Vappuna -1kg?
Terveellinen laihdutusvauhti on puoli kiloa per viikko eli noin niinku suunnilleen Vappuna pitäisi olla kilon kevyempi. Mulla on noin 4 liikakiloa joita olen yrittänyt tiputella syksystä saakka, mutta itsekuri on olematon ja etanakin liikkuu mua enemmän. Nyt sitten epätieteellinen koe eli jos oikein kunnolla yritän, saanko sen hemmetin kilon pois kahdessa viikossa. Tervetuloa -1kg talkoisiin jos ketä kiinnostaa. Tuskin olen ainoa jolla toiveissa keventyä enemmän tai vähemmän.
Hyvin tämä laihdutus alkoikin kun aamupalana 2 tölkkiä keskiketterää. Suomeksi sanottuna korjaussarja eilisen synninteon eli 🍻 takia. Mitä te syötte, juotte ja miten liikutte kun laihdutatte?
Kommentit (5)
Teen hulluna pihatöitä tai mettätöitä ja pyöräilen kauppaan. Liikun paljon. Olen herkkusuu, perso makealle, en kieltäydy siitä. Teen juuri niinkuin ei kehoteta tekemään mutta mulle ainut tapa koska olen energinen, ja sokeririippuvainen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko alkoholisti?
Omasta mielestäni olen. En haluaisi käyttää alkoholia ja pyrin edes arkipäivät olemaan sitä ilman, mutta välillä se onnistuu ja liian usein ei. Ongelma on se, että kun otan vaikkapa vain oluttölkin, niin eihän se yhteen jää. Alkoholissa on paljon kaloreita ja samalla ruokahaluni kasvaa, ja syön esim. normaalisti karttamiani makeita herkkuja. Onneksi nyt sain itselleni kuonokopan eli en ottanutkaan kolmatta olutta, enkä ole sukeltanut jääkaapin uumeniin.
Tuota noin. Saat varmasti jopa olemattomalla tahdonvoimalla kilon Vapuksi pois, mutta senhän sitten saa näppärästi parissa päivässä takaisin. Munkkeja, simaa, tippaleipiä, perunasalaattia, lihapullia...makkaraa + olutta, siideriä jne. Eli onko hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin. Saat varmasti jopa olemattomalla tahdonvoimalla kilon Vapuksi pois, mutta senhän sitten saa näppärästi parissa päivässä takaisin. Munkkeja, simaa, tippaleipiä, perunasalaattia, lihapullia...makkaraa + olutta, siideriä jne. Eli onko hyötyä?
Totta, mutta päämäärä on -4kg eli pudottaa nuo liikakilot jotka ovat saaneet pysyvän jalansijan kropassani ihan omaa syytäni. Jos saan edes kilon pois Vappuun mennessä, niin se toivottavasti motivoi loppurutistukseen. Onnekseni en ole sokerirotta eli makea ei houkuta ellen ole pikkuisen päissäni, mutta juustot, voikkarit, pizzat, pasta jne. ovatkin se Akilleen kantapääni. Alkoholi, ikä, vain vähäinen ylipaino ja liikunnan puute ovat kompastuskiviäni eli se laihtuminen ei ole niin helppoa kuin heinänteko. Toki olen myös hyvällä ruokahalulla varustettu tyyppi 😋
Oletko alkoholisti?