Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheongelma

Vierailija
23.07.2009 |

Miehelläni on aiemmasta liitosta 11- ja 13-vuotiaat lapset. Lisäksi meillä on yksi yhteinen lapsi. Miehen vanhemmat lapset asuvat toisella paikkakunnalla ja ovat meillä joka toinen viikonloppu. Tulen lasten kanssa ihan kohtuu hyvin juttuun joten ongelma ei ole siinä.

Ongelmani on että olen vähän kuin puun ja kuoren välissä mieheni ja omien sukulaisteni suhteen. Jos meidät kutsutaan esim. vanhempieni mökille tai serkuilleni grillaamaan, mies haluaa ehdottomasti että hänen vanhempien lastensakin pitää päästä mukaan. Sukulaiseni eivät kuitenkaan halua lapsia luokseen, koska nämä ovat aika epäsiistejä ja käytöstavoissakin on paljon toivomisen varaa. Ne pari kertaa, jolloin lapset ovat olleet mukana, ovat olleet epäonnistuneita. Mies ei halua että komennan lapsia, mutta olen sentään saanut nuoremman lapsen oppimaan että vessa pitää vetää ja kädet pestä, vaikka kauan siinä menikin. Mutta jatkuvaan rahan ja herkkujen pummailuun yms. en ole pystynyt vaikuttamaan, enkä lasten henk.koht. hygieniaan. Yritän kyllä saada lapset edes joskus suihkuun meillä etteivät haisisi niin hieltä.

Mutta siis sukalaiseni ovat tehneet selväksi etteivät halua näitä kahta lasta kyläilemään luokseen. Kun ehdotan miehelleni että mentäisiin kolmistaan yhteisen lapsemme kanssa, saan syytöksiä, että syrjin hänen aiemmasta liitosta olevia lapsiaan. En ole kertonut sukulaisteni mielipiteistä kuin kerran ja se jo vahingoitti mieheni ja sukulaisteni välejä, joten enää en sano mitään vaan otan vain syytökset itse vastaan. Lopputulos on ollut se, että olen tänä kesänä käynyt lapseni kanssa kahdestaan omien sukulaisteni luona. Miten tästä pattitilanteesta pääsisi eteenpäin vai jatketaanko vain tällä tyylillä?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin selittää miehelle kyllä siihen tyyliin että sukulaiseni haluavat nähdä omaa sukulaislastaan ja että hänen aiemmasta liitosta olevat lapsensa eivät ole heille sillä lailla läheisiä mutta mutta...

Miehesi lapset ovat teillä vain joka toinen viikonloppu. Voitte siis kyläillä sukulaisissa vain silloin? Siihen väliin jää 12 päivää, jolloin että voi käydä missään, koska miehen lapset eivät ole teillä!? Niinkö?

Pitäähän teidän voida elää elämäänne myös niinä päivinä, kun miehen lapset ovat äidillään. Jos joku kutsuu teidät kylään juuri niinä 12 välipäivänä, niin se nyt vaan on voi voi, että miehen lapset eivät ole teillä silloin. Te ette voi suunnitella kaikkia kyläilyjä lasten isäviikonlopun ehdoilla ja istua kotona niiden välillä. Teillä on täysi oikeus elää ihan normaalia elämää myös se joka toinen viikonloppu, jolloin lapset eivät ole teillä sekä kaikkina arkipäivinä.

Mielestäni miehesi on tehnyt kärpäsestä härkäsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän