Muita eskariin lähtijöitä, jotka eivät vielä osaa uida?
Meillä poika kyllä tykkää touhuilla vedessä, mutta nyt kesällä ei jostain syystä ole viileiden ilmojen takia uimaharjoittelu kiinnostanut ollenkaan :(
Kommentit (29)
ei osaa vielä uida ilman rengasta tai kellukkeita. On kyllä innokas vedessä plutaaja.
Ilman apupyöriä oppi keväällä ajamaan ihan parissa päivässä kun sisuuntui!
Sukeltaa kyllä pitkiä matkoja mutta ei osaa uida pinnalla.
tyttömme menee nyt kolmannelle luokalle ja oppi tänä kesänä uimaan. Ui siis n. 5m tällä hetkellä.
Meillä ei ole lähellä uimahallia joten talviaikan ei pääse harjoittelemaan. Koulusta ei ole käyneet koskaan uimassa. Järvellä uidaan se mitä uidaan ja aika vähille sekin jää kun ei lapset tarkena pitkään vedessä olla. uimakoulu olisi tarpeen molemmille van kun ei sitäkään mahdollisuutta ole hallin puuttuessa kunnasta.
Itse olen oppinut uimaan 4v. iässä omassa uima-altaassa. Harmittaa todella paljon kun omilla lapsilla ei ole samaa mahdollisuutta uinnin suhteen.
Sukeltelee kyllä ja pitää kovasti vedestä, mutta pinnalla pysyminen ei onnistu alkuunkaan. Uintitekniikka on niin surkea, että ei toivoakaan uimaan oppimisesta. Kahtena kesänä on uimakoulussa pariviikkoa käynyt.
Uimahallissa ei käydä ollenkaan, koska olen kloorille allerginen ja kukaan mukaan ei noita sinne vie.
Ei sen puoleen ei meidän tokalle meneväkään osaa uida kuin ihan lyhyen matkan vasta.
Veden alla kyllä ui pitkiäkin matkoja rintauintia.
just oli syvässä hyppyaltaassa ja hyppäsi ponnahduslaudalta ja ui siitä altaan reunaan, toinen lapsi myös ollut uimataitoinen 5v alkaen. Meillä on kyllä lisäksi päiväkodissa eskareilla uimakoulu. Itse pidän lasten uimataitoa tosi tärkeänä ja slen totuttanut molemmat lapset veteen jo pienenä ja ikinä ei olla käytetty mitään kellukkeita, uimarenkaita tms, jotta oppivat uimaan itse. Ja mahdollisimman usein syvissä altaissa, koska sekin edesauttaa uimaan oppimista kun jalat ei yllä pohjaan.
oppi uimaan vasta ekaluokalla.
Ja hänen kanssaan on vauvana vauvauitu vuoden verran ja sen jälkeen käyty 2-3 krt kuussa uimahallissa. Ja hän on käynyt neljä eri periodijaksoa uimakoulua - mutta niin se vaan kesti níinkin pitkään.
Eikä muuten ollut luokallaan edes likimain hitaimpia uimaanoppijoita! Eikä erityisen motorisesti lahjatonkaan...
Joten ap, pyyhi persustasi noilla "kyllä lapsi yleensä oppii kolmevuotiaana uimaan"-hörhellyksillä.
Pelkää sitä kun vettä menee naamalle ja pyöräilyssä on nyt otettu apparit pois mutta kovin on huteraa meininkiä, ei pysy vielä ollenkaan pystyssä ilman että pitäisi kahvasta kiinni.
Joten ap, pyyhi persustasi noilla "kyllä lapsi yleensä oppii kolmevuotiaana uimaan"-hörhellyksillä.
Tyttäremme on kyllä ollut uimakoulussa kahtena kesänä ja tykkää sukellella, muttei osaa vielä uida kuin pari-kolme vetoa. Uimahallissa käydessämme huomaan, että hän haluaa nykyään vain sukellella renkaita lastenaltaan pohjasta ja laskea vesiliukumäestä. Eiköhän tuo uiminen ala sitten sujua kun on sen aika.
Apupyörätkin jäi pois vasta keväällä, pyöräily ei yksinkertaisesti ole ennemmin kiinnostanut. Muuten kyllä motorisesti taitava lapsi, kiipeilyt ja muut sujuneet ihan pienestä asti-
ajaa mönkijällä tai lasketella ilman äidin tai isän apua. Osaavatko lapsesi ?