Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti limatulpan irrottua lähti synnytys? Eilen..

Vierailija
16.07.2015 |

..eli laskettuna päivänä multa irtosi kananmunan kokoinen limatulppa. Sitten ei yöllä mitään. Nyt vähän kiristelyä ja painetta pepussa, mutta ei kipeitä supisteluja tms. Tässä vaan epätietoisena odottelee ja kuulostelee... Voiko itse edistää mitenkään synnytyksen etenemistä? Tosiaan laskettu aika meni eilen.

kuulisin mielellään miten teillä edennyt limatulpan irrottua?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla lähti päivä ennen synnytystä. Kuopuksen synnytys käynnistettiin, mutta tulppa oli lähtenyt jo 2vk aikaisemmin.

Vierailija
2/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi luullut että alkaa tapahtua kun la päivänä irtoaa... Voiko tässä nyt mitenkään edistää asiaa? Sellai vähän oksetusolo on vaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi reilut 12 tuntia limatulpan irtoamisen jälkeen, kuopukseen meni pari päivää.

Vierailija
4/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:35"]Olisi luullut että alkaa tapahtua kun la päivänä irtoaa... Voiko tässä nyt mitenkään edistää asiaa? Sellai vähän oksetusolo on vaan. Ap
[/quote]

Kyllä se kohta tulee, jos sulla jo painetta pepussakin. Sinuna olisin valmiina lähtemään hetkenä minä hyvänsä, jotkut tuntee ton paineen vasta ponnistaessa.

Vierailija
5/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuu oli maanantaina auki 2.5-3cm ja seuraavana yönä vihloi lisää. Nyt ollut ällötysolo eilisestä asti, mutta kun ei niitä kipeitä supistuksia yhtään!!! Eilenjo ilakoin että nyt alkaa tapahtua kun tulppa tuki, mutta yöllä ei mitään :( ap

Vierailija
6/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:37"][quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:35"]Olisi luullut että alkaa tapahtua kun la päivänä irtoaa... Voiko tässä nyt mitenkään edistää asiaa? Sellai vähän oksetusolo on vaan. Ap
[/quote]

Kyllä se kohta tulee, jos sulla jo painetta pepussakin. Sinuna olisin valmiina lähtemään hetkenä minä hyvänsä, jotkut tuntee ton paineen vasta ponnistaessa.
[/quote]

Mulle painepepussa tunne on aina tullut 7cm kohdalla kun viimeiset sentit aukeaa. - 2

Vierailija
7/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen synnytys vasta takana. Oisko ollu niin että pe aamuna huomasin limatulpan ( en kuitenkaan mitään kiinteää vaan sellasen että taisi irtoilla sieltö pikku hiljaa) ja sitten supistelin pe-la yön ja la päivän. Vauva syntyi la-su alkuyöstä :)

Vierailija
8/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kakalla ja sekin auttoi paineeseen ;) mutta kyllä olen pepussa vauvan pään jo pidempään tuntenut? Äsken kävin kävelyllä ja helposti onnistui, ei kipeitä suppareita :( ap

Vierailija
9/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaas nyt voinko tehdä mutään edistääkseni? Tämä makaaminen sängyssä tuskin nopeuttaa... Ap

Vierailija
10/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni viime syksyny syntynyt esikoinen. Limatulppa irtosi ja välittömästi alkoi kipeät supistukset, mitkä nopeasti säännöllistyivät. Vauva syntyi n.30h limatulpan irtoamisesta. Niin ja tätä ennen ei ainuttakaan kipeää supistusta! Tsemppiä, tiedät kyllä milloin on aika lähteä synnyttämään :)

Vierailija
11/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä nyt olo että lepäilenkö/yritänkö nukkua kun yöllä en paljon osannut vai pitäisikö olla liikkeessä että jotain lähtisi tapahtumaan? Ap

Vierailija
12/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:45"]Sanokaas nyt voinko tehdä mutään edistääkseni? Tämä makaaminen sängyssä tuskin nopeuttaa... Ap
[/quote]
H42+0 viimeistään aletaan käynnistellä. Ei ole kotikeinoja siihen. Älkääkä ehdottako saunaa, siivousta ja seksiä.
T: kätilö

Vierailija
13/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla irtos limatulppa vasta kesken ponnistusvaiheen!

Vierailija
14/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. Viikko limatulpan irtoamisesta lähdin synnyttämään

Vierailija
15/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme synnytystä ja aina limatulpasta 12-24 tunnin kuluttua vauva jo syntynyt.

Vierailija
16/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulpan irtoaminen tarkoittaa yleensä sitä, että viikon tai kahden päästä olisi viimeistään synnytys edessä. Jos limatulpassa on veriviiruja niin synnytys käynnistyy todennäköisesti 48h sisään.

Vierailija
17/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku rauhassa, jos on eka lapsi. Minulla kesti synnytys melkein 22 tuntia. Touhusin päivän kävellen ja lajitellen vauvan vaatteita ja illalla myöhään alkoi supistukset, jotka valvotti koko yön ja vasta seur. päivän mittaan tihenivät. Seuraavana iltana tuhisi nyytti sylissä. Aika kauan olin ilman unta. Aamuyöllä vasta pääsin torkkumaan muutaman tunnin, vaikka ed. yönkin valvoin. Kannattaa nukkua, jos ei vielä ole supistuksia!

Vierailija
18/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan, että yritä nukkua, jos valvonut yöllä. Mitä paremmin olet levännyt, sitä paremmin jaksat. Synnytys vie voimia.

Terv. Kolmen lapsen äiti, kaikki luomuna synnyttänyt

Vierailija
19/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kans nukkumaan, terveisin helvetin rankka synnytys rv40+6. Itse en huomannut limatulppaa irtoavan missään vaiheessa. Etkä voi edistää synnytystä käynnistymään, vauva tulee kun on valmis tähän maailmaan. :)

Vierailija
20/30 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 07:43"]Kävin kakalla ja sekin auttoi paineeseen ;) mutta kyllä olen pepussa vauvan pään jo pidempään tuntenut? Äsken kävin kävelyllä ja helposti onnistui, ei kipeitä suppareita :( ap
[/quote]

Jotkut ei pysty kunnolla istumaan viimeisinä päivinä, kun vauvan pää laskeutuu. Jos on ripulia tai oksentelua, se ennakoi synnytystä. Ripulikakka on hyvin yleinen oire, kun elimistö valmistautuu. Kipeät supistukset herättää ihan varmasti, eli voit nukkua nyt päivällä rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi