niitä ennen ym.

Eli olen raskaana rv 21+1.. Kävin rakenneultrassa vajaa viikko sitten ja sikiö ei paljoo liikkunut heilutteli vaan käsiä vähän, lääkäri ei sanonut että olis mitää poikkeavaa mutta mua rupes häiritsee ku vauva oli koko puol tuntia ihan paikallaan.. Onko ihan normaalia?

Liikkeitäkään en ole hirveästi tuntenut, joskus ehkä jotain pientä mutta en ole niistäkään varma. Alan olla aika huolissani..

Tänään kaupungilla ollessani sain ihme pahoinvointi/pyörrytys kohtauksen, silmissä sumeni ja kylmää hikeä pukkas varmaa 5min. Olo oli ihan hirveä.. Kuulostaako tää kaikki teistä kokeneemmista ihan normaalilta?

Esikoista siis odotan..

Vierailija
9/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etuseinässä ni ehkä sekin vaikuttaa noihin liikkeitten tuntemiseen :)

ap

Vierailija
10/10 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon teille :) Yritän ottaa rauhallisemmin..

Se ultraaja oli vaan mun mielestä vähän höhlä.. Sellai vanha ukko joka ei meinannu muistaa ottaa ees vauvan mittoja :D Mutta kaipa sekin ties mitä tekee..

ap