Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias tyttöni on raskaana ja neuvolassa oli heti ehdotettu aborttia!

Vierailija
22.12.2008 |

Olin ihan järkyttynyt kun kuulin asiasta, siis tuosta neuvolan ehdotuksesta. Miten edes kehtaavat ehdottaa vauvan tappamista? Varsinkin kun tyttöni oli heti kertonut että haluaa pitää lapsen, on seurustellut poikaystävän kanssa 2 vuotta ja suunnittelevat yhteen muuttoa yms.

Ei se äitiys neljäkymppisenäkään helppoa ole. Tyttö ehtii käydä peruskoulun lähes loppuun ja äitiyslomalla käy sitten puuttuvat jutut vielä. Sitten voi olla vauvan kanssa kotona ja aloittaa opiskelut. En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa. Itse autan toki lapsenhoidossa yms.

Mutta oikein suututti tuo neuvolan ehdotus ja soitinkin sinne jo kiukkuisen puhelun.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat edelleen naimisissa ja 4 lapsen vanhempia.

Vierailija
22/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorossa neuvolatädin kanssa aborttia hänelle. 15-vuotias on itsekin vielä täysin henkisesti lapsi, joten miksi turhaan pilata nuoren naisen elämää. Lapsia ehtii tehdä myöhemmin, sitten AIKUISENA.

Ja ihmettelen suuresti, ettei ap äitinä ole katsonut velvollisuudekseen huolehtia siitä, että oma lapsensa osaisi EHKÄISTÄ raskautta, kun kerran on tiedossa että seurustellaan ja seksiä harrastetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ehkä kuitenkin huvitti tuo ap:n mainitsema "ihana asia" seurustelusta, kuinka ovat jo 13-vuotiaasta asti olleet yhdessä. Voi jessus. 13-vuotiaan kuuluu leikkiä barbeilla eikä seurustella, ei varsinkaan harrastaa seksiä. Minusta ei ole mitään hienoa siinä, että lapset alkaa seurustella lapsina.

Vierailija
24/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären vauvaa, eli sen elättää sossu tarvittaessa. Mutta mm tyttären oman asunnon jne maksavat hänen vanhempansa, kunnes tyttö täyttää 18-v.

Tyttäresi on lapsi, millähän rahoilla meinaa maksaa vuokran ja perheen elannon kun ei ole koulutusta eikä työtä. Sossulusmuja on maa muutenkin täynnä että ei niitä lisää kaivata.

Vierailija
25/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osannut lastansa kasvattaa ja opastaa ja neuvoa esim. ehkäisyä.

Vierailija
26/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka haluaisivat seurustella 13 vuotiaan kanssa.

Vierailija
27/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin, kohta nelikymppiset, avioliitossa elävät, käytimme ehkäisyä. Tulin raskaaksi ja tuloksena ihana vauva. Mikään ehkäisy ei ole 100-prosenttinen.

Tämä olisi viisasta kertoa jokaiselle teinille.

Vierailija
28/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että lapseni aloittavat seksielämän vasta aikuisena vakaassa parisuhteessa. Mutta yhden asian aion tiukasti tuoda esille, meillä ei aborttia suvaita.

Vierailija
29/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terkka kysyi hyvin vakavana "onko tämä iloinen asia", ei nyt kuitenkaan suoraan aborttia ehdottanut.

Olin 31-vuotias ja mennyt naimisiin vuosi sitten. Oltiin miehen kanssa yhdessä ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Vierailija
30/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on sitä paitsi provo, kirjoittaa aina välillä tänne tuon saman jutun, tyttären ikä vähän vaan vaihtelee :o

Toivoisin että lapseni aloittavat seksielämän vasta aikuisena vakaassa parisuhteessa. Mutta yhden asian aion tiukasti tuoda esille, meillä ei aborttia suvaita.

Vierailija
31/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaus toivottu vai ei.

ja terkka kysyi hyvin vakavana "onko tämä iloinen asia", ei nyt kuitenkaan suoraan aborttia ehdottanut.

Olin 31-vuotias ja mennyt naimisiin vuosi sitten. Oltiin miehen kanssa yhdessä ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Vierailija
32/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 23, mutta ihan suhteessa ja aikeissa pitää lapsen. Mutta paikka oli YTHS, ja ehkä sieltä haetaan enemmän abortteja kuin muuta raskausajan neuvontaa. Sitten kun se terkkari tajus että haluan sen lapsen, se oli ihan innoissaan ja selitti juurta jaksain kaikki raskausjutut.

Vierailija
33/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensiksi katsoa tuo ap peiliin kuka on lapsensa kasvattanut, lapsesi kasvatushan on vielä kesken sillä 15- vuotias on vielä lapsi. Ikävää että lapsuus päättyy noin varhain, vaikka lapsi sinänsä lahja onkin. Kaikkea hyvää hänelle.

Vierailija
34/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla velvollisuus elättää lapsensa (ja tässä tapauksessa lapsenlapsenssa).

ossulusmuja on maa muutenkin täynnä että ei niitä lisää kaivata.

Vierailija
35/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi tehdä valituksen.

Vierailija
36/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lapsen 17 v eli reilusti kypsempänä kuin tyttäresi. Vaikka kasvatin hänestä kunnollisen aikuisen, koulutin itseni ja elämäni on nyt yli nelikymppisenä kunnossa (työ, avioliitto ja useampi lapsi), niin nuorena oli rankkaa. Opiskelin ja kasvatin lasta. Olin taloudellisesti ja henkisesti tiukoilla. Selvisin, mutta oli tosi vaikeaa.

Abortti on 15 vuotiaalle parempi ratkaisu kuin lapsen tekeminen. Hän voi opiskella itselleen ammatin ja aikuisena vasta alkaa lapsen tekoon.

Vierailija
37/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse 19 vuotiaana äidiksi tulleen lapsena voin sanoa, että EN SUOSITTELE äitiyttä kellekkään alle 25 vuotiaalle, oli miten "kypsä" omasta mielestään tahansa. Itse sain esikoiseni 31v ikäisenä, kun koulut oli käyty, opiskelijabileet remuttu, kämppä ostettu ja vakituinen duunipaikka saatu. Ja päivääkään en vaihtaisi pois mistään.. en äitiydestä enkä sitä ennen eletystä vastuuttomasta nuoruudestani. Molemmat ihminen tarvitsee, ja jos sitä remuvaihetta ei hoida ensin alta pois, sen viettää sitten sen lapsen kanssa, ja siinä sen tukiverkon vahvuus sitten kyllä todella punnitaan. Itselläni oli onneksi erittäin vastuuntuntoinen mummo, joka hoiti mua viikkokaupalla, kun äiti lomaili poikaystäviensä kanssa milloin missäkin päin Suomea ja mä olin tuolloin jo sellainen 10v eli äitikään ei ollut enää mikään pikkutyttö.

Vierailija
38/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ettei 15-vuotias voisi olla hyvä äiti. Itse sain pojan 15-vuotiaana, poika on nyt 6-vuotias ja HELVETIN hyvin pärjätty!! Asuin 17-vuotiaaksi lapsen kanssa vanhempieni luona ja sen jälkeen muutin nykyisen mieheni kanssa yhteen. Heti kun täytin 18 menin töihin ja nyt 21-vuotiaana olen naimisissa, omistusasuunnossa asuva toisen pojan tuleva äiti. Ikinä ei ole sossua tarvinnut käyttää, mutta en kyllä olisi hävennyt yhtään vaikka olisi tarvinnutkin! Poika ollut 6-vuoden aikana n 10kertaa yökylässä ja ikinä kukaan ei ole sanonut, että olen ollut huono äiti lapselleni päin vastoin, ovat olleet yllättyneitä kuinka hyvin olen kasvattanut pojan ja pärjännyt. Ikinä ei ole joutunut likaisissa vaatteissa kylmissään olemaan eikä joutunut näkemään nälkää. Lapsi on ystävällinen ja muut huomioon ottava pikkuinen. Arvostaa sellaisia asioita mitä teidän lapset ei välttämättä arvosta, kun olette niin hyviä äitejä kun saatte ostettua lapselle kaiken mitä haluavat. Meidän lapsi on onnellinen kun sängyssä on puhtaat lakanat, pilkon lasten ohjelma naposteltavaksi omenan paloja a pidän hyvänä sylissä ja silittelen selkää ennen nukkumaan menoa. Moni teini-äiti on parempi kuin moni muu "aikuinen" äiti. On toki joitain teini-äitejä jotka eivät ole kasvaneet äitiyteen ja lapset ovat jääneet isovanhemmille, mutta älkää aina yleistäkö!

Vierailija
39/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 24-vuotiaana, olin naimisissa, asuttiin omassa omakotitalossa, olin valmistunut yliopistosta, kävin töissä. Aika rankan rajan olet vetänyt. Kypsyydestäni en tiedä, mutta enpä vieläkään (nyt 31) ajattele itseäni erityisen "kypsänä".

että itse 19 vuotiaana äidiksi tulleen lapsena voin sanoa, että EN SUOSITTELE äitiyttä kellekkään alle 25 vuotiaalle,

Vierailija
40/78 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sitä remuvaihetta ei hoida ensin alta pois, sen viettää sitten sen lapsen kanssa

Ei sitä remuvaihetta ihan oikeasti tule kaikille. Itse sain lapseni 30- ja 32-vuotiaana, lasten välissä hoidin viimeiset opiskeluni loppuun niin että lapsi oli koko ajan kotihoidossa (mies sai sumplittua työvuorojaan sen verran). Ei mulla ole vielä(kään) ollut mitään remuvaihetta, että tuskin sitä nyt enää tuleekaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän