Naapurin nuoriäiti
Näin taas eilen illalla kun lähti kaverinsa kyydillä johonkin. Ja mies kotona vahtimassa lapsia. Käy ainakin pari kertaa viikossa jossain.
Aina on kauheat meikit naamassa ja korkokengät. Myös silloin kun liikkuu lasten kanssa. En ymmärrä miten ehtii itseään lastenhoidolta laittaa. En minä aikakaan kerkeä meikkaamaan ja tukkaa föönäämään kun on kaksi pientä hoidettavana.
Ehkä on tullut lapset tehtyä vähän liian nuorena kun kumminkin haluaa ilman näitä jatkuvasti ympäriinsä ravata. Ja varmaan lapset eivät saa huomiota äidiltään kun äiti laittaa tukkaa ja pakkelia naamaansa.
Kommentit (9)
No jo on ihme, ettet ehdi kahden lapsen kanssa tukkaa laittaa ja meikata? Ehditkö pukea päälle, käydä suihkussa, lukea lehtiä? Mulla on kaksi alle kouluikäistä, ja ehdin näiden lisäksi vielä lukea pari kirjaa vkossa (vähintään), surffata netissä jne. Ei tee edes tiukkaa!
Näin taas eilen illalla kun lähti kaverinsa kyydillä johonkin. Ja mies kotona vahtimassa lapsia. Käy ainakin pari kertaa viikossa jossain. Aina on kauheat meikit naamassa ja korkokengät. Myös silloin kun liikkuu lasten kanssa. En ymmärrä miten ehtii itseään lastenhoidolta laittaa. En minä aikakaan kerkeä meikkaamaan ja tukkaa föönäämään kun on kaksi pientä hoidettavana. Ehkä on tullut lapset tehtyä vähän liian nuorena kun kumminkin haluaa ilman näitä jatkuvasti ympäriinsä ravata. Ja varmaan lapset eivät saa huomiota äidiltään kun äiti laittaa tukkaa ja pakkelia naamaansa.
Tuskin ne tietää onko äiti kotona vai ei. Onhan ne lapset isänkin, äiti varmaan katsonut niitä pitkän illan.
Mä olen aina kerennyt laittamaan itseäni, se on ihan omasta halusta kiinni ja siitä onko laiska vai ei.
Anteeksi vaan!!
Miksi mies ei saisi olla lapsen kanssa ja äiti mennä? mikä pakko sen äidin on aina olla lasten kanssa ja mies sitten saa mennä miten haluaa??
Oletko itse tälläinen kotiin juuttunut äiti jonka mies ei lapsia hoida??
Miksi pitäisi näyttää kamalalta kun lapsen kanssa liikkuu?? Miten sen pitäisi pukeutua?
Tuulipuku ja lenkkarit?
Kappas, minulla on 3v ja 4kk lapset ja aivan tasan ehdin laittaa hiukset ja meikata kun ulos lähdemme, kyllä myös sinne puistoon...
Vaatteina aina siisti hame, nätit sandaalit, korkokengät, toppi, farkut yms... Ja aivan lapset saavat huomioni ja rakkautta PALJON
Osaan katsos herätä ennen lapsia, laittautua silloin ja kas, olen valmis ulos kun lapset heräävät ja on aika heidät pukea, eikä se niiden akanakaan vaikeaa ole..
Ei ne minua tarvitse leikkeihin 24/7 joten 15 min kyllä on omaan ulkonäköön aikaa panostaa...
Mikä sun ongelma on? Ei taida olla elämää kun ehdit noin naapuria tarkkailla...
koska tuon nuoren äidin touhut kuulostavat ihan normaalilta. Nyt ap mietit miten pääsisit katkerasta olostasi. Miksi et voisi itsekin meikata ja lähetä välillä tuulettumaan? Kyllä omaa elämäänsä voi jatkaa, vaikka lapsia onkin.
Ja käy 2 krt viikossa kaverinsa kyydillä jossain kun isä jää kotiin lasten kanssa!
Uskon kyllä että Ap:n tavoin ajattelevia ihmisä löytyy edelleen, eli kauhistellaan sitä kuinka ÄIDIT tekevät täysin tavallisia asioita, pitävät huolta itsestään ja pitävät yllä sosiaalisia suhteitaan. Onneksi itsellä asuu lähinaapureina kaksi melko nuorta perhettä niin ei tarvitse "pelätä" joutuvansa huonoon valoon jos sattuu omalla pihalla mekko päällä ja siistiytyneenä oleilemaan lasten ja ystävien kanssa tai jopa poistumaan omalta tontilta! :)
korkokengät? Äiti-ihmisellä!
Tuli mieleen, että mäkin ylipukeudun aina, kun pääsen kavereiden kanssa ihmisten ilmoille. Ihan siitä ilosta, että niitä näteimpiä korkkareita ja vermeitä saa niin harvoin käyttää. :)
Kuinka monta minuuttia tuhraantuu naapureitten vakoiluun kun senkin ajan voisit käyttää lapsiisi? Tai vaikka kaunistautumiseen;)
Mua ihan aidosti ällöttää, että te seinästä repäistyt akat jaksatte valittaa siitä, että joku toinen äiti on laittautunut.
Usko tai älä, mutta sinun miehesi onanoi aika usein ajatuksissaan nainen, joka näyttää naiselta: on laittautunut ja käyttää korkokenkiä.
Minä olen itse nainen joka laittautuu ja käyttää korkokenkiä. Nuori en voi olla aina, mutta naisellinen ja tyylikäs haluan olla. Se on ihanaa. Laittautuminen on minulle rutiini ja jonkinlainen harrastuskin, omaa ihanaa turhamaista aikaa, jonka tulokset heijastuvat koko päiväksi:)
Ihmettele sinä näitä näyttäviä äitejä. Pinnallisuudessa olemme kuitenkin samaa tasoa, koska sinäkin arvostelet muita ulkonäön perusteella. Myönnän, että en ymmärrä sinun homssuista ulkonäköäsi, ja säälin myös miestäsi, joka ei voi olla katsomatta perääni... Vai vieläkö sinulla se mies on pysynyt matkassa?
Perusmeikkiin menee 5-10 minuuttia. Hiuksiin toiset samanlaiset, itse en aina edes hiuksia sen kummemmin laita. Tämä aika ei ole lapsilta pois. Itse haluan että myös lapseni oppivat tietyn ulkonäkökulttuurin. Oman ulkonäön eteen saa nähdä vaivaa ja sillä saa olla merkitystä. Eri tilanteisiin pukeudutaan eri tavalla jne.
En haluaisi oman poikani tuovan näytille jotain homssuista synnytysmasiinaa, joka ei arvosta poikaani näyttämällä naiselta. Maantienvärinen laittamaton tukka ja meikitön naama kun pukee hyvin harvaa. Ja nainen ei ole nainen ilman korkokenkiä.
Ja kyllä, tämän tekstin kirjoitti älykäs ja korkeasti koulutettu nainen, joka rakastaa lapsia ja puuhaa ja duunaa mitä mielikuvituksellisempia juttuja lasten maailmassa. On lorulatoa, taikamajaa ja salaisuuksien polkua. On halia ja syliä, monenlaista läsnäoloa. Ja kyllä, tuntuu hyvältä kuulla mieheltä, että olen hyvä äiti. Mutta se ei riitä. Haluan olla myös NAINEN, seksikäs ja haluttava kumppani miehelleni.
Nyt menen lakkaamaan kynnet.
ja meikkaan joka päivä! Menee ehkä 15 minuuttia kun on meikki ja tukka laitettu. Ja kunhan syksy tulee niin mulla alkaa harrastukset mm. nyrkkeily niin lapset "joutuu" olemaan isänsä kanssa!
Mut provohan tää oli :)