Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän lapset tottelevat, koska

Vierailija
21.07.2009 |

teoilla on seurauksensa. Jos eivät tule trampalta syömään kun käsketään, trampalle eivät enää mene sinä päivänä. Jos kotiintuloaikaa ei noudateta,pysytään kotona. Jos huonetta ei siivota, aletaan raivaamaan tavaraa roskiin. Jos arestiin ei kävellä itse, sinne lennetään niskaperseotteella. Sitä joutuu joskus käyttämään 4-vuotiaan kanssa, mutta 7-vuotias ei edes kokeile, kun tietää että niskavilloja kirvelee, jos ei tottele.Toisin oli kyllävielä vuosi pari sitten.

En tajua miten vaikeAA kurinpito on vanhemmille, meillä muksut ei avaa ees telkkaria tai hae kaapista maitoa kysymättä lupaa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin vaikeaa, kun sen vaan oikein tajuaa!

Vierailija
2/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on, etteivät ota kaapista maitoa ilman lupaa? Luulisi, että kotonaan saa syödä/juoda, jos on jano tai nälkä. Enkä nyt tarkoita herkkuja, vaan ihan tosiaan kunnon ruokaa tai maitoa ja vettä.

T: kova kuri meilläkin, mutta kyllä meillä sentään syödä saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIinä sitten murrosikäisenä olette ihmeissänne

Vierailija
4/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset syö millon haluaa ei kukaan syö ruokaa ruoka-aikaan. Kyllä mä vielä aion alle kouluikästen ruokailusta määrätä...

Vierailija
5/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ottavat kysymättä, sehän on selvä. Jos on nälkä, isompi kysyy saako tehdä leivän, pienempi pyytää mua tekemään. Sanon joko että ok, tai odota hetki, ruoka on kohta. En mä halua muksujen vetävän välipalaa, jos kokkaan suurella vaivalla!!

Vierailija
6/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään vessassakin vain kirjallisesti anomalla.

Vierailija
7/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhetta eikä sitä ainaista lässytystä! Vanhemmat määrää eivät lapset!

Vettä voi kyllä käydä juomassa,mutta muuten pysytään pois kaapeilta.Ruoka on ajallaan samoin välipalat.

Vierailija
8/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten jos ei pääse trampoliinille enää tänään, voi tehdä joitain muuta. Mitä väliä, vaikka joutuu kotiarestiin, kyllä kotonakin keksii tekemistä. Jos lelut lentää roskiin, niin harmittaa, mutta ei maailma siihen kaadu. Kyllä sitä tekemistä keksii ilman lelujakin.

Jos väkisin raahaa arestiin, niin huutaa täysiä, että älä satuta ja naapurit ilmoittaa lastensuojeluun.

Et ole tutustunut meidän poikaan. Olen oikeasti mm. heittänyt lasten lelut roskin ja ei niillä montaa lelua enää ole. Silti keksivät tekemistä.

Olen myös joutunut lastensuojelun asiakkaaksi koska naapurit epäilevät, että pahoinpitelen lasta, kun on joskus pakko pakottaa ja viedä väkisin sänkyyn, jäähylle jne.

Meidän poika ei hätkähdä mistään. Aina keksii muuta tekmistä ja jos joutuu istumaan paikallaan, niin kyllä se siinäkin jonkun mielikuvitus jutun kehittää.

Vierailija
9/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monta vuotta todella kovilla, mutta yksin jäädessäni päätin, että periksi en anna, vaikka mikä olisi :). Nyt kun tuplat ovat 7-v, niin on kyllä ihanaa huomata, että on kannattanut olla tiukkana :DD.

Se ehkä aavistuksen joskus syö, kun sellaiset äidit, jotka eivät ole jaksaneet olla johdonmukaisia tulevat mitätöimään minun työni sanomalla : "sulla on niin kiltit lapset". Just, aivan ja miksiköhän :DD.

Uskoisin, että murkkuiässä ei tarvisi niin kamalasti koetella, koska ovat jo pienenä oppineet, että rajat on ja pysyy.

Juuri uimarannalla hihittelin itsekseni, kun toivoton isä huuteli rannalta n. 6-v pojalleen, "tämä on viimeinen kerta kun mä sanon, nyt tuut pois sieltä". Eikä kuitenkaan ollut viimeinen kerta ja poika senkun uiskenteli. Oli tottunut, ettei isän sanaan voi luottaa.

Lapsia ei pidä uhkailla, jos ei toteuta uhkausta. Eli uhkaukset sellaisia, että ne todella voi toteuttaa. Just nämä "et saa ikinä karkkia" hah, niin varmaan joo...ei taida purra...

Vierailija
10/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina kritisoidaan tuota keittiöhommaa. Että lapset ovat nälässä kun eivät saa syösä mitä huvittaa ja milloin huvittaa. Kyllä mä mietin vielä 8v puolesta milloin on aika syödä, muuten se vetelisi koko ajan kaapista jotain "pientä"

Näinhän se on, tärkeintä mitä vanhemmat voivat lapselle opettaa on pettyminen!

Vierailija
11/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään vessassakin vain kirjallisesti anomalla.

Tämä on juuri sellaisen vanhemman kirjoitus, joka ei jaksa pitää rajoja. Eihän tässä muuta vaihoehtoa ole, kuin tuo keskitysleirin kuri :DDD. Surullista.

Vierailija
12/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin niska-perseote on vähän liioittelua, mutta tukevasti työntäen kyllä jäähylle menevät jos ei pelkkä sormella osoitus pukuhuonetta kohti riitä. Tosin jäähypenkkiä on nykyään tarvittu onneks harvoin!

Mutta meillä ei mukulat nenille hypi!!

Vierailija
13/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laissa kielletty. Meillä lapsi noudattaa sääntöjä erinomaisesti vaikka rajat ovat asetettu muutenkuin satuttamalla lasta.

Rajat ja seuraamukset eivät tarkoita väkivallan käyttöä.

Vierailija
14/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väkisin raahaa arestiin, niin huutaa täysiä, että älä satuta ja naapurit ilmoittaa lastensuojeluun. Olen myös joutunut lastensuojelun asiakkaaksi koska naapurit epäilevät, että pahoinpitelen lasta, kun on joskus pakko pakottaa ja viedä väkisin sänkyyn, jäähylle jne. Meidän poika ei hätkähdä mistään. Aina keksii muuta tekmistä ja jos joutuu istumaan paikallaan, niin kyllä se siinäkin jonkun mielikuvitus jutun kehittää.

--->>> ensinnäkin, mitä siitä, jos joku tekee lastensuojeluilmoituksen, viranomaiset tulevat tarkastamaan ja kun kaikki kunnossa, niin asia kunnossa. Lastensuojeluilmoituksen pelko ei saa estää lapsen kasvatusta, todellakaan.

Jos joutuu istumaan paikallaan ja muu ei auta, niin sinun tarvitsee valvoa, ettei tee mitään. Jos alkaa kehittämään jotain, niin sinä estät sen.

Huoh, en kestä.

Vierailija
15/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskavilloista en ole lapsiani ikinä rettuttanut minnekkään. Ehkä tuo olikin vain ilmaistu turhan vahvasti. Mielestäni ap vaikuttaa selväjärkiseltä ihmiseltä :D

Vierailija
16/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on ylinopeus, ja silti ihmiset yliyyävät nopeusrajoitukset. Meillä kyllä lapset saa tukkapöllyä jos muu ei auta, pahoinpitely on kuitenkin ihan eri asia kun se, että vie lapsen niskasta huoneeseensa.

Ja meillä ei ole helpot lapset, esikoista moittaan koulussa ylivilkkaaksi, ja kuopus on uskomattoman jääräpäinen lapsi!

ap

Vierailija
17/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt on muna ja mikä kana...

Vierailija
18/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääntöjä on niin vähän. Tietävät, että silloin kun jotain pyydetään, sitä todella tarkoitetaan ja ymmärtävät itsekin, miksi niin tehdään.

Turhia sääntöjä ei meidän perheessä ole. Ja maitoa riittää.

Ikähaitari 5v - 19v. Ja perhe-elämä on mukavaa.

Vierailija
19/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tottelevat, koska he ovat normaaleja ihmisiä, jotka haluavat tehdä yhteistyötä muiden ihmisten kanssa. Aina joskus he eivät kykene siihen, koska ovat väsyneitä tai nälkäisiä tai vaikkapa pahalla tuulella. Ihan niinkuin muutkin ihmiset. Heitä ei siitä rangaista, vaan korkeintaan muistutetaan, että jos nyt ei tule syömään niin ruokaa joutuu mahdollisesti odottamaan seuraavaan ruokailuun asti. Tai jos ei siivota huonetta niin sieltä ei löydä mitään eikä siellä ole kiva leikkiä. Pahin rangaistus on em. tilanteessa se, että 6-vuotias kadottaa ihanimman helmensä sekasotkuun. Tekee taas mieli vähän aikaa tsempata, sen minkä nyt tuon ikäinen kykenee. Jos hän joutuisi siivoamattomuudesta jäähylle niin hän oppisi vain sen, että äitiä on toteltava tai käy huonosti. Vähän kyseenalaista minun mielestä.

Vai onko sinun mielestäsi oikea syy pistää turvavyöt se, ettei saa sakkoja, vai se, ettei mahdollisessa onnettomuudessa käy niin pahasti? Eli pimeällä kylätiellä ei vöitä tarvita kun ei kukaan ole näkemässä?

Vähän myös särähtää korvaan se, että 4-vuotias lentää niskapersotteella jäähylle :-O Siis eikö hän sittenkään totellut vai muutenko vain varmuuden vuoksi rangaistaan? Tiesitkö, että ruumillinen kuritus on rikos, josta voidaan rankaista? Myös aikuisia.

Kunnon komennossa ovat kyllä teidän lapset, se täytyy todeta. Pelkäänpä vain, että kun ovat sen verran isoja että pärjäävät teille, tulee ongelmia. 16-vuotiasta voi olla jo vaikeampi heittää niskapersotteella jäähypenkille kun jää huone siivoamatta. Vai onko hänen tahtonsa ja itsekunnioituksensa siinä vaiheessa jo niin nujerrettu, ettei hän edes uskalla yrittää sellaista?

Vierailija
20/48 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niillä onkin täydelliset vanhemmat =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä