Pukeudutko kalliimmin vai halvemmin, kuin sinulla oikeasti olisi varaa?
Vaiko ihan tulotasosi mukaan?
Minä pukeudun halvemmin ja vaatteita on liikaa, pitämättömiäkin useita kaapissa. Jos ostaisin vähän kalliimpia, tekisin varmaan tarkempia valintoja. Joten, suosittele minulle kohtuuhintaisia laatumerkkejä!
Kommentit (31)
Silti tyylikkäästi, koska käymme usein tutussa paikassa ulkomailla, mistä osaan ostaa tosi edullisesti koko perheen vaatteet.
myös meikit on halpoja, ja kampaaja kaupungin edullisimpia. En osaa laittaa itseeni rahaa, en oikeastaan tiedä mistä se johtuu.
Ei tee mieli hukata rahoja kun siistiä saa ihan kohtuuhinnallakin.
muuta kuin, että onnistun käyttämään tuhansia euroja vuodessa vaatteisiin... Mun suosikkimerkit ovat Esprit, Marco Polo, Filippa K, French Connection ja Odd Molly, eli ei mitään järjettömän hintaista, mutta nytkin olen alennusmyynteihi pistänyt taatusti toista tonnia. Ja mullakin kaapit pursuu sekä pitämättömiä että kerran tai kaks pidettyjä.
eli tarkoittaa, että rahat riittää ja jotain on päällä.
Mutta voin käyttää ns merkittömiäkin vaatteita.
todellisuudessa ylitän rahavarani, jotka ovat tällä hetkellä olemattomat. Ostan siis aivan liikaa vaatteita, joskaan en mitään merkkivaatteita. Kaapin ovi ei meninaa mennä kiinni, ja niitä on yhden huoneen kaapit täynnä...
Olen niin ylipainoinen, etten löydä kivoja vaatteita mistään. Kierrätän muutamaa paitaa ja omistan yhdet farkut ja parit caprit.
olen niin pihi, että 20 € on aika max mitä suostun omasta vaatteesta maksamaan - ja varsinkin kun painoa on tullut ja elättelen toivoa, että saan sen pois, niin samoin kuin edellinen, kierrätän muutamaa vaatetta (no yhden viikon vaatteita)... mutta farkkuja mullakin vain yhdet...
Joskus jotain kalliimpaa tulee hankittua - tuli ainakin aiemmin, mutta sitä sitten pidetäänkin oikeasti monia vuosia - ja nekin kyllä yleensä alennusmyynneistä...
arvostan laatua, mutta olen hintatietpinen koska tulot eivät ole suuren suuret. Ostan paljon hyväkuntoista laatutavaraa käytettynä (yleensä sellaisia varakkaampien virheostoksia), jolloin saan sen paljon halvemmalla.
muuta kuin, että onnistun käyttämään tuhansia euroja vuodessa vaatteisiin... Mun suosikkimerkit ovat Esprit, Marco Polo, Filippa K, French Connection ja Odd Molly, eli ei mitään järjettömän hintaista, mutta nytkin olen alennusmyynteihi pistänyt taatusti toista tonnia. Ja mullakin kaapit pursuu sekä pitämättömiä että kerran tai kaks pidettyjä.
Tuloni ovat kyllä oikein hyvät, eli on _varaa_ käyttää 400-800€/ kk. vaatteisiin, mutta voisihan sitä rahaa vaikka sijoittaakin... Erityisheikkouteni ovat kengät, ne eivät mahdu enää mihinkään, enkä edes muista, mitä kaikkia kenkiä mulla on, joten jäävät jo senkin takia käyttämättä.
ja 50% naisista muuten kuluttaa tulotasoaan enemmän. Että silleen.
Ennen lapsia käytin omiin vaatteisiini noin 150 euroa kuussa. Nyt tuntuu, että hyvä kun käyttää tuon vuodessa! Aina kaupoille mentyä tulee lapsille ostettua selkä vääränä kaikenlaista, itselle ei mitään.
todellakin halvemalla.Mulla on mahdollisuus ostaa vaatteita sikahalvalla,mm.housuja,paitoja 1-5e/kpl ja ovat uusia,käyttämättömiä.Musta on tämän takia tullut tosi pihi ja ihan kamalalta tuntui,kun yhdet housut ostin muualta ja maksoin niistä 20e.
Pyrin siihen että menisi 200 e kuussa mutta lähes aina menee enemmän siitäkin huolimatta,että ostan perusvaatteet (etenkin sellaiset joita ei tarvitse sovittaa) ulkomailta ja Suomen hintoihin verrattuna edullisesti. Minulla ei kyllä ole kaapissa 1-2 kertaa käytettyjä vaan ostan tarkasti ja rakastan vaatteitani niin paljon että käytän niitä jatkuvasti. Minusta on ihanaa kun nettikauppojen myötä ei enää tarvitse ostaa mitä sattuu vain sen takia että kaupoissa ei ole täsmälleen sopivaa.
Työvaatteita joudun ostamaan pakon edessä ja urheiluvaatteita haluaisin osaa enemmän. En kuitenkaan jaksa kierrellä kaupoissa.
Mielenkiinnosta kysyn, koska itselläni menee ihan käsittämätön summa. Tienaan vajaan 40 000 e vuodessa (brutto) ja mies maksaa suurimman osan talouskuluista (yhtiönvastikkeet jne...), joten kyllä minulla rahat ovat riittäneet, mutta silti mietin, että tässä ei ole mitään järkeä. Tänäänkin ostin melkein 250 eurolla: yhdet sandaalit, joille mulla ei ole mitään käyttöän, mutta ne oli vaan niin ihanat ja halvat: 35 e, kauniin tunikan 100 e, lyhythihaiset työpuseron 54 e ja silkkisen juhlamekon 55 e (ale 70%). Pari viikkoa sitten olin matkalla, josta ostin vaatteita varmaan 800 eurolla...
Esim. Espritin t-paidat kulahtavat pesuissa Lindexin vastaavia nopeammin niin en viitsi pistää rahojani vain logoon.
En kyllä muutenkaan tykkää varsinkaan vaateostoksilla käymisestä ja kun tiedän jonkun kaupan/merkin, jonka koko ok sovittamatta, niin ostan sitten kun tulee vastaan/on ihan pakko, oli sitten ns. marketkamaa tai kalliimpaa.
Käytän sen johonkin muuhun. En saa vaatteista kiksejä.