Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa,olen ollut tyhmä ja sen takia kusessa mutta nyt haluan elämän raiteilleen,ov

Vierailija
22.07.2009 |

Enkä halua rahaa vaan neuvoja, olen nimittäin kyllästynyt olemaan eri virastojen pomputeltavana ja siihen myös, että en saa mitään aikaiseksi ja laskupino vaan kasvaa.

Noin 1,5 vuotta on asiat luisuneet koko ajan vaan huonommaksi ja huonommaksi, mutta nyt yritän saada siihen stopin ja muuttaa elämäni paremmaksi.

Kaikki alkoi exän aiheuttamista rahasotkuista ja erosta, jonka jälkeen masennuin enkä itsekään jaksanut hoitaa asioitani kunnolla. Juuri jouduin ottamaan pikavipin että sain yhden laskun maksettua, olisi muuten tullut parin päivän sisällä merkintä luottotietoihin ja sen haluan estää.

Tiedän, ettei ollut fiksua ottaa tuota lainaa mutta mistään muualta en olisi ehtinyt tässä ajassa saada rahaa, oli siis jo viety käräjille tuo juttu mutta ei vielä käsitelty.

Nyt aion hakea töitä, ihan mitä vaan töitä mitä pystyn tekemään ja minne pystyn kulkemaan (ei ole autoa). Reilun vuoden on myös fyysinen terveys reistaillut, joten hirvittän rankkaa fyysistä työtä en pysty tekemään (esim. laitossiivous tms.) kevyemmät hommat kuten toimistosiivous, myyjän hommat yms. onnistuvat kyllä.

Osa-aikainenkin homma riittää näin aluksi, sillä etsin halvemman asunnon jotta rahat riittävät paremmin (edullinen on nytkin verrattuna muihin mutta halvemmallakin on joitakin tarjolla).

Ja mihin sitten tarvitsen apua, no kaikki rahansäästövinkit voi antaa tietenkin, niistä on aina hyötyä. Kaikki mahdolliset kituuttamiskeinot tulevat tarpeeseen.

Eniten tarvitsen apua cv:n ja työhakemuksen tekoon, sekä vinkkejä työhaastatteluun pukeutumiseen ja mitä siellä kannattaa sanoa. Ainakin pari paikkaa joihin aion hakea vaativat siistiä pukeutumista ja haastatteluissa ollaan tarkkoja.

Olen aivan onneton kirjoittamaan työhakemuksia, käytännön asiat osaan mutta paperihommia en, joten jos jollain olisi linkkejä hyviin hakemus ja cv esimerkkeihin olisin kiitollinen.

Jos olette kyllästyneet ihmisiin, jotka loisivat kotonaan sossun rahoilla, niin nyt voitte auttaa yhden sellaisen pois siitä elämästä paremman elämän alkuun.

Aiemmin "syytin" yhteiskuntaa, virastoja jne. kaikesta, mutta nyt tajuan että itsekin pitää yrittää, ei muuten pääse eteenpäin.

Olen myös vihdoin menossa keskustelemaan masennusongelmistani, fyysisiä vaivoja hoidetaan jo mutta masennuksesta en ole kehdannut kenellekään sanoa etten leimautuisi.

Olen todella kiitollinen jos jaksatte hieman auttaa :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Paljon tsemppiä! Älä masennu jos ensimmäinen ei tärppää, kyllä se vielä tärppää! Tosi hyvä asenne sinulla.

Vierailija
22/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy ihan todella nähdä vaivaa hakemusten lähettämiseen. Katso netistä cv-malleja ja hakemuksia. Muokkaa jokainen hakemus juuri sitä työpaikkaa varten. Kielioppi, pisteet, pilkut, lausemuodot tulee miettiä tarkkaan. Ei mitään hätäisesti hutiloituja hakemuksia ja perustele kunnolla miksi haluat juuri sen paikan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolimatta kuulutko kirkkoon vai et, kirkon diakonin luona kannattaa käydä keskustelemassa, jos saat ajan. Saat vinkkejä ja myös henkistä tukea tilanteeseen.
Tsemppiä! Työnsaanti voi olla kiven alla ja pakkeja voi tulla kasapäin, mutta et lopulta tarvitse kuin sen yhden paikan, joka tärppää.
Katse eteenpäin ja sitkeyttä!
Hienoa, että olet ottamassa ohjat omiin käsiisi!

Vierailija
24/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mitä ap:ole kuuluu. Onko tilanne muuttunut tuon ensimmäisen vuoden 2009 viestin myötä.

Vierailija
25/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä tosiaan tehdä maksuohjelma firmojen kanssa joihin olet velkaa. Tavaroiden myymisellä voi saada jotain, mutta ainakin kannattaa olla ruokakaupassa (ja muuallakin) tarkkana ja ostaa vain ihan välttämätön. Ja opetella itse tekemään edullista ruokaa perunasta tms. jos et jo teekin!  Ja mikä tärkeintä - pidä mieli korkealla. Ulkoile nyt kun  säätkin hellivät

Vierailija
26/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon tota sanaa CV sydämeni pohjasta!! (Eli Curriculum Vitae =Elämän Kulku) Ensinnäkin mun elämä ei ole kulkenut mihinkään, jos ois, en olisi tässä hakemassa töitä tyhmästä firmastasi.

Mutta: Tarvitsen rahaa, JOTTA se elämä lähtisi kulkemaan ja olen siksi valmis luopumaan 8 tunnista elämääni joka päivä.

Että näin, pyytäen saada tulla kunnioittavasti nöyristellen valinnassanne huomioonotetuksi,
AV-mamma

Vierailija
27/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaisia vinkkejä ap:lle vuoteen 2009 lähetettyinä.

Vierailija
28/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, todella rohkeasti kerrottu omasta elämästä, jos koet että cv teko ei onnistu yksin, niin te-toimistot järjestävät työnhakukursseja jossa laitetaan cv kuntoon sekä autetaan työhakemuksissa. Kunnilta löytyy velkaneuvojat, ota yhteyttä jo tänään sillä jonot voivat olla pitkiä, soita ja varaa aika. Kun pääset käymään, kerrot tilanteen ja yhdessä katsotte mitä asialle voidaan tehdä, palvelu on maksuton. Sitten arjen säästövinkki: Käy kaupassa kerran viikossa, suunnittele ruuat mitä teet ja tee isoja annoksia, voit syödä pari päivää samaa ruokaa ja pakastaa osan. Kun ja jos rahat loppuu pakkasessa on aina ruokaa. Tsemppiä tulevaan, tahtoa sulta tuntuis löytyvän, nyt vaan tekoja kehiin.

Vierailija
29/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 08:19"]

Hei ap, todella rohkeasti kerrottu omasta elämästä, jos koet että cv teko ei onnistu yksin, niin te-toimistot järjestävät työnhakukursseja jossa laitetaan cv kuntoon sekä autetaan työhakemuksissa. Kunnilta löytyy velkaneuvojat, ota yhteyttä jo tänään sillä jonot voivat olla pitkiä, soita ja varaa aika. Kun pääset käymään, kerrot tilanteen ja yhdessä katsotte mitä asialle voidaan tehdä, palvelu on maksuton. Sitten arjen säästövinkki: Käy kaupassa kerran viikossa, suunnittele ruuat mitä teet ja tee isoja annoksia, voit syödä pari päivää samaa ruokaa ja pakastaa osan. Kun ja jos rahat loppuu pakkasessa on aina ruokaa. Tsemppiä tulevaan, tahtoa sulta tuntuis löytyvän, nyt vaan tekoja kehiin.

[/quote]

Miksi olet noin varma, ettei ap ole kuudessa vuodessa onnistunut löytämään töitä?

Vierailija
30/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on esim. lainoja, koita yhdistellä niitä esim. rahalaitoksen tai etua kautta niin saat helpottumaan: http://netinparhaat.blogspot.fi