Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikä Rh-vasta-aineita testatakaan rv 36 jos verensiirron saanut?

Vierailija
20.07.2009 |

Sain edellisen synnytyksen jälkeen punasoluja ja neuvolasta sanottiin että vasta-aineet pitää kattoa vielä rv 36. Nyt on kumminkin jo rv 37 menossa eikä ainakaan viime viikolla neuvolassa puhuttu verikokeesta mitään. Synnytys toivon mukaan käynnistetään viimeistään ensi maanantaina. Mitäs jos mulla onkin eri vasta-aineet kuin vauvalla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain verensiirron niinkin mukavassa maassa ku turkissa v. 1995 ja noi arvot kyl katottii sit erillises verikokeessa, muistaakseni jo ennen rv 36.

Vierailija
2/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heti ekalla käynnillähän otetaan verikoe, josta katsotaan mm. HIV ym. Samoin siitä olisi näkynyt sun vasta-ainees. Ole huoleti, kyllä ne tietää mitä ne tekee.

Nm. kolmen mami, joista kahdelle ollut vasta-aine anti-e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on saanut punasoluja, ne pitää katsoa kuulemma uudelleen rv 36. Neuvola unohti, kenen vika jos synnytys nyt käynnistyy eikä verikokeita enää muisteta tai ehditä ottaa? Muistin vasta äsken itsekin ja nyt jo rv 37 menossa. Potilasvahinkoilmoitus lähtee jos lapsen tai mun henki tämän takia vaarantuu.

Vierailija
4/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna puhelinajalla terveydenhoitajalle ja varmistaa, oliko unohdus, vai oliko aiemmin sanottu joku väärinkäsitys?

Vierailija
5/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tätsy nimenomaan sanoi että ne vasta-aineet pitää kattoa vielä uusiksi rv 36. Kai sitä voi soittaa jos on vielä yhes koos, mutta kauanko niiden vasta-aineiden määritys kestää jos pitää lähettää jonnekin veripalveluun se näyte?

Vierailija
6/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole mulle edes maininnut tästä, synnytän ihan koska tahansa rv 39+1, eikä kukaan ole edes kysynyt sainko punasoluja viime synnytyksessä.. apua apua miten iso juttu tämä oikeasti on?

Vierailija
7/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko verensiirtoja tehty ja mainittiin että vasta-aineet pitää kattoa uudemman kerran. No, ei olis ensimmäinen asia, jonka neuvola ja äitipolin lääkäri unohtavat. Mun olis pitänyt jättää yksi käyttämäni lääkekin pois kk ennen synnytystä, mutta asia tuli puheeksi vasta viime viikolla kun itse muistutin ja nyt synnytykseen ei ole enää kuukautta koska se käynnistetään viimeistään viikon päästä.

Vierailija
8/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittanu neuvolaan heti kun muistit asian ??

mitas taalla taivastelet, ota vastuu aikuinen nainen.

Vierailija
9/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään alkaa rv 37! Ei ole mun ongelma jos neuvola ei hoida hommiaan vaikka siellä sovitusti laukkaan ja äitipolit lisäksi, luulisi sielläkin jonkun osaavan lukea sitä synnyttäjän esitietolomaketta ja katsovan kun rh-vasta-aineet on merkitty ihan punakynällä.

Vierailija
10/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla kysynyt, söisin sitä vieläkin koska joku lääkäri oli unohtanut ko lääkkeen sanelussaan mainita ei siitä ollut merkintää mun papereissa joita taas kerran vaihtunut kesälääkäri lueskeli. Itse sitä näköjään joutuu olemaan vastuussa asioista, joista maallikon ei oikeasti tarvitsisi tietää yhtään mitään.

Vierailija
11/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungin äitiysneuvolan kätilön ja äitipolin välinpitämättömyyden takia mun tuttavan esikoinen kuoli kohtuun rv 32. Ja se olisi ollut estettävissä jo neuvola ja äitipoli olisivat osanneet hommansa.

Vierailija
12/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain lähetteen aikaisemman verensiirron vuoksi ja ensi viikolla labraan, silloin rv 36.

Vierailija
13/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittää itse muistaa mainita asiasta jos sattuu ensiyönä synnärille joutumaan. Ihmettelen vaan että mihin äitiysneuvolaa tai äitipolia ylipäänsä tarvitaan kun itse joutuu kaikki asiat huolehtimaan. Harmi etten pysty itselleni lähetettä labraan kirjoittamaan. ap

Vierailija
14/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut Rh+, mutta millä todennäköisyydellä vasta-aineet muuttuvat edellisen synnytyksen yhteydessä saamieni punasolujen takia Rh-negatiiviseksi? Onko tietoa?

Vierailija
15/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei ole mulle edes maininnut tästä, synnytän ihan koska tahansa rv 39+1, eikä kukaan ole edes kysynyt sainko punasoluja viime synnytyksessä.. apua apua miten iso juttu tämä oikeasti on?

Vierailija
16/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen saanut verensiirron sektion yhteydessä ja noista vasta-ainetesteistä on puhuttu.

Vierailija
17/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis otetaan verikoe, josta ne katsotaan. Ja jos on vasta-aineita, niin verikokeita otetaan useammin odotusaikoina. Mulla otettiin kahdessa viimeisessä ensin kuukauden välein, sitten viikon välein, ja kun vasta-ainetaso alkoi nousta, niin otettiin kahden päivän välein. Mä olen rh-positiivinen, mutta mulla on anti-E-vasta-aine. Toiseksi nuorin sairastui synnyttyään hemolyyttiseen anemiaan ja veri piti vaihtaa.

Vierailija
18/18 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rh+ ja teidän veri josssain vaiheessa synnytystä tai kohdussa sekoittuu, tulee vauvalle ongelmia, voi joko kuolla tai vammautua jo sikiönä. Vauva voi myös olla Rh+ jos isä on. Vakavaa, muuta en asiasta tajua, mutta ei mun tarvitsekaan koska en ole lääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi