Alapään epilointi
Auttakaapa naista mäessä! Yritän poistaa epilaattorilla karvoitusta ja on hankalaa. Miten saisin kipua vähemmäksi?
Kommentit (68)
Tätä olen tehnyt reilu 12 vuotta ja karvankasvu on melkein olematonta tuolla häpyalueelle, kuten säärissäkin
Itse epiloin alapäästä "kolmion" yläosan, ei tulisi mieleenkään touhuta sillä yhtään alempaa! Ja karva on semmoista hirveätä siankarvaa jota kasvaa isolla alueella :( Sattuu se joskus mutta en välitä. Muutaman kerran vuodessa kiusaan itseäni tuolla.
Joillain säärikarvat ohenee kun niitä epiloi mutta minulla ei ainakaan mitään vaikutusta.
käykö tavallinen kasvojen kuorintavoide? Entä kasvovesi, kannattaako sitä laittaa epiloinnin jälkeen?
Vartalonkuorintaa olen käyttänyt itse.
Ja alue, josta karvoja poistetaan, sen täytyy olla todella puhdas jo etukäteen. Jälkikäteen voi laittaa hivenen jotain voidetta, esim. Bevitaa. Näin tehdään brassivahauksessa, ensin pesu ja desinfiointi, sitten vahaus ja lopuksi rauhoittava voide.
Mä oon epiloinut muutaman vuoden, bikinirajat ja sitten alhaalta suurin osa. En oo siis karvaton.
- Leikkaa epiloitavat karvat esim. kynsisaksilla lyhyiksi. Helpottaa huomattavasti kipua.
- Venytä iho tiukalle siitä kohtaa mistä epiloit.
- Tee kunnon suunnitelma, mitkä kohdat jätät karvalle ja mitkä kohdat epiloit. (En suosittele täysposliinia, jos oot tosi karvainen tai tekee hirmu kipeää. Mulla ainakin sattuu tuosta häpykummun kohdalta tosi paljon.)
- Lämmitä epiloitavaa aluetta jollain, esim. kuumalla vedellä kasteltu pyyhe muovipussiin ja painele sillä.
- Rentoutuminen ja hengitystekniikka on kaiken a ja o! Lisäksi mä ajelen aina puolen kerrallaan, ja jos johonkin kohtaan sattuu liikaa, siirryn hetkeksi toiseen kohtaan. Oon kyllä huomannu, että iho turtuu.Itte en voi sheivailla, koska sänki kutittaa niin älyttömästi. En myöskään viitsi laittaa karvanpoistoaineita alapäähäni, kokeiltu on kyllä. Sokeroinnilla en saanut kuin bikinirajat hyvin, häppärien käsittely oli todella sottaisaa ja vaikeaa. Epilaattori toimii mulle, mutta sattuu se silti! Pitäisikin taas käydä siistimässä...auts.
Oli puhetta just tuosta alapäänkarvojen siistimisestä, ja jotkut tosiaan käyttää epilaattoria koko alueelle. Vinkiksi sain kuulla että ihon kuorintaan soveltuu kuulemma karkeat kahviporot.
itse epiloin just lähes kaiken alapäästä ja pepusta, eikä tuntunu kovin pahalta. olen kyllä ryypännyt eilisestä iltapäivästä lähtien 80 vol vodkaa.. joten puudutus lähes täydellinen.. suosittelen...
Saman olen huomannut! Miesten ajokoneet ON parempia, tosin itselläni toimii sekin että ajelee riittävän usein, vaahtoaa kunnolla (itselläni kosteuttava suihkusaippua miellyttävin ajelussa), iho siis märkä ja karvat pitää leikata saksillalyhyiksi jos ne on kasvanut jo pituutta.
Ajelu alaspäin, korkeintaan sivuttain. Välillä lisää pesuainetta ja vettä!
Nro 17.n viestiä en tajua, nainen kuitenkin ajaa karvojaan! ;) Ei se kokonaan höylääminen ole yhtään kummosempi kuin että ajaa vaan bikinirajat, samat karvat siinä ajaa!
Ei onnistu vieläkään!!!! APUA!
t. ap
Epilointi on saatanasta. En enää koskaan koske kyseiseen vehkeeseen jollen nyt koe erityistä tarvetta rangaista itseäni.
Voi ei, ap on harjoitellut jo melkein neljä vuotta, eikä onnistu vieläkään...
MInä olen epiloinut alapäästä kaiken jo nelisen vuotta. Eka kerta oli tuskaa ja kesti varmaan jotain kolme tuntia kun oli pakko pitää taukoja välillä. Siitä lähtien olen epiloinut 1-2 viikon välein. Karvaa ehtii kasvaa takaisin vain vähän ja se on hyvin hentoa ja irtoaa helposti. Ennen epiloinnin aloittamista oli juurikin sellaiset kamalat paksut jouhet. Häpykummun alaosaan osaa kyllä vieläkin sattua aika paljon mutta se on onneksi vain pienialue, hankalia ovat myös muutamat häppärien sisäpuolella kasvavat karvat kun niille limakalvoilla epilaattori helposti tekee haavan. Mut sileetä on! Karvojen sisäänkasvun ehkäisemiseksi kuorin ihoa säännöllisesti ja epiloinnin jälkeen käytän RFSU:n Hair helperiä, näppyjä ei oo tullu pitkiin aikoihin :)
Nykäisin hetki sitten kainalot epilaattorilla eka kertaa. Veri roiskui ja sattui niin maan älyttömästi. Ajattelin testailla alapäätä seuraavaksi.. Tullee kivaa.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2014 klo 00:33"]Nykäisin hetki sitten kainalot epilaattorilla eka kertaa. Veri roiskui ja sattui niin maan älyttömästi. Ajattelin testailla alapäätä seuraavaksi.. Tullee kivaa.
[/quote]
Kerropas sitten tuleeko sullekin kynitty kalkkuna karvasäärystimissä ;-)
vähänkö siidee jos saat sinne jonkun tulehduksen?! Itselläni on ainakin niin paksua mustaa karvaa, ettei tulisi mieleenkään käyttää muuta kuin höylää. Ei siinä mene kuin pari minsaa pari kertaa viikossa.
Myöhästä, osa meni jo! Mitä mä oon mennyt tekemään :( en mä saa noita pois kun sattuu ihan kauhean paljon! mutta ei näin voi näyttäytyäkään.
Kirpasee vaan sen hetken ja siistiä tulee nopeasti.
kokeilisin veetiä vielä kerran, jos ei tehoa niin sitten vaihtoehtona on vaan höylä.