Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeudutko kalliimmin vai halvemmin, kuin sinulla oikeasti olisi varaa?

Vierailija
20.07.2009 |

Vaiko ihan tulotasosi mukaan?

Minä pukeudun halvemmin ja vaatteita on liikaa, pitämättömiäkin useita kaapissa. Jos ostaisin vähän kalliimpia, tekisin varmaan tarkempia valintoja. Joten, suosittele minulle kohtuuhintaisia laatumerkkejä!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään kausivaatteista kuten H&M ja Vero Moda, en jaksa kauaa samoja vaatteita käyttää. Eli ostelen paljon, mutta edullista. Kampaajalla käyn kerran-kaksi vuodessa, ainoa josta maksan paljon, on rakennekynsien huollot, kerran kuussa 75€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oel oiken koskaan perustanu kalliiden vaatteiden päälle, kun halvat kestää sen mitä tarvii. Käytän rahat paljon mieluummin muuhun, ja laitan vaikka säästöön.

Vierailija
24/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotona töitä, enkä muutenkaan jaksa välittää vaatteista. Sitäpaitsi haluan esittääkin köyhempääkin kuin mitä olemme - ei lapsia kiusata.

Vierailija
25/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotona töitä, enkä muutenkaan jaksa välittää vaatteista. Sitäpaitsi haluan esittääkin köyhempääkin kuin mitä olemme - ei lapsia kiusata.

Puen lapsen tosi monivärisesti ja huonosti istuviin, aika rumiinkiin vaatteisiin, ettei vain kukaan kiusaisi. Naapurin Alex saa aina sontaa niskaansa siitä, että hänellä on uudet ja hienot vaatteet, aivan kamalaa!

Vierailija
26/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää senkin rahan matkustamiseen. Enkä suostu minkään "merkki" -tuotteen mainostajaksi! Se että logo näkyy rinnuksissa tai vaikka aurinkolasin sangassa on mun mielestä sikamaista mainostamista asiakkaan kustannuksella!! Ja tyhmät vielä suostuu siihen kun on niin hienoa käyttää D&Gtä tai Guessia tms (jotka ei edes ole mitään oikeita merkkejä!!)

Mieluiten ostan laadukkaita vaatteita ulkomailta huomattavasti Suomen hintoja halvemmalla eikä tule heti kadulla vastaan.

Vierailija
27/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä opiskelija ja osa-aikatyössä.

Mutta kun kohta tuloni nouseva (kun valmistun) en paljoa enempää laita rahaa vaatteisiin mitä nyt.

En ole mikään shoppailija, ostan lähinnä tarpeeseen, toki joskus eteen tulee "pakko saada tuo vaate" -ja silloin en hintaa katso.

Itselläni se onnekas tilanne, että työpaikkani on aivan keskustassa, niinpä voin kätevästi kävellä työmatkoilla "kauppojen läpi".

Eli työmatkan varrella ~minuutin ajan saatan vilkaista mitä kaupassa on ja sama seuraavan kaupan kohdalla. JOS näen kivan vaatteen sillä pikavilkaisulla niin katson sitä tarkemmin. Katson myös alerekit.

Olen säästänyt isoja summia noilla alerekki ostoksilla. Mikään -20% ei kiinnosta, vaan ne viimeiset -70% tmv. kunnon alennukset. Tietentään en löytöjäni olisi tehnyt jos en "lähes päivittäin" noissa kaupoissa kävisi, (ja en niihin varta vasten ikinä lähtisi!) mutta tosiaan työmatkan aikana helppo piipahtaa.

(Sen olen myös huomannut, että jos aamupäivällä menee ja työpäivän jälkeen ajatteleen mennä sittenkin hakemaan sen yhden kivan jutun, se on yleensä myyty pois)

Vierailija
28/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ihan ääliön näköinen. Mutta mä siis oon niin paksu päärynävartalo, ettei mulle noista alerekkitangoista juurikaan ole iloa. Mutta sitten varsinaiset XL mallistotkaan ei istu, koska en tykkää niistä housumalleista yhtään, nousevat kainaloon.

Olis kiva pukeutua tyylikkäästi, mutta sen jälkeen kun musta tuli tällainen tantta, en ole löytänyt itselleni vaatteita. Noin muuten tekisi mieli ostaa vain merkki, mutta ei niissä yleensä ole sopivaa mallia, koosta puhumattakaan.

Joten sitten käyn hakemassa Espritin tekokuituisia vaatteita ja siltä näytänkin. Mutta toisaalta en tykkää Lindexin vaatteista, enkä Kapp Ahlin, en Seppälän enkä - ööö - HM:n. Logot saa puolestani olla piilossa. Mut housujen on pakko olla kokoa 44 ja paitoihin pitää mahtua kunnon allit. Näillä sit mennään.

Vierailija
29/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin. Oon tosiaan itsekin tällä Esprit - YourFace - VeroModa -linjalla, aika paljon myös vaatteita urheiluliikkeistä, välillä jotain ihan markettikamaakin. Vaatteita en osta edes joka kuukausi, joskus kerralla menee sitten enemmän rahaa. Vuodessa ehkä 1000-1300e? Toki joskus menee ylikin, esim. jos ostan jonkun useamman vuoden menevät takin tms, hyvät kengät tms. Enkä ole tyytyväinen pukeutumiseeni.

Enempää en halua tuhlata rahaa arkisiin käyttövaatteisiin mutta istuvia, tyylikkäitä, pesuja kestäviä vaatteita haluaisin. Enkä tosiaan myöskään nauti rättikauppojen kiertämisestä enkä vaatteiden kaupoissa sovittelusta - yäk.

Jos joku luotettava, hinta-laatusuhteeltaan hyvä, tyylikkäitä ja kohtuullisen laadukkaita vaatteita myyvä nettikauppa löytyy, niin pliis kertokaa!

Vierailija
30/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus innostun jonkun merkkirytkyt ostamaan (Esim. Guess tai Marco Polo), mutta se ei vaan tee minua yhtään tyytyväisemmäksi ja aktiivisemmaksi vaatteen suhteen kuin halvempi versio Seppälästä, Lindexiltä tai H&M:ltä. Ostan paljon ja halvalla. Vain kenkiin panostan niin paljon kuin mieli tekee...

Vierailija
31/31 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteissa sitä, että ne polyestersaumat alkaa hangata kun vähänkin on hikinen. Ne repii ihon nahattomaksi, siis mulla, teistä muista en sano mitään.

Joskus nappaan jotain K-marketista, mutta ekat pari pesua ja ne alkaa kulahtaa ja olla nukkaiset. Saumat pärkyy. No niin voi käydä monille muillekin vaatteille, mutta ihan järjestään kaikki tuolta marketista napattu on kamalan näköistä alle aikayksikön, vaikka miten yrittäisi huoltaa.

Toisinaan jotain yksittäisiä ostan Marimekosta, siis en näitä raita- tai logovaatteita, vaan yhden takin ja pari hametta. No ne sitten heti maksaakin enemmän. Leikkauksiin ja materiaaliin olen valitsemissani ollut tyytyväinen, mutta automaattisesti mikään sielläkään ei ole erityisen hyvää.

Äitini pukeutuu lähestulkoon vain Sandin vaatteisiin, mutta meille sohvavalaille siellä ei ole riittävästi kokoja tai malleja. Muuten materiaalit ovat hyvän oloisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan