Alapään epilointi
Auttakaapa naista mäessä! Yritän poistaa epilaattorilla karvoitusta ja on hankalaa. Miten saisin kipua vähemmäksi?
Kommentit (68)
Sattuis varmaan ihan sairaasti vetää alapäätä epilaattorilla, ei tulis mieleenkään kokeilla.
Mulla on myös niin paksut ja tukevat karvat, että millään vahalla ei lähde yhtään mitään. Useampaa vahajuttua olen kokeillut ja ainoastaan muutama hassu karva lähtee ja suurin osa napottaa paikallaan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Ainut vaihtoehto minusta on höylä alapäähän ja kainaloihin. Säärikarvoissa käytän kyllä epilaattoria.
Minullakin on tummat hevosenjouhet eikä kuumavahat toimi. Tai vika on käyttäjässä? Yritin nyt repiä epilaattorilla ja ihoa särkee edelleenkin, kuumottaa ja on punainen! En saanut karvoja häpyhuulista, karvat on todella tiukassa ja sattuu. Täytyy ostaa huomenna karvojenpoistovoidetta ja toivoa että se auttaa, en voi jäädä tämännäköiseksikään. Oli ne karvat ihan nätit mutta halusin kokeilla posliinia, taisi olla huono idea.
Hitto että kävi sattumaan jo ajatuskin :O
Mä olen kyllä kuullut, että jotkut nyppii pinseteillä, mutta en lähtis sitäkään tällä pöheiköllä kokeilemaan :D (Vois mennä tovi jos toinenkin, eikä varmaan olis pahemmin sen mukavampaa... )
Mitään voidetta en nyt menis sinne tunkemaan, suuttuu vaan enemmän... Kenen silmiin sun alapääsi oikein ottaa? Kai sitä nyt sen aikaa voi olla vaikka minkänäköinen että iho edes parantuu...
Ihan sileä tulee, joskin pitää uusia parin pv:n päästä..
Mietin sellaista vain että jos vaikka joutuisin huomenna auto-onnettomuuteen matkalla markettiin ostamaan karvanpoistovoidetta, ja ensihoitaja riisuisi housuni, hän järkyttyisi, että miksi häpykumpu on kynitty kuin kanalla, punainen, täynnä pilkkuja ja kuumottaa. Mutta: miksi häpyhuulet ovat tiheän karvan peitossa! Mitään kammottavampaa ei ole.
ps. jos höylään, niin jouheni tuntuvat heti ajon jälkeen, ei ole sekuntiakaan sileä! Höylä ei tee silkkistä ihoa minulla, ei edes oäiväksi. Vastakarvaan tuntuu heti kuin parin päivän parransänki miehellä, vaikka käytän uutta ja hienoa terää. Pakko repiä nämä jouhet jotenkin irti. Kokeilen sitä voidetta, toivottavasti tehoaa eikä rumenna tätä entisestään!
ilmeisesti kipua lievittää ihon jäädytys. Jotkut epilaattorit ilmeisesti tekeekin sitä, mutta jääpalapussi ajaa kuulemma saman asian.
Ja lohduttaudu sillä, että ajan myötä karvoja kasvaa vähempi.
Mietin sellaista vain että jos vaikka joutuisin huomenna auto-onnettomuuteen matkalla markettiin ostamaan karvanpoistovoidetta, ja ensihoitaja riisuisi housuni, hän järkyttyisi, että miksi häpykumpu on kynitty kuin kanalla, punainen, täynnä pilkkuja ja kuumottaa. Mutta: miksi häpyhuulet ovat tiheän karvan peitossa! Mitään kammottavampaa ei ole.
ps. jos höylään, niin jouheni tuntuvat heti ajon jälkeen, ei ole sekuntiakaan sileä! Höylä ei tee silkkistä ihoa minulla, ei edes oäiväksi. Vastakarvaan tuntuu heti kuin parin päivän parransänki miehellä, vaikka käytän uutta ja hienoa terää. Pakko repiä nämä jouhet jotenkin irti. Kokeilen sitä voidetta, toivottavasti tehoaa eikä rumenna tätä entisestään!
XD On sulla huolen aiheet...
Mut joo. Mä varautuisin uuteen järkytykseen, jos/kun iho on rikki ja siihen vielä karvanpoistovoide... voi vähän kirpasta... (eiks niissä jopa kielletä rikkoutuneelle iholle käyttö?)
Osta semmonen värisevä höylä. Toimii oikeesti paremmin ku tavis...
ei nyt tietenkän ihan "sinne", mutta auttaa tosi hyvin esim. bikinialueen näppyihin ja punoitukseen epiloinnin/vahauksen jälkeen.
Olen siis tuomittu majavuuteen. Nyyh :(
Värisevä höylä? Tulee ihan muut asiat mieleen. Hmm. xD
Yritin hernemaissipaprikalla lievittää tuota kipua mutta ei auta. Levitin sitten kosteusvoidetta, mikä sisältää sinkkiä, tuohon iholle ja auttaa se vähän. Pelottaa vaan että miten ruma minusta nyt vielä tulee.
Pakko saada ne häppärit kaljuiksi! Ei tälläinen puolikynitty majava käy! Ei lainkaan!
Kaikki nyt vaan ei voi olla posliineja, se sopii vain hento- ja harvakarvaisille.
Jos alapää on luonnostaan paksu ja tuuhea jouhiryteikkö, niin sitä nyt ei vain saa ajettua pois ja sileäksi millään inhimillisellä konstilla (no ehkä joku ammattilainen voi suuresta rahasta polttaa ne karvatupet kokonaan).
Ehdotan että annat alapääsi nyt rauhoittua kokonaan ja kasvaa vähän. Sen jälkeen siistit häpyhuulialueen saksilla lyhytkarvaiseksi ja ajelet ympäristön höylällä siistiksi. Ei ole posliini, mutta ihan kelpo ja siisti kuitenkin - parempi kuin punanäppyläinen, ärtynyt, tulehtunut ja kutiseva tussu.
t. toinen paksujouhinen
Kiitos sinulle neuvoista! Kaipa minut on luotu rämemajavaksi. Mutta en voi näyttäytyä tämän näköisenä poikaystävälleni! Näemme viikonloppuna. Jotenkin täytyy saada häppärit siistiksi, näytän oikeasti ihan hirveältä. Minulla on kuin kaksi karvaista rumaa ovaalia tuolla alapäässä, kaikki muu hohtaa punaisena ja pilkukkaana, mutta kaljuna.
Mukavaa etten ole ainoa. Pidetään me rämemajavat yhtä! Vaikka nyt näytänkin kynityltä kalkkunalta jolla on turkissäärystimet :(
En ole kokeillut dynamiittia, en tiedä mistä sitä saisi. Mutta ruokakaupasta tarttui mukaan Veetin vihreä voide, toivottavasti se auttaa.
Iho jäi pehmeäksi ja pitkän "kaavinnan" jälkeen sain ne karvatkin irti. Jouduin tosin vielä vetämään loppusilauksen höylällä.
Ongelmallista oli se, että sitä tököttiä meni myös niihin kohtiin, joista en olisi karvoja pois halunnut ja en saanut sitä ainetta pestyä edes saippualla pois.
Meinasin muuten kuolla nauruun luettuani tuon viestisi numerolla 11!!!
:D
Siis epilointiin. Ensimmäisillä kerroilla muistan sen tehneen tosi kipeetä. Sitten vaan olen aina jatkanut 1-2 viikon välein. Silleen että karvat ovat vielä nuoria ohuita. Ihon tiukkaaminen on tärkeetä.
Tätä olen tehnyt reilu 12 vuotta ja karvankasvu on melkein olematonta tuolla häpyalueelle, kuten säärissäkin
Itse nypin pinseteillä, ensin sattuu ihan törkeästi, mutta siihen tottuu ja vähän ajan pääsätä ei tunnu juuri ollenkaan. Puuduttavia voiteita löytyy myös apteekista, mutta en ole kokeillut.
kuumavahaa saa lörppöihin häpyhuuliin? Niiden iho on tosi lötkö, vaikea kiristää ja venyttää.