Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa lykätä lasten hankintaa

Vierailija
16.07.2015 |

Ollaan molemmat kolmen kympin paremmalla puolella, molemmilla hyvät työt, talous ja terveys kunnossa . Naimisissa emme ole ,yhdessä reilut kolme vuotta. Olemme puhuneet lasten hankinnasta ja mies on ilmaissut haluavansa lapsia. Siis minun kanssani . Nyt olen ottanut asiaa viime aikoina puheeksi ,että pitäisi varmaan alkaa pikku hiljaa tehdä asialle jotain . Mies onkin nyt sitä mieltä ,että haluaa toki edelleen lapsia, mutta "sitten joskus".
*
Oma toiveeni tai käsitykseni asiasta on, että parin vuoden sisällä olisin jo viimeistään raskaana tai vauva olisi jo syntynyt. Olisin tuolloin 35 v. Miehen mielestä meidän pitäisi odottaa vielä ainakin neljä vuotta ennen kuin ryhtyisimme toimiin. Perusteluna vain se, että haluaa ensin nauttia elämästä ,matkustella jne. Ei suostu hyväksymään sitä ,että minulla naisena aika käy vähiin. Kokee itsensä nurkkaan ahdetuksi kun puhun asiasta, mutta haluaa kuitenkin edelleen periaatteessa lapsia kanssani. Mitä sanoo mammaraati, voiko tälläiseen pyyntöön suostua? Tulenko katumaan ? Eikö miehen käytös ole äärimmäisen itsekästä?

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:41"]

Ihme jankutusta tämä keskustelu. Ongelma ei ole että ap painostaisi jotakuta mihinkään. Ongelma on se, että apn mies pitää ap:ta löysässä hirressä, koska ei kykene selkeästi sanomaan haluaako niitä lapsia todella vai ei. Eihän siinä ole mitään muuta ongelmaa kuin se että ap:n puolison pitäisi miehistyä ja saada kantansa valmiiksi.

Ap, jätä tämän ketjun jänkyttäjät omaan arvoonsa. Tee kuten joku tuossa ehdotti eli käy vakava keskustelu miehen kanssa missä selität että sinun aikasi saada lapsi on nyt tai ei koskaan. Kerro että mies saa miettiä asiaa puoli vuotta, ja jos helmikuun puolivälissä on yhä sitä mieltä että ei halua tai ei osaa päättää, niin suhteenne on tässä. Tai joku muu aikaraja. Sitten et ota asiaa esill miettimisaikana. Mies saa rauhassa pohtia, onko isyys häntä varten ylipäänsä, vai onko se jokin epämääräinen ehkä. 

Tsemppiä! Olet selvästi pohtinut itse asiaa jo joka kantilta. 

[/quote]

Niin, mielestäsi kiristäminen ja uhkailu kuuluu parisuhteeseen? EI KUULU.

[/quote]

Onko asioista keskustelu uhkailua ja kiristämistä? EI OLE.

Vierailija
102/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankutusta tämä keskustelu. Ongelma ei ole että ap painostaisi jotakuta mihinkään. Ongelma on se, että apn mies pitää ap:ta löysässä hirressä, koska ei kykene selkeästi sanomaan haluaako niitä lapsia todella vai ei. Eihän siinä ole mitään muuta ongelmaa kuin se että ap:n puolison pitäisi miehistyä ja saada kantansa valmiiksi.

Ap, jätä tämän ketjun jänkyttäjät omaan arvoonsa. Tee kuten joku tuossa ehdotti eli käy vakava keskustelu miehen kanssa missä selität että sinun aikasi saada lapsi on nyt tai ei koskaan. Kerro että mies saa miettiä asiaa puoli vuotta, ja jos helmikuun puolivälissä on yhä sitä mieltä että ei halua tai ei osaa päättää, niin suhteenne on tässä. Tai joku muu aikaraja. Sitten et ota asiaa esill miettimisaikana. Mies saa rauhassa pohtia, onko isyys häntä varten ylipäänsä, vai onko se jokin epämääräinen ehkä. 

[/quote]

[/quote]

Eikö siltä mieheltä saa kysyä edes mielipidettä ehkä elämän suurimpaan päätökseen? Pitää vaan odotella eläkkeelle asti, että mies itse sen kertoo. Jos jää lapset saamatta, niin ei voi mitään, kun Mies on sen viisaudessaan päättänyt. Näinkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]

Eikö siltä mieheltä saa kysyä edes mielipidettä ehkä elämän suurimpaan päätökseen? Pitää vaan odotella eläkkeelle asti, että mies itse sen kertoo. Jos jää lapset saamatta, niin ei voi mitään, kun Mies on sen viisaudessaan päättänyt. Näinkö?

[/quote]

Just näin. Miehelle ei myöskään saa sanoa mitään negatiivisia kommentteja, koska miehen herkkä mieli järkkyy ja se saattaa vaikka heikkoudessaan hakata sen vaimon ja tuikata kämpän tuleen. Ja kaikki tämä, koska vaimo provosoi! Mitäs vittuili ja nalkutti. Mies on herkkä ja sitä sorretaan, ämmät ympärillä vaan loisii lompakolla ja leyhyttelee pyhää vulvaa, jolla alistetaan kaikki miehet.

Vierailija
104/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut aikaisemminkin vastaavaan ketjuun, että aseta sekä miehellesi että itsellesi aikaraja, maksimissaan vuosi. Tuon vuoden sisällä on päätettävä, että aletaanko lasta sitten yrittämään heti vai ei lainkaan. Samalla se vuosi on molemmille mahdollisuus/pakko tarkastella omaa elämäänsä, suhdetta, tulevaisuutta aivan eri tavalla kuin elämällä "sitku"-elämää. Oikeastaan tuollainen sisäinen tutkiskelu tekisi varmasti itse kullekin ihan hyvää.

Painostusta tai ei, niin biologia asettaa aivan vastaavanlaisen painostuksen naiselle. Se vaan on julmempi, koska se ei sisällä takaportteja. Mies voi saada niitä lapsia halutessaan vielä 10-20 vuodenkin päästä. Sinä et.

Aiheesta ja ilmiöstä on muuten kirjoittanut mm. Rosa Meriläinen ja muistaakseni Väestöliitto on myös ottanut ilmiöön kantaa. Et ole yksin.

Vierailija
105/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne, kunnes mies sitten lopulta jätti. Todellisuudessa nyt taitaa olla liian myöhäistä saada lapsi kenenkään kanssa, mutta ex kieltäytyy uskomasta sitäkin. Sanoo vaan antaneensa mulle nyt mahdollisuuden perheeseen eron kautta ja yltiöpositiivisena, että varmasti saat vielä lapsen jonkun kanssa. Ikää on nyt 37 v. ja erosta toipumiseen mulla menee vielä varmasti parikin vuotta, kun takana ollut suhde kesti 13 v. ja rakastimme molemmat loppuun asti. Tällä järjellä en olisi uskonut miehen "sitten joskus" kommentteja vaan olisin eronnut hänestä ajoissa varmistaakseni mahdollisuuden saada perhe, jonkun kanssa joka sitä oikeasti olisi halunnut.

Vierailija
106/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole vielä tähän mennessä ollut tarvetta todistan teoilla haluavansa tosissaan lapsia minun kanssani , koska aivan viime aikoina olen vasta ottanut asian esille aktiivisessa mielessä. Toki voin silti olla yksinkertainen , sitä kun on itse hieman vaikea objektiivisesti arvioida. Ap

Vierailija
107/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "haluan matkustella" on kyllä niin klassinen, jota omakin mieheni käyttää. 4 vuotta ollaan oltu yhdessä ja yhtäkään ulkomaan matkaa ei ole tehnyt ja Suomessakin vain sukulointia tai festareita tms.

Vierailija
108/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:39"]

On kyllä tuokin käväissyt mielessä ,että ehkä vaan ei uskalla sanoa, ettei oikeasti edes halua lapsia kanssani . Mutta joka kerta kun asiasta puhutaan niin vakuuttaa muuta, joten tähän asti olen vielä uskonut .Ap

[/quote]

Oletko hieman yksinkertainen? Sanat eivät merkitse mitään. Teot merkitsevät.
[/quote]

Valitan mutta naisen hedelmälkysyys kaskee rajusti 30 jälkeen. Voi olla että et enää edes saa lapsia ilman hoitoja tai edes niillä. Mulla munasolut loppuivat toimimasta 32 v eikä edes koeputkihedelmöitys auttanut. Eli mueti miten tärkeää lapsi on sulle ja priorisoi elämäsi sen mukaan, sulla ei ole enää yhtään aikaa odotella, jos haluat äidiksi. Valitan.

Vierailija
109/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nostaisin kissan pöydälle ja miehen selkän seinää vasten. Selität juurta jaksaen että sinulta loppuu ihan fysiologisesti aika, eikä se lapsi ensimmäisestä nusautuksesta tule. Sinun raskautumiseesi voi mennä jo itsessään useampi vuosi joten en lähtisi riskeeraamaan sillä että yritys aloitetaan vasta neljän vuoden päästä. Jos mies edelleen on sitä mieltä että "joskus myöhemmin" niin voisin päätellä ettei hän lapsia halua ja lähteä kävelemään.

Vierailija
110/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 11:46"]Tuo "haluan matkustella" on kyllä niin klassinen, jota omakin mieheni käyttää. 4 vuotta ollaan oltu yhdessä ja yhtäkään ulkomaan matkaa ei ole tehnyt ja Suomessakin vain sukulointia tai festareita tms.
[/quote]
Joo näin meilläkin. 8 vuotta yhdessä ja ulkomaanmatka on vieläkin puhetasolla. Ja lapset jäi siis tekemättä. Viimeaikoina mies on alksnut lausahdella, että; "tässäkö se elämä nyt oli". En piru kyllä eroa, sillä hän ehtii vielä saada lapsia mut mä en. Kärsiköön nyt sit mun kanssa.

Vierailija
111/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinun haluillasi on merkitystä? Eli perinteinen mies on vain siittäjä , sinun elintasosi nostaja ja halujesi mahdollistaja?

Miehenäsi en lykkäisi vain lastenhankintaa, vaan sinut romujesi perässä ovesta ulos.

Mikä ihmeen vamma teillä naisilla on päässä sen lapsenhankinta-pakkomielteen kanssa?

Ja lapsia ei hankita, niitä saadaan jos on saadakseen.

Vierailija
112/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, noinhan se taitaa olla mitä kirjoitatte.. Mulle ei sinänsä olisi mikään katastrofi, jos en vaikka jostain terveydellisestä syystä tulisi raskaaksi. Lähtökohtaisesti toivon kuitenkin mahdollisuutta saada lapsi. Eniten mietin tässä sitä , että voinko elää miehen kanssa, joka vaatii minulta jotain noin itsekkäästi.. Minun pitäisi riskeerata noin suuri toive vain sen takia että hän haluaa vielä hurvitella ja vältellä vastuuta . Ap

Vierailija
113/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo vaikuttaa siltä, ettei oikeasti halua lapsia, ainakaan sinun kanssa, ikävä kyllä. Vaikuttaa enemmänkin siltä, että ei halua sitoutua kuitenkaan ja pitää "takaovea" auki, jos löytyy "jotain parempaa". Taidat joutua pettymään haaveinesi perhe-elämästä, ainakin hänen kanssa. Tietenkin toivon, että näin ei ole. Voimia.

Vierailija
114/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies tahtoi lykätä asiaa vaikka meillä on jo 2 lasta, sanoi että sitten ei voida käydä missään, kysyin että koskakohan lapset on estäneet meitä mihinkään menemästä? Ei ikinä...
Miehet tykkää siirtää lapsen tekoa, se on niin valtava muutos ja vastuu.. Koita puhua kaikista mukavista asioista jotka liittyy lasten saantiin, miettikää miehen kanssa nimiä, kummeja, isovanhempien riemua, isyys ja äityis on mahtava kokemus, minkä näköinen siitä tulisi, kerro kuinka onnelliseksi se sinut tekisi. Kerro että raskaaksi ei välttämättä edes noin vain tulla joskus voi mennä vuosikin vaikka kummassakaan ei olisi mitään vikaa, lisäksi odotus aika on se 9kk jolloin ehtii hyvin sopeutumaan.. jos mies kokee ahdistavana puhumisen niin muista jutella haaveilevasti ilman paineita tai pakotteita..ajasta tai muustakaan. Kun olet saanut miehen vähän lämpiämään ajatukselle voit ehdottaa että jos ette varsinaiseti yrittäisi, mutta jättäisitte ehkäisyn pois ja jos vauva on tullakseen niin tulkoon..

Vierailija
115/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät ehkäisyn pois. Ei sulla ole aikaa odottaa! Mies kyllä sopeutuu ja ellei niin ero olisi tullut kumminkin.

Vierailija
116/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 11: miehen haluthan (tai niiden puute) tässä määräävässä asemassa on. Hän voi päättää olla tekemättä lapsia kanssani, minä en voi päättää toisin ellei hän halua. Ei niitä lapsia ole tietenkään pakko hankkia, mutta pitäisi olla siitä rehellinen jo siinä vaiheessa kun asiasta suhteen alussa keskustellaan. Itse olen ollut siinä käsityksessä, että koska mies on ilmaissut haluavansa lapsen kanssani, tiedostaa hän asiaan liittyvät biologiset rajoitteet. Ap

Vierailija
117/122 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen aikaraja on hyvä idea, vaikkakin itse Ap:n tilanteessa pitäisin puolta vuotta tarpeeksi pitkänä miettimisaikana sekä Ap:lle että hänen miehelleen. Miltä tuo useasti jo tässä ketjussa esitetty idea aikarajasta kuulostaa itse Ap:lle? Mitä Ap tähän miettii nyt oman parisuhteensa ja miehensä tuntien?

Lisäksi haluaisin vielä sanoa, että vaikka naisilla tuolloin alkaa ns. biologinen kello jo tikittää niin vielä on Ap:llä varmasti toivoa! Varsinkin jos olet muuten terve ja gynekologisi on näyttänyt vihreää valoa mahdolliselle lasten saamiselle. Kaikkea hyvää Ap:lle ja toivottavasti tulet saamaan lapsia vielä, jos niitä yhä miettimisajan kuluttua halajat. :)

Vierailija
118/122 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa aikaasi tuhkamunaan

Vierailija
119/122 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
120/122 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa! En jaksanut kaikkea lukea, mutta mun mielestä kyseessä on lapsimies, joka haluaa olla kuin ap:n lapsi ilman huomiosta kilpailevia muita lapsia. Uskomatonta, että tällainen lapsellinen käytös on nykyisin kovin yleistä. Onkohan miehuus hukassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän