Yksilapsiset perheet - onko lapsi alkanut kaivata sisarusta?
Moikka, kyselen teiltä, jotka olette syystä tai toisesta halunneet ja saaneet yhden lapsen, onko lapsi alkanut kaivata sisarusta ja jos, niin missä iässä?
Kommentit (26)
3 v jää meidän ainooksi ja kovasti kaipailee pikkuveljeä, kun kavereille ja ystäville on tullut pikkuveljiä ja -siskoja. Sai kesälomalla uuden pehmolelun, jonka nimeksi tuli Pikkuveli :)
... minua ei millään tavalla liikuttanut tämä. Jos lapsi kaipaa sisarusta, hänelle voi kertoa hyvistä asioista jotka hänen elämässään on hyvin. Vanhempien ei pidä mennä mukaan siihen lapsen tunteeseen vaan kannustaa lasta eteenpäin niillä eväillä joita on. Kaikkea ei aina voi saada.
.. isosiskon. Sen jälkeen ei ole halunnut sisaruksia. Näkee näet hyödyt parempinia kuin haitat. Kavereita ja sukulaislapsia riittää, mutta kotona saa vanhemmiltaan ainakin riittävästi aikaa ja muutakin..
Eiköhän ne suurperheet ja monilapsiset perheet ole itsekkäitä. Maailma hukkuu väestömäärään ja lisää halutaan pukata.
kateellinen kavereille, joilla oli sisaruksia.
Oli aina sisarus, joka piti puolta ja aina kotona leikkikaveri.
Vietin aika paljon aikaa naapurin suurperheessä. Heillä oli minusta aina niin mukavaa kun oli paljon lapsia.
Nyt kaipaisin myös sisarusta kun vanhempieni hoito on minun niskoilla. Ei ole ketään, kenen kanssa jakaa sitä.
Itse olen myös ainoa lapsi, enkä ole vielä sisaruksia kaivannut ja ikää nyt 31. Mikään vanhempien vanheneminenkaan ei pelota.
Miksi ette anna sisarusta lapselle jos hän sitä kaipaa?
Vierailija - 24.07.09 01:30 (ID 8975599)
Siinähän se onkin hyvä syy tehdä lisää lapsia. Huh.