Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jättää menemättä hautajaisiin?

Vierailija
23.07.2009 |

Huomenna olisi hyvän ystävän hautajaiset. Mulla on ajatukset aivan sekaisin, enkä tiedä mitä teen. Menenkö vai enkö..

Olisin menossa sinne lähes ventovieraiden ihmisten kanssa. Se ahdistaa jo ihan tarpeeksi!! Lähdemme ajamaan täältä aamulla klo 6 ja ehkä noin yhdentoista aikaan olemme perillä. Hautajaiset alkaa klo 13..

Kirkossa saan istua yksinäni.. Ilman mitään tukea keneltäkään.

Kirkon jälkeen on vissiin jonkunlainen pienimuotonen muistotilaisuus, johon todellakaan en halua osallistua, mutta pakko on, kun en pääse pois muuten kun samaisella kyydllä, jolla meenkin.

Olen myös hyvin vihainen ystävälleni hänen teostaan, enkä tiedä onko minulla edes oikeutta mennä hänen hautajaisiinsa..

Olenko ihan idiootti, jos jätän menemättä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hyvin vihainen ystävälleni hänen teostaan

poisjäämisellä.

Ei tuon "ystävän" tule arkun takaa sinua vainota.

Tsemppiä elämääsi muuten.

Vierailija
22/28 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kautta pääset ajatuksissasi eteenpäin. Ja mistä tiedät etteikö paikalla olisi jotakuta toista, joka ei tunne ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun sitä etten mennyt eksäni hautajaisiin. Tunsin suuttumusta häntä kohtaan, kun hän oli mennyt kuolemaan! (Emme tosin silloin enää seurustelleet) Nyt on mennyt vuosia kuolemasta ja suuttumus on vaihtunut pysyväksi suruksi. Kaduttaa etten mennyt hautajaisiin. Ne olisivat olleet viimeiset hyvästit. Elämän rajallisuus on tullut todelliseksi ja etten enää KOSKAAN näe häntä.

Vierailija
24/28 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se kannattaa mennä läheiselle ihmiselle toivottamaan hyvästit kun vain kerranhan ne hautajaiset on

Vierailija
25/28 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hautajaiset on kova paikka niin itselläni ne helpottavat jatkamista eteenpäin.

Vierailija
26/28 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju

Vierailija
27/28 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap toivottavasti on tässä seitsemän vuoden aikana jo päässyt yli...

Vierailija
28/28 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiset ovat raskas tilaisuus ja mieluummin ei menisi, mutta on tärkeää mennä, vainajan läheisille ja oman surutyön kannalta. Se yhteisöllisyys on tärkeää.

Hautajaisten jälkeen surutyö siirtyy eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi