Kuinka nopeasti limatulpan irrottua lähti synnytys? Eilen..
..eli laskettuna päivänä multa irtosi kananmunan kokoinen limatulppa. Sitten ei yöllä mitään. Nyt vähän kiristelyä ja painetta pepussa, mutta ei kipeitä supisteluja tms. Tässä vaan epätietoisena odottelee ja kuulostelee... Voiko itse edistää mitenkään synnytyksen etenemistä? Tosiaan laskettu aika meni eilen.
kuulisin mielellään miten teillä edennyt limatulpan irrottua?
Kommentit (30)
Mulla irtosi limatulppa laskettuna päivänä pikku hiljaa. Lapsi syntyi käynnistyksellä 42+0. Oli kolmas lapsi ja todella turhauttavaa odottelua. Tein kaikki mahdolliset kikat, vaikka jo kahdesta edellisestä oli kokemusta, että yli menee eikä itse voi siihen vaikuttaa. :D
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 09:43"]Joo on vatsa sekaisin ja huono olo. Ap
[/quote]
Sitten se pian alkaa! Itse muistan, että esikoisen kohdalla oli ripuli viimeisellä neuvolakäynnillä ja seuraavana päivänä jo synnytin. Toisen lapsen kohdalla tuli ensin iso limatulppa, sitten alkoi oksettaa ja vatsa sekaisin, luulin sen olevan mahatautia, mutta minulla alkoikin rajut supistukset muistaakseni parin tunnin kuluttua. Kolmas lapsi on nyt vaiva, talvella syntyi, ja alkoi supistuksilla yhtenä yönä, sitten päivällä supistuksista taukoa, limaa tuli housuihin ja jotain nestettäkin, joka ei haissut miltään. Ja taas ripuli ja tyttö syntyi muutamassa tunnissa yöllä.
Minulla irtosi verinen limatulppa aamulla ja illalla käynnistyi synnytys, lapsi syntyi seuraavana päivänä.
Jännitystä siis.. Tuntuu vaan oudolta kun mitään ei nyt tapahdu, osaa itse kuin odottaa levottomana ja sitten miettii että jos tässä kuitenkin menee päiviä. Ap
Mulla tuli sellaista sitkeää limaa jo joskus rv25, ikinä ei oo tullu selkeää limatulpaks tulkittavaa.. kaikki menneet yli kahta viimeistä käynnistettyä lukuun ottamatta. Edes lääkärin kovakouraiset sisätutkimukset ei oo saanu oikein mitään aikaan..
Esikoista odottaessa en huomannut limatulpan irtoamista. Toisessa raskaudessa limatulppa alkoi irtoilemaan pe ja vauva syntyi su (41+2). Kolmannessa limatulppa irtosi pikkuhiljaa pe ja vauva syntyi ke (41+0). Parhaiten valmistaudut lepäämällä. Kokeilin aikanaan kaikki kikat ja konstit, mutta ei minkäänlaisia tuntemuksia ennen kuin sitten synnytys alkoi.
Ensisynnyttäjänä vähän alle viikko meni synnytukseen ja sitä tuntui tulevan parina päivänä. 2vk ennen tuli jo jonkinlaista limaa mutta se ei tulppaa kai ollut. Poika syntyi rv 40+6
Nyt tässä odottelen toista rv 38+2 jännäillen että milloin tällä kertaa alkaa irrota
Äsken irtosi tulppa ja nyt jännään, mitä seuraavaksi tapahtuu :) Taustalla kaksi äkkisynnytystä. Saa nähdä, ehditäänkö tällä kertaa sairaalaan.
Joo on vatsa sekaisin ja huono olo. Ap